Page 1 of 1
Helikopteri ehitus
Posted: Mon Nov 27, 2006 17:42
by Ropskar
Kas kusagil inernetis on mingit selliset lehte, mis õpetab et mis osadest ta koosneb. Iga osa kohta võiks olla ka mingi jutt, et mida ta teeb, millised on paremad jne.
Ja äkki leiate samasuguse lehe ka lennuktie teemal.
Posted: Tue Nov 28, 2006 9:13
by prederik
No võta algatuseks näiteks Wikipedia -
http://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter
Posted: Tue Nov 28, 2006 11:15
by Kristjan
Posted: Tue Nov 28, 2006 11:17
by vallojoe
Ja seejärel juba konkreetse mudeli manuaal

Posted: Tue Nov 28, 2006 11:27
by Kristjan
Kas jutt on mudelkopteritest üldse või?
K.
Posted: Tue Nov 28, 2006 12:43
by Ropskar
Jah ikka mudelist. Kevadel kavatsen omale ka mudeli osta ja ennem tahaks nagu selle ehtiusest täpsemalt teada saada.
Posted: Tue Nov 28, 2006 14:54
by vallojoe
Üks üsna hea site on
http://www.raptortechnique.com/
Iseenesest tekkis mõte, et ehk peaks huvitavamate kopteriteemaliste lehtede lingid ühte sticky teemasse kokku korjama?
Posted: Tue Nov 28, 2006 22:07
by lauri
Hea mõte... tee algust, siis postitame sinna kõik enda meelest häid linke ning hiljem koondame postitused kokku üheks STICKY teemaks!
Teoorias on hea kopteri ehitus ja tööpõhiõtted selgeks teha, aga kõige paremini saab sellest aru ikkagi ise kopterit kokku kruvides! Kui sul kindel plaan kopteriga tegelema hakata, siis võib vabalt alustada näiteks kopteri kere ja mehaanika soetamisest, järgmiseks aparatuur, servod, siis veel güro jne. Samal ajal harjutad koguaeg simulaatoriga ning uurid asja!
Posted: Wed Nov 29, 2006 9:44
by Ropskar
Njh, aga kui ma ostan ühe komplekti, kas see on siis juba kokku pandud või? Kas saab ka öelda tootjale, tellides, et nad ei paneks seda kokku?
Posted: Wed Nov 29, 2006 10:38
by Kristjan
Võid ise ju lahti võtta.
K.
Posted: Wed Nov 29, 2006 12:18
by lauri
Isegi kui kopter on tehases kokku pandud, tuleb kõik kruvid ja kohad ise üle kontrollida, et midagi lahti poleks ning vajadusel kruvid-mutrid threadlockiga üle käia. Ja ega see halb pole, kui jupid on tehases kokku pandud - näedki täpselt ära, kus mis kuidas käib.
Nii või naa tuleb suurem või väiksem crash ajapikku ning siis saad kindlasti kopteri juppideks lahti võtta ja uuesti kokku panna - selle pärast ei pea muretsema

Mul endal oli suhteliselt väike crash väheste vigastustega, aga kuna kõveraks läksