Page 1 of 1

Lipo madala voldi alarm

Posted: Sun Sep 18, 2011 22:04
by Maikkel
Tervist!
Soetasin siin foorumist endale sellise jubina, idee on jubehea, pane külge ja käruta niikaua kuni hakkab lõugama, ning siis uuesti laadima, pole vaja taimereid ega midagi. Lihtsalt ideaalne?!

Kuid, kasutan seda 5.0MAH 7.4 volt paadi akul.
Aku sai just täis laetud, kõik kokku ühendatud, alarm külge pandud. Ning miskipärast karjub see alarm madalal gaasil sõites kohe alguses, piiksub ja punased tuled vilguvad, nagu oleks madal pinge, aka aku on triiki täis ju...? Andes natuke rohkem ja pikemalt vatti, ignoreerides seda lõugamist, siis jääb järgi. Peale 20-30 minti sõitu, hakkab punane tuli põlema, kuid alarm ise ei hakka lõugama, lisaks sellele, et punane tuli hakkab põlema ainult siis kui tükk aega juba sõita, ning kui gaas põhja lükata. Nagu mainisin helilise alarmini ei jõuagi. Samas on tunda, et voolu on juba vähem akus....Ei suuda jõuda helilise alarmini, kuna paadiga sõidan päeval, siis punast tulukest ei ole näha praktiliselt üldse.

Am I doing it wrong või mida nagu?

Posted: Sun Sep 18, 2011 22:12
by qdwin
Midagi on mäda. Olen samat sorti asja kasutanud autode peal ja toimib ilusti. St. 2S alarmi 2S aku puhul! Äkki on 3S alarm, mida proovid 2S akuga, või on lihtsalt katki?
Proovitud nii Saue onroadi rajal, kui Luige offroadi rajal. Piiksumine on ilusti kuulda ka sellistel suurtel platsidel. Suure koormuse ja tühjeneva aku puhul tekitab üksikuid piiksatusi. Pideva madala pinge puhul jääbki piuksuma. Mul vist senini on kuskil üks uus piuksasaator igaks juhuks varuks, kuigi praeguste regudega alarmi enam vaja ei lähe.

Posted: Mon Sep 19, 2011 18:04
by Maikkel
Tegu on 2-4S alarmiga muidu. et vabad traadiotsad jäävad lihtsalt tühjalt seisma. Alarmid ostsin muidu siitsamast foorumist ühe tegelase käest, ei tahaks kohe uskuda et halba kraami sain...

Re: Lipo madala voldi alarm

Posted: Tue Sep 20, 2011 10:59
by priitom
Maikkel wrote:Tervist!
Soetasin siin foorumist endale sellise jubina, idee on jubehea, pane külge ja käruta niikaua kuni hakkab lõugama, ning siis uuesti laadima, pole vaja taimereid ega midagi. Lihtsalt ideaalne?!
... karjub see alarm madalal gaasil sõites kohe alguses, piiksub ja punased tuled vilguvad, nagu oleks madal pinge, aka aku on triiki täis ju...? Andes natuke rohkem ja pikemalt vatti, ignoreerides seda lõugamist, siis jääb järgi. Peale 20-30 minti sõitu, hakkab punane tuli põlema, kuid alarm ise ei hakka lõugama, lisaks sellele, et punane tuli hakkab põlema ainult siis kui tükk aega juba sõita, ning kui gaas põhja lükata.
Mul on sama asi. Kasutan 3S akusid põhiliselt ja alguses kohe pistab madalal gaasil täristades lõugama. Enne, kui kasutasin ainult 7,4v lipo-sid, toimis asi normaalselt- nii, nagu peab. Selline mulje jääb, nagu hoiataks see alguses ülepinge eest :D , sest tegelikult kasutan aku järel kuni 12v BL mootorit.
Mul on vähemalt üks akudest kahel korral veest läbi käinud.. äkki see mõjutab?

