Page 1 of 1

Lennukile elektroonikat

Posted: Sun Aug 21, 2011 12:59
by villy93
Ehitasin hiljuti biplaani, materjalideks kasutasin käepärast olevat vahtu ja mingit sorti kerget plastikut. Tulemuseks on umbes 600-700 g tühimassiga ja 1617 cm2 tiivapindalaga (ilma eleronideta, koos eleronidega 2695 cm2) lennuk. Olen veidi mures, kuna tiivad ja saba said tehtud veidi raskemast materjalist kui soovitatud oli, seega kardan, et asi võib üldse mitte lennata. Kas oskaksite umbkaudselt soovitada elekroonikat jms sellisele aparaadile (mootori võimsus, vajaminevad akud jne.) ? Hetkel juba olemas on poolik Kyosho Cessna 182 stardikomplekt (34,04 MHz saatja, 2 servot (servode sees miskipärast elektroonikat ei leidu, ilmselt peaks seda asendama mingi controller), kehvavõitu mootor ja päevinäinud Ni-mh akud).

PS: Lennuk ei ole veel päris valmis, st. osad detailid korralikult kinnitamata ja osad üldse puudu, seetõttu ei oska ka täpset kaalu öelda.

Pildid:
http://imageshack.us/g/829/imgp1898u.jpg/

Re: Lennukile elektroonikat

Posted: Sun Aug 21, 2011 13:58
by ik
Tere,

eks ta lendab ikka,kui sinna nii 100-200 vatine mootor ette riputada.
Iseasi,kas tegu just algaja teise lennukiga on, 60g/dm2 tiivakoormus, (kui võtta,et koos aku ja mootoriga mass kilo ligi läheb) on juba päris kiire lennuk ja tüürid on ju tohutud,seega väga äkiline riist. Soovitan sinna mingid muud 9g servod hankida ja samuti 2.4Ghz raadio+ vastuvõtja,see kyosho oma on minuteada koos sisseehitatud kontrolleriga ja töötab ainult selle mootoriga mis komplektis.

Miinimum võiks olla 30A esc, hiina 4k pult koos vastuvõtjaga- mingi aja jooksul võiks selle foorumist tasuta v sümboolse hinnaga leida ,Alla 150w mootorit ei julgeks soovitada. 3Sx1000mAh lipo aku .
Võimalik,et need kyosho servod kõlbavad ka,aga kindel pole.

villy93 wrote:Ehitasin hiljuti biplaani, materjalideks kasutasin käepärast olevat vahtu ja mingit sorti kerget plastikut. Tulemuseks on umbes 600-700 g tühimassiga ja 1617 cm2 tiivapindalaga (ilma eleronideta, koos eleronidega 2695 cm2) lennuk. Olen veidi mures, kuna tiivad ja saba said tehtud veidi raskemast materjalist kui soovitatud oli, seega kardan, et asi võib üldse mitte lennata. Kas oskaksite umbkaudselt soovitada elekroonikat jms sellisele aparaadile (mootori võimsus, vajaminevad akud jne.) ? Hetkel juba olemas on poolik Kyosho Cessna 182 stardikomplekt (34,04 MHz saatja, 2 servot (servode sees miskipärast elektroonikat ei leidu, ilmselt peaks seda asendama mingi controller), kehvavõitu mootor ja päevinäinud Ni-mh akud).

PS: Lennuk ei ole veel päris valmis, st. osad detailid korralikult kinnitamata ja osad üldse puudu, seetõttu ei oska ka täpset kaalu öelda.

Pildid:
http://imageshack.us/g/829/imgp1898u.jpg/

Posted: Sun Aug 21, 2011 16:10
by felch
Kyoscho elektroonikast kõlbab alguses kasutada vaid pult. Vastuvõtja sisaldab ka harjadega mootori ja servode juhtimist, seega muud standartsed asjad kõlge ei lähe. Samuti on Kyoscho servod vaid mootor ja potekas - seega ei kõlba mujal kasutada. Ehk siis - puldi ja vastuvõtja kvartsi saad sellest komplektist.

