Page 1 of 1
Esky Belt CP V2 probleem
Posted: Wed Aug 31, 2011 20:56
by Blizzard
Tere,
Olen mässanud koksiaalidega juba pea aasta ja need on totaalselt igavaks muutunud ning nüüd avanes võimalus saada üks Belt cp v2 kuna tüüp oli matsu pannud kohe peale ostu ja arvas, et see on tema jaoks keeruline.
Tuleb välja et ongi krt keeruline
Mure siuke: Kõik tehtud Nuttcaze youtube juhendi järgi ja mujalt ka üle kontrollitud aga nii kui hakkan õhku tõusma, tahab kopter kõõõõvasti vasakule liikuda. Swashplate on silma järgi paigas ja proovisin seda isegi vastu timmida aga ei midagi. Tracking on perfect ja tiiva kaldnurgad ilusti 0 kraadi. On kellelgi ideid või veel parem, kui Viljandis või Tartus on keegi tegija, kes saaks asja üle vaadata. Kas olen mina loll või on masinas viga!
Suured tänud ette!
Posted: Wed Aug 31, 2011 21:35
by trebla
Kontrolli raskuskeset. Beltidel on iseloomulik see, et saba on liiga raske kui kasutada standardakut. Olen erinevatele Beltidele lisanud kabiini ninasse 15-22g raskust, et kopter tasakaalu saada. Kui ülevalt "seenest" kinni hoiad (pealabad siruta piki kopteri telge ette-taha) siis peab peavõll olema vertikaalne või kuni 1 kraad ettepoole kaldu, tahapoole kalde puhul on see kopter algaja jaoks praktiliselt juhitamatu. Ja kui tunned , et kopter liiga äkiline siis kasuta treeningalust (risti).
Viljandisse satun alles 9-11 septembri paiku.
Edit: Single rootor kopteritel, mille pearootor pöörleb paremale ongi iseloomulik liikuda algul vasemale sabarootori poolt tekitatud tõukejõu mõjul. Siin on head näited:
http://www.rchelicopterfun.com/rc-helic ... -gear.html (Loe lõiku pealkirja Ground Hover Exercises alt)
Posted: Wed Aug 31, 2011 23:15
by Blizzard
Tänud, nii kui aku saab täis, üritan raskuskeset muuta. Samuti uurisin et swashplate kõrgus võib seda põhjustada, nii et pean ka seda muutma. See link, mille lisasid, on tore küll aga seal tõuseb kopter praktiliselt otse õhku, minu Belt hetkel seda ei suuda.
Eks vaatab, kuidas sujub aga äkki vaatab keegi ikka masina üle ka...
Tahaks lennata, nii et kõik abi on teretulnud

Posted: Thu Sep 01, 2011 0:05
by trebla
Ega see kopter niisama ise otse ka õhku ei tõuse

piloot peab ikka cyclic kontrolli peal peeneid sõrmevibutusi tegema. Asja mõte oli selles, et kui maapinnal on kopter horisontaalasendis siis puhub sabarootor teda alati vasakule. Niipea kui kopter on õhus tekitatakse piloodi poolt niisugune tasakaaluasend kus kopter on veidi paremale küljele kaldu ja selles pearootori ning sabarootori jõudude tasakaaluasendis on võimalik kopterit paigal hoida.
Swashplate kõrgus ei põhjusta vasakule kaldumist, kopteri kaldumist põhjustab ikka swaspate kalle vastavas suunas. Swashplate liikumisel piki telge üles-alla (kui ta on täiesti horisontaalne) muudetakse labanurka negatiivsest positiivseni. Asja eest teist taga ei maksa selle kõrgust muuta, sest see võib kopteri normaalsest reziimist välja viia- kui labanurk liiga suur on hõljumine ebastabiilne, on liiga väike- ei hõlju võib-olla üldse. Vaata
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... c&start=60
Posted: Thu Sep 01, 2011 2:00
by titan
Eks vaatab, kuidas sujub aga äkki vaatab keegi ikka masina üle ka...
Tahaks lennata, nii et kõik abi on teretulnud
Vaatamise vastu pole vast kellegil midagi, aga lendama hakkad alles peale pikka harjutamist simus ja selle järel raelis. Ja seda mitte ühe kuuga

Posted: Thu Sep 01, 2011 11:51
by trebla
Kopteriga lendama õppimise juures on oluline kannatlikkus ja süstemaatiline lähenemine. Ikka üks samm korraga, algul kopteri lohistamine maapinnal, et tunnetada oma sõrmeliigutustele vastavaid kopteri reaktsioone, siis madalal (15-30cm) hõljutamine, et vea korral kopter tervelt alla tuua, siis orientatsioonijarjutused, horisontaallend jne.
Pärast pikka ja vähese tuluga sebimist FP kopteritega alustasin siin toodud kava järgi CP kopteriga treenimist eelmise aasta novembris :
http://www.rchelicopterfun.com/how-to-f ... pters.html
Kui jälgid korralikult õpigute kava ja vahel simus ka kätt proovid võib juhtuda, et esimene kukkumine niipea ei tulegi