Veider :roll:

Posted: Sun Dec 18, 2011 19:42
by Maikkel
Okei, see on juba muutumas reaalselt häirivaks.
Ühendan madala voldi alarmi külge, autole siis antud hetkel, seistes kõik ok, madala gaasiga sõites, No krt lõugab nagu vana...... Igatahes, seisma jäädes on jälle vait, ignoreerin seda hetkel siis, lõpetan sõitmise siis ära kui see raibe hakkab kohapeal seistes lõugama, mõõtsin kohe testriga voolu, ning tester näitas 3.3-3.4 Ehk siis täiesti normaalne. EI ole ka praak isend, 3tk töötavad täpselt samamoodi.

Miks ta raisk lõugab sedasi??

Täis gaasiga sõites tihtipeale ei ole seda karjumist, kuid vb auto enda müra pärast ei kuule seda siis.

Posted: Sun Dec 18, 2011 20:55
by qdwin
Proovi kellegi teise oma.

Posted: Sun Dec 18, 2011 23:02
by Maikkel
Mul on 3 erinevat alarmi, 2 neist on punasel trükkplaadil ja 1 sinisel trükk plaadil.
Kõik käituvad täpselt samamoodi.

Posted: Sun Dec 18, 2011 23:45
by prederik
Peaks pinget mõõtma selle alarmi sisendis/klemmidel, siis on näha, kas töötab õigesti. Võibolla langebki aku pinge madalale? Või on alarmi juhe katki või halvasti joodetud ja tekib pingelang?
Muudetava pingega toiteplokiga oleks ka hea alarmi kontrollida.

Posted: Mon Dec 19, 2011 1:30
by Maikkel
Niisis:
See muudetava pingega toiteblokk puudub kahjuks.

See et aku pinge langebki nii madalale on kah ebareaalne,sest täis olekus on aku 4.2V ja püsivalt hakkab alarm karjuma 3.4V juures, lisaks olen katsetanud 4-5 erineva akuga 3-mel eri masinal. TUlemus täpselt sama. Madala voolutarbega lennukiga hakkab lõugama täis gaasiga, aga poole gaasiga on veel ok.

Akud on enamuses turnigy omad olnud, mõne erandiga.

Alarm ise näeb välja selline, kõik kolm siis sellised, 2 tk on punasel trükkplaadil.
Image

Posted: Tue Dec 20, 2011 15:23
by Maikkel
Lisaks.
Kas keegi teab kust leiab External cut off switchi lipo akudele?
Traxxase maili pealt sain vastuse et kui mu akud autol puffi kisuvad, siis 100% on tegu ületühjenemisega, olenemata sellest mida mu lipo alarm ütleb ja et peale sõitu on Pinge 3.3-3.4V

Posted: Tue Dec 20, 2011 15:37
by Riff
Mul teeb autoga sama asja. Ma arvan, et hetkeline voolutarve on lihtsalt väga suur ning aku C arv on madal või siis piiri peal. Võid proovida pooliku lahendusena lisada suure mahtuvusega kondeka(d), aitab piike siluda.

Posted: Tue Dec 20, 2011 18:39
by Maikkel
Hetkel on autole tulemas 2x 2S 5000 mah 40C Turnigy akut. Nendega ei tohiks ehk seda probleemi olla.

Kuid kondekad, joodan pluss poolele lihtsalt mingi juraka vahele?
Oskad andmeid anda, kui suurt sa suure kondeka all mõtled?

Posted: Tue Dec 20, 2011 19:30
by Riff
Kondeka mahtuvust ma ei oska täpselt arvutada, st peaks asja uurima hakkama põhjalikumalt. Ehk peaksid leidma kui pikk on see piik ajaliselt ning milline on potentsiaalide (vool) erinevus jne.

http://en.wikipedia.org/wiki/Farad

5Ah ja 40c akul teoreetiliselt peaks olema 5x40=200A, kuid maksimumiga arvestada ei ole mõistlik.
Võtaks 5x30=150A ning voolu piik on sul 200A näiteks. Erinevus tuleb sellisel juhul 50A, mille kondekas võiks/peaks kompenseerima.

