Page 1 of 3
tere
Posted: Wed Aug 24, 2011 9:28
by eestikas
tere! Mina olen cristo ja ma tegelen lennukitega. Lennukitega olen tegelenud ca 2 kuud. Ehk siis olen alles algaja.
Minu praegune lennuk on kyosho spree ES (
http://www.rocousa.com/kyosho/kyosho_10161b.htm )
Kuna olen algaja siis tahaksin teada, et mida peaksin lennutamisest teadma.
Kus tohib lennata ja kus ei tohi?
Posted: Wed Aug 24, 2011 9:43
by andi
Posted: Wed Aug 24, 2011 10:25
by eestikas
aitäh andi.
aga mul tekkis küsimus seoses lennuki mudeliklassiga. Kust ma tean millisesse klassi mu lennuk kuulub ja kas see on vajalik teada?
Posted: Wed Aug 24, 2011 10:29
by eestikas
ja mis asi see kvartsipuu veel on?
Posted: Wed Aug 24, 2011 10:35
by Bluesmell
eestikas wrote:ja mis asi see kvartsipuu veel on?
Tegelikult on see veidi iganenud tabel lennuplatsi ääres kuhu kõik panevad kirja mis sagedusel nad lendavad (st. mis sagedusel nende pult suhtleb lennumasinaga)
Kui kasutatakse 2,4 GHz tehnoloogiat (mis on tänapäeval üldlevinud) siis on see tabel üleliigne.
Lennuk tundub olevat hea lennuk algajale nö. ülatiivaline Trainer - ma ei tea kas nendel oma klassi ka on?
Posted: Wed Aug 24, 2011 10:50
by eestikas
lol
aga jah aitäh selgituse eest et mis asi see kvartsipuu on ja kuidas kasutada (Y)
Posted: Wed Aug 24, 2011 11:21
by eestikas
muidu mul on soov osta uus lennuk osta aga ei tea millist (algaja värk) et äkki keegi oskab nõu anda
mul on 3 lennukit välja valitud
1. Piper PA-18 SuperCub Plug-n-Fly 18A Brushless w/ 3 Servos EPO-
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... s_EPO.html
2.J3 Blue Airplane Model w/ Brusshless system Plug-n-Fly
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... n_Fly.html
3.J3 Green Airplane Model w/ Brusshless system (PNF)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _PNF_.html
Posted: Wed Aug 24, 2011 11:34
by Ropka
mina nende kaheservoliste piperikloonidega ei soovitaks üldse jamada
elu on näidanud, et algajad nendega lennatud ei saa
see on veel nigelamad kui su olemasolev lennuk
Posted: Wed Aug 24, 2011 11:58
by eestikas
no kui sa nii arvad siis äkki oskad midagi muud soovitada
kõik olid ju kunagi algajad

Posted: Wed Aug 24, 2011 12:16
by andi
Ropka wrote:mina nende kaheservoliste piperikloonidega ei soovitaks üldse jamada
Esimene lingitud piper on siiski kolme servoga ehk 4-kanaliga juhtimiseks.
Posted: Wed Aug 24, 2011 12:32
by Ervin2
Posted: Wed Aug 24, 2011 12:32
by eestikas
nojah ega ma ise eriti nendest terminitest ja tehnikast ei jaga aga see mis mul praegu on on 3 kanaliga vist. 2 servot et siis mootor, üles/alla ja paremale/vasakule.
alerone vms sellel kyoshol ei ole. sestap mõtlesingi mingi 4 kanaliga lennuki peale kuna olen kuulnud et flapidel ei olevat eriti mõtet.
Posted: Wed Aug 24, 2011 12:36
by eestikas
ervin2 see sinu pakutud lennuk paistab ok muidu olevat aga tundub kuidagi kipakas
Posted: Wed Aug 24, 2011 12:38
by Ervin2
Algatuseks on mõlemad väga head - enamus aega kulub niikuinii parandamisele,kui just simulaatoriga põhjalikku harjutustööd ei ole teinud.
Aga parandada on neid mõlemaid lihtne!
Posted: Wed Aug 24, 2011 12:57
by eestikas
ma olen kuulnud et epo-t on lihtsam parandada kui balsat
aga praeguseks on mul kukkumised väga harvaks jäänud. isegi siis saan enamus kordadel hakkama kui see nikkel aku tühjaks saab. ainult siis on oht suurem kui loope teen:D
Posted: Wed Aug 24, 2011 23:04
by eestikas
vaatasin veel ühte lennukit
durafly cessna 182
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... n_Fly.html
ootan teie hinnangut