Posted: Fri Sep 02, 2011 23:53
by KristoR
Blizzard wrote: See link, mille lisasid, on tore küll aga seal tõuseb kopter praktiliselt otse õhku, minu Belt hetkel seda ei suuda.
Eks vaatab, kuidas sujub aga äkki vaatab keegi ikka masina üle ka...
Ma pakun ,et kui lendamine selge siis kaob ka see vasakule kiskumine.
Isegi kui swashplate on viltu ja tracking paigast ära ja ka gyro pole kõige paremini seadistatud siis vähegi oskaja tõuseb selle kopteriga ikka otse õhku(selleks ju puldil kaks kangi ongi)
Ehk siis kas harjutada simu peal või lihtsalt katsetada ja loota ,et kopter ja inimesed terveks jäävad.
Posted: Sat Sep 03, 2011 12:13
by Blizzard
Nii, meisterdasin endale treeningjalad, nagu täitsa stabiilsed said

Just tulin treeninglennult ja on juba lootust tiba. Ma ei kujutanud ettegi, et koksiaalidega võrreldes on poolprofikas niiiii tundlik. Igaljuhul kerge vasakule kaleda suutsin lennata 10id meetreid. Korra üritasin ka kõrgemale tõusta aga ei tea, kas tänu minule või puhangule, tegi kopter manöövri ja maandus rootoriga rohus. Horisontaalvõll sai tiba kannatada aga suurtel pööretel ei saa suurt arugi. Aku nüüd tühi ja ootab laadimist. Igaljuhul kui mõni tegija on nii lahke siis laseks kopteri kindlasti üle ka vaadata.
Millisel kõrgusel ideaalne kopter oma vasakule drifti kaotab? Osad foorumid väidavad et 4 jalga ehk siis ca 1,2m?
Posted: Sat Sep 03, 2011 12:14
by Riff
Kunagi ammu käitus mul kopter sama moodi maapinna lähedal, et kiskus kuhugile. Õppisin kange kasutama, mure kadus
Muidugi on hea swash ikka paika sättida! Väiksel kopteril olen ise loobunud silma järgi seadistamisest, ei ole piisavalt täpne. Olen kopterit sättinud, seejärel hoidnud käes ning tunnetanud, kuhu poole kisub ning teinud seejärel vastavad seadistused... Väikse kopteriga kannatab nii teha, suurega aga ei tasu proovida!!!
Posted: Sat Sep 03, 2011 18:11
by titan
Horisontaalvõll sai tiba kannatada aga suurtel pööretel ei saa suurt arugi
Suurtel pööretel on just tähtis, et võllid sirget oleks. Vibratsioon lõhub kogu koperi ära.
Posted: Sun Sep 04, 2011 11:22
by Blizzard
Riff wrote:Kunagi ammu käitus mul kopter sama moodi maapinna lähedal, et kiskus kuhugile. Õppisin kange kasutama, mure kadus
Muidugi on hea swash ikka paika sättida! Väiksel kopteril olen ise loobunud silma järgi seadistamisest, ei ole piisavalt täpne. Olen kopterit sättinud, seejärel hoidnud käes ning tunnetanud, kuhu poole kisub ning teinud seejärel vastavad seadistused... Väikse kopteriga kannatab nii teha, suurega aga ei tasu proovida!!!
Puldi käsitlemise osavust peab muidugi õppima aga kas ma olen õigel teel, et kui kopter on korralikul kõrgusel ja õigesti seadistatud siis ta peaks õhus püsima ka parempoolse kangi keskel olemise juhul?
Kui koksiaal suudab ilusti kohapeal seista siis peaks belt seda ju ka suutma?!?!
Posted: Sun Sep 04, 2011 18:02
by felch
Nii ja naa: koaksiaal seisab kindlasti stabiilsemalt paigal.
Posted: Sun Sep 04, 2011 20:37
by trebla
Pead harjuma sellega, et üherootoriline kopter ei seisa cyclic kangi keskasendis lihtsalt paigal. Vastupidi, ta hakkab praktiliselt kohe minema ujuma ja järjest kiirenevas tempos kuni vastu maad lajatab. Sa pead õppima nägema kopteri suundumust hakata kuhugi suunas liikuma ning sellele koheselt reageerima vastava pisikese sõrmeliigutusega. Kui kopter on hakanud juba liikuma siis on hilja ning tuleb hakata päästma, tavaline algaja jama mis sellest välja tuleb on see, et kopter hakkab liiga hiliste ja liiga suurte kangiliigutuste peale pendeldama kuni lõpuks piloodi närvid üles ütlevad ja kopter lajatab ikkagi vastu maad. Harjuta simus ja ka reaalsuses paarikümne sentimeeti kõrgusel hõljutamist, on küll veidi keerulisem kui meetri kõrgusel aga õpid see-eest kiiremini reageerima ja häda korral võid kopteri ka järsemalt maha tuua ilma lõhkumise hirmuta.
Posted: Sun Sep 04, 2011 20:47
by titan
Ära häbene treeningjalaste kasutamist, sellist pallidega risti. Päästab algul päris palju. Vedrutab järsul maandumisel ja nurga all maandudes puutuvad pallid enne lebaotsti maad, ning kopetr maandub ikka jalastele.