Ühikutes: [F = s/oom]
kui sul on näiteks voolu piik 0,3s ja sul on teada, et süsteemi takistus on 0,168 oom, siis võiks mahtuvust olla 0,3/0,168 = 1,786 F.

[oom = V/A]

U = 8,4V
Idelta = ~50A (tegemist peaks olema voolude erinevusega võrreldes sellega, mida su aku suudab taluda ning mida su masin reaalselt tarbib, arvestatult suurema koormuse poole ja mitte alla)
R= U/I = 8,4/50=0,168 oom


Image

Kuid tunde järgi vaataks midagi täisarv faradites... 2-3F, mida rohkem, seda parem.

NB! kondeka nimipinge peab kindlasti olema aku nimipingest suurem, mingi varutegur võiks olla 2x näiteks. Lisaks pead küsima kellegi teadjama käest, milline kondekas antud aplikatsiooni jaoks üldse sobib.
NB! mul ei ole õrna aimugi, kui kiiresti üks kondekas suudab ennast täis või tuhjaks laadida, tootja spetsis võiks see mingi graafiku näol kirjas olla sõltuvalt temperatuurist.
NB! kondekad ühendatakse toitega paralleelselt mitte järjestikku!
NB! kuna tegemist on Turnigy ehk made in kesteab kus ja milliste standardite järgi, siis 40C on küsitav. Ma ei ütle, et Turnigy on paha, aga sul lihtsalt puuduvad lähteandmed, mida sa saaksid 100% usaldada. Miks ma seda kahtlustan on see, et väiksel kopteril kasutan 40C akusid ja ka Turnigy, kuid need kipuvvad punni minema ning mahtuvust kaotama ja ma tean, et ma ei ole lasknud akusid tühjemaks kui 3,7V elemendi kohta... 40x2,2 = 88A, see ei ole võimalik, et mu kopteri süsteem tarbib rohkem kui 40A, võiks nagu olla 2x varu aga ei ole.

Posted: Tue Dec 20, 2011 21:40
by qdwin
2S aku puhul piisab low esr 16V 2200uf kondekast. Suurem mahtuvus ei oma effekti ja ta on ebamugavalt suur. Jootmine peab olema korralik, muidu hakkab jalg ilusti hõõguma, kerge järgneva suitsuga.
Brushless süsteemi korral hakkab auto ilma kondekata sõitmisel madalatel pööretel jubedalt kogisema, äärmiselt ebameeldiv on selliselt rapsiva autoga kontrollitult kiirendada.

Posted: Tue Dec 20, 2011 21:58
by Riff
keegi võiks huvipärast õigemad andmed valemitesse panna ning kontrollida, kas need kehtivad

Posted: Tue Dec 20, 2011 22:32
by qdwin
Riff wrote:keegi võiks huvipärast õigemad andmed valemitesse panna ning kontrollida, kas need kehtivad
NB! Uudishimu teeb ruttu vanaks!
Enne arvutamist peaks logeriga ära mõõtma tegelikul pingelangu ja ampraaži.
Elu näitab et 2200uf suurusega pomm on suure varuga.

Posted: Tue Dec 20, 2011 22:37
by Riff
:D njah, mõned valged juuksekarvad on juba peas :lol:

Posted: Tue Dec 20, 2011 23:10
by Maikkel
Ehk siis juhtmetesse sälgud sisse, kondeka käpad plussist ja miinusest läbi, rohkesti tina ümber, kondekas ilusti fikseerida normaalsesse kohta, tõenöoliselt midagi sinna ümber ei tohi panna jah? Põrutuste vastu samas peab kuidagi tegutsema.