Posted: Sun Aug 21, 2011 16:35
by Ropka
kere esimene "müür" tee ikka vineerist või söeplaadist vms. tugevast materjalist

mootor põhu külge küll püsima ei jää, kukub küljest ära enne kui sa ta käivitada jõuadki

Posted: Sun Aug 21, 2011 17:26
by villy93
Kas selle saatjaga töötavad siis kõik 35 MHz vastuvõtjad? Sain aru et ainult originaal.

Posted: Sun Aug 21, 2011 21:47
by felch
Kõik 35 MHz bändis töötavad vastuvõtjad saavad hakkama kui õige kvarts sees. Jah, teatud firmakatega on probleeme - nad tõlgendavad sagedusi erinevalt. Mingi suvaline E-sky vastuvõtja peaks küll kenasti töötama.

Posted: Sun Aug 21, 2011 21:53
by ik
ahsoo, vaatan,et oled Tartust, siis ilmselt mingisugused mootori regu ja servod leiame, puldiga ei saa kahjuks aidata.

Posted: Sun Aug 21, 2011 22:17
by trebla
Eri firmadel võivad samal kanalil olla erineva sagedusega kvartsid, sõltuvalt sellest kas vahesagedus on kõrgemal või madalamal. Esky 35 MHz vastuvõtjatel on Futaba süsteemi kvartsid töötanud korrektselt, JR kvartsid ei sobi sinna kindlasti. Kui Kyosho kasutab sama süsteemi mis Futaba, saad Esky vastuvõtjal Kyosho vastuvõtja R kvartsi kasutada.

Posted: Mon Aug 22, 2011 19:22
by villy93
Eks ma panen siis kuulutuse üles foorumisse ja hakkan vaikselt asju ostma. Võite siin ka pakkuda kui mõni juba mainitud komponentidest üle on.

Posted: Mon Aug 22, 2011 20:16
by trebla
Täna kuulsin kõlakat, et Kyosho ja Hitec vastuvõtjate kvartsid olevat kokkusobivad, ning ei sobi ei Futaba ega JR omadega. Ise pole testinud, äkki keegi teab kinnitada.

Posted: Mon Aug 22, 2011 21:11
by Ropka
võta corona süntvastuvõtja, see tuvastab ise polaarsuse, sobib kõikide saatjatega

Posted: Mon Aug 29, 2011 20:35
by villy93
Tekkis küsimus jälle. Mudeli kere on hoopis teine kui see, mis algul plaanis oli, sain mingi Cessna 182 kere umbes meetrise tiivaulatusega. Lennukit toidab 3-purgine 1800mAh LiPo ja mootoriks on Electrify Rimfire 400 mille peal numbrid 28-30-950Kv ja GPMG4560. Küsimus seisneb siis propis. Hetkel kasutan 9x3,8 ja ühe olen suutnud juba puruks lennata. Milline oleks see kõige optimaalsem? Otsin just võimalikult suure tõmbega, kuna stardil suutsin ikka korra või paar kergelt maasse lasta.

Posted: Mon Aug 29, 2011 22:22
by trebla
Natuke maagilisi sõrmeliigutusi ja Google otsing annab teiseks tulemuseks sellise lehe:
http://www.electrifly.com/motors/gpmg4505.html millelt selgub, et propiks sobib 8x6 kuni 10x4,5. Seega on sinu kasutatav propp veits lühikese sammuga selle mootori jaoks. Kui mahub panna siis mina paneks APC 10x4,7 või kui ei mahu siis 9x4,7 propi.

Posted: Mon Aug 29, 2011 22:41
by villy93
See mille ribadeks suutsin sõita oligi 8x6. Lennukit käes põristades küll mingisugust erinevust tunda ei olnud, kuigi numbrite järgi peaks päris märgatav olema.

Posted: Mon Aug 29, 2011 22:59
by trebla
8x6 sobib kiiremaks lennuks rohkem, peaks vist rohkem pöördeid ka saama. Ja lisaks veel sarnaste mõõtudega propid on erineva tõmbega- näiteks GWS 10x4,7 veab tunduvalt nõrgemini kui APC 10x4,7 propp. Võid ju proovida 9x6 propiga. Aga sammu meelevaldne suurendamine võib mootori üle koormata, voolutarve suureneb kuid pöörded langevad ning tulemus võib vastupidine olla. 600 grammise mudeli jaoks peaks piisavalt sellest mootorist ja APC 10x4,7 propist olema.