Posted: Wed Aug 24, 2011 23:30
by ik
Üksi lendavale algajale ei soovitaks, cessnadest üks raskemaid.. Tahab suhteliselt kindlasti ka väga head stardirada- asfalt või väga lühike muru.
Apprentice või mentor igal juhul parem valik.
Posted: Thu Aug 25, 2011 9:25
by Jorgan
IK-ga täiesti nõus. Miks sa ültse nii väikest vaatad. Soovitan kindlast 1,5 või 1,6 tiivaulatust. See on palju stapiilsem. Mina põhimõteliselt panen oma Cessna kõrvale ja kohe kohe saan kätte AXN Floater jeti. Sellega palju kindlam. Esiteks ei lõhu proppe ja mootor jääb kah terveks.
Posted: Thu Aug 25, 2011 12:10
by eestikas
stardirada? võibolla tõesti, aga mul ühel tuttaval on ka cessna 1,4 ja ta viskab käest pole mingit probleemi.
tema cessnal ka muidugi mingi gyro peal vms.
tema mulle soovitaski cessnat sellist suurt et olevat palju stabiilsem.
muidu ostaksin sellise-
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _RTF_.html
aga see väiksem ja kallim kah nii et jääb ära
Posted: Thu Aug 25, 2011 12:14
by eestikas
Posted: Thu Aug 25, 2011 14:11
by ik
1.4 tiiba on vahukale piisav ja on palju stabiilsem kui see arttechi tuledega 98cm.
Aga konkreetne ST-mudeli oma on tavalisest samasuurest cessnast ca kolmandiku raskem ja sisaldab palju koopiavidinaid,mis annavad talle kena välimuse aga kukkumisel on rasked parandada ja teevad ka lennuki raskeks. Üldjuhul on cessnad jah käest visatavad,aga see konkreetne on selleks otstarbeks üks viletsamaid mis ma näinud olen. Mis hinnaklassi mudelit sa otsid?
Posted: Thu Aug 25, 2011 14:29
by Ervin2
Nu heakene küll,kui tahad algseks lõhkumiseks ilus välimusega mudelit,mis ka lendaks,tiib ikkagi 1,4m ja mudu ka tegija mudel,siis mööndustega selline -
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _PNF_.html

Posted: Thu Aug 25, 2011 15:54
by eestikas
grasshopper natuke kallis
minu hinnaklass max 70euri (RTF)
lennuk ilma puldita ja akuta siis 36euri
Posted: Thu Aug 25, 2011 15:59
by eestikas
ega muidu poleks nendel kah viga
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _PNF_.html
või -
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _ARF_.html
_________________
aga lihtsalt see et ma tahaks nagu scale lookiga lennukit
Posted: Thu Aug 25, 2011 16:12
by Oehh
See Tuff Trainer on liiga pisike ja kergeke - väiksemgi tuul hakkab sakutama ja algajana on raske aru saada kas lennuk teeb mingi liigutuse tuule mõjul või reageerisid kusagile poole ise tüüridega üle.
Kerge ja väikse lennukiirusega mudel reageerib tüüridele pisikese viivitusega.
Bixleriga on lennutamine kindlasti kergemini omandatav. Samuti on plaaneriga see eelis, et viskad käest ja lased aga mootoriga piisavalt kõrgele, lülitad mootori välja ja lendad rahulikult kuni maandud rahulikult ka veidi kõrgema muru peale. Ja ka lennuaeg ühe akulaadimisega on oluliselt pikem
Posted: Thu Aug 25, 2011 16:25
by eestikas
nojah eks see bixler ole tõesti parem aga noh 2 kuud järjepideva harjutamise tulemusena ole nii mõndagi omandatud.
tuttav õpetas kah et hoia lennuk kõrgel siis on aega mõelda kui midagi juhtub.
ja eks ma võtan arvesse ka seda et cessna on brushless mootoriga mis annab talle kindlasi rohkem jõudu võrreldes mu praeguse lennuki harjadega mootoriga.
ja minu arvates on mu praegune lennuk suhteliselt raske. selle lennuki päästabki praegu hädast välja tema suur tiib. tuttav rääkis et lennuk on pool plaaner vms
Posted: Thu Aug 25, 2011 16:28
by eestikas
cessna muudab ergsaks tema lühike saba nii et tuleb ettevaatlik olla manööverdades et suht tundlik (tuttav rääkis)
nii et vist jälle natuke jama.
Posted: Thu Aug 25, 2011 17:22
by Ervin2
samas seda praegust olemasolevat mudelt oleks mõtekas ugreidida pisut - vahetad mootori brushlessi vastu ja lõikad tiibadesse eleronid,paned servo juurde ja ongi juba teine tase.
Samas õigeim valik siin pakututest,oleks tõepoolest kas Bixler või miskit temalaadset.
Posted: Thu Aug 25, 2011 17:42
by eestikas
no võiks upgreidida küll aga mulle ei meeldi ise midagi utitada ja putitada eriti siis kui juttu tuleb elektroonikast.
kere võib lappida küll seda ennemgi tehtud
aga samas miks mitte teha väike risk ja osta see cessna. ja pealegi lennutan ma kohas kus kasvab tihe kulu ja hein. eriline trikitaja ka pole nii et ei pea kartma vist. teen lihtsaid ringe, kaheksaid, ovaale ja vahest mõni loop ja sikk-sakkitan
Posted: Thu Aug 25, 2011 17:46
by eestikas
vaatan ka seda et enamustel on siin gliderid nii et ma ei imesta et mulle seda bixlerit soovitatakse. ju ta siis ole tõesti nii hea lennuk algajale kui ka kogunumale