Kuna on Dual Motor setup, ehk siis kõiki juhtmeid on 2, peaks ka 2 kondekat külge panema jah?

Posted: Wed Dec 21, 2011 0:40
by qdwin
Kondekas läheb toitejuhtmete vahele. Kondeka kinnitamisel tuleks vaadata et vibratsioon ja muu juhtmete väntsutamine kondeka juhtmeid ei häivtaks. Tavaliselt joodetakse otsad regu trükiplaadi külge. Juhtmekülge jootmine ei ole kestev.

Posted: Wed Dec 21, 2011 1:00
by nuudel
Juhtmekülge jootmine ei ole kestev.

Selge, krimbiks nad sinna siis, kuna trükkplaadil olev joode on mehhaaniliselt jäik ja seega palju tundlikum kui paindlikul juhtmel olev ühendus. (põrutused, vibratsioon jne.)

Posted: Wed Dec 21, 2011 9:45
by qdwin
Kuna trükiplaadil olev joode on mehaaniliselt jäik, siis seetõttu jääbki ühendus kestma. Eeldame muidugi et kondekas on ka jäigalt kereküljes, mitte juhtmetega kaasa hüppamas. Joodetud kontakti ei mõjuta vesi. Krimpimist ei prooviks kuna ühendused on suured ja rohmakad, lisaks on meil täiesti kuiva ilma on haruharva - ühendus oksüdeerub.

Posted: Wed Dec 21, 2011 12:05
by nuudel
Joodetud kontakti ei mõjuta vesi? No tere hommikust - ja veel kuidas mõjutab. Mis puudutab krimpimisse siis - uuri natuke autode kaablite ühendusi ja mida sa seal näed - enamus kontakte pistikutes on krimbitud ja saavad vatti nii havas kui kurjas. Natukemõtlemisainet selle oksüdeerimise kohapealt ja ühenduste koha pealt.
A sa tee katse plaadile joodetud komponendiga ja juhtmetekülge riputatud komponent ning pane need vibratsioonistendi ning vaata kummal enne ühendus järgi annab :) Normaalne testaeg oleks 16H.

(Kunagi sai Volvo veokile uus el.distributin center välja töötatud ja seda analoogsetel asjaoludel 16h vibrostendis loksutatud.) Jah oleme ausad, seal oli vaja testida PCB enda vastupidavust mitte komponentide jäävust PCB-le.
Esmamaterjali valik ja kinnitusdisain osutus jamaks - PCB lahkus omavolililselt kinnitusaukudest :))

Kuskil foorumis olen pikalt rääkinud ka sellest jootmisest ja krimpimisest aga - antud juhul pole vahet kuidas teed. Kestavad mõlemad ühendused senikaua kuni lendav asigi kesteb :)

PS. oksudeerumisekohat niipalju, et lased spets. keemiaga klemmi üle ja ei oksudeeru ta pikka aega, leota ühendust vees palju tahad.

Posted: Wed Dec 21, 2011 12:19
by Riff
seest poolt sulav (hermeetiline) termorüüz võiks ka abiks olla

Posted: Wed Dec 21, 2011 12:29
by qdwin
nuudel wrote:A sa tee katse plaadile joodetud komponendiga ja juhtmetekülge riputatud komponent ning pane need vibratsioonistendi ning vaata kummal enne ühendus järgi annab :) Normaalne testaeg oleks 16H.
Tehtud. Korduvalt. Erinevatel autodel. Ainuke mis kestma jäi on jootmine ja kondeka kinnitamine auto külge. Kusjuures pooltel juhtudel lagunes juhtmekülge kinnitamine ära mu enda süül. Loetud hetkedega oli vaja jõuda aku laadima saada ja rebisin korduvalt kiirustamise tõttu kondeka juhtmed puruks.

Posted: Wed Dec 21, 2011 14:26
by nuudel
Novot siin oleneb vastupidavus juba tegijast mitte insener-tehnilisest lahendusest :)