Page 1 of 1

Mäeveerulennu võimalused Eestis

Posted: Sat Oct 01, 2011 23:10
by [J]
Pakri poolsaare kohati 30 meetri kõrgusel järsul kaldal on võimalik plaaneriga sobiva tuulega tundide kaupa õhus püsida.
Elektrimootor tuleb muidugi väheste kogemuste korral kasuks ja aitab vältida vigaste lennuvõtete tõttu merre kukkumist.
Image
Päris veeru lähedale kaldale maandumine on tugeva tuulega samuti ohtlik ja keerukas võimsate õhukeeriste tõttu. Veeru serva läheduses võib tekkiva "rootori" tõttu tuul puhuda lausa vastupidises suunas ja veidi kaugemal on väga võimas langev voolus.

Posted: Mon Oct 03, 2011 11:27
by [J]
Väike joonisekene samuti, kuidas mäeküljega enamvähem risti puhuva tuulega tekib tõusev ja lennukit üles viiv komponent:
Image
Eestis on kindlasti mäeveerulennu katsetusteks hulgem kasutatavaid ja Pakri poolsaare veerust kordades ohutumaid mäekülgi.
Mäeveerulennu katseteks on võimalik kasutada isegi sobivaid ehitisi:
http://www.youtube.com/watch?v=XLttfyGcaGE

Posted: Tue Nov 29, 2011 1:30
by [J]
Täna oli Pakri veerul selline tuul, et isegi vesi läks taevasse:
Image
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=62389548

Posted: Mon Dec 19, 2011 17:18
by [J]
Video sellest, kuidas kaasaegse süsiplastist lennukiga saab ära kasutada pikaks lennuks ka imeväikeseid mäekallakuid ja tuult tugevusega ainult mõni meeter sekundis:
Image

Posted: Thu Jul 26, 2012 13:33
by [J]
Õpetlik video maandumisest tugeva tuulega alati keeriserohkele mäeservale!
Keeristes on maandumisel lihtne mudelit lõhkuda kui lennata energiavaruta. Tullakse suurel kiirusel ja pidurdatakse hetk enne maandumist:
Image
Mäeveerg on äärmiselt sarnane Paldiski kõrval asuvale Pakri veerule.

Posted: Fri Aug 03, 2012 0:27
by [J]
Sel aastal esmakordselt õnnestus õhtupoolikul Paldiski mäeveerul käia. Vahepeal on Pakri poolsaar tuulikuid täis ehitatud. Keskel kauguses paistab Eesti seni ainsa extuumareaktori korsten:
Image
Kallas ikka kallas:
Image
ja ka fotokaga lennuk seisis tänase nõrga tuulega enamvähem üleval.
Clusteril sai klapid alla lasta nõnda, et seisis praktiliselt kohapeal nina vastu tuult. Lihtsalt niisama väga pikalt tiirutamine tüütab tegelikult ruttu ära:
Image
Tänase tuulega umbes 6 m/sek olid vajumiskiirus ja tõusukiirus tasakaalus kusagil 70 m kõrgusel.

Posted: Fri Aug 03, 2012 8:53
by Leho
Huvitav kokkusattumus. Käisin ka eile peale lõunat Paldiskis lennutamas (üle päris pika aja). Tuul oli siis veel väga mõnus 4-8m/s täpselt risti kaldaga.

Posted: Fri Aug 03, 2012 17:17
by [J]
Mina jõudsin kohale veidi hilja. Tuul oli algul risti veeruga ja siis hakkas veeru suunaliseks pöörama. Tuulikute järgi on hea tegelikku tuule suunda vaadata.
Õhtupoolikul on veel see häda, et päike on otse ees.

Posted: Fri Aug 03, 2012 17:20
by [J]
Siin teemas head lisainfi veergudest:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p ... ight=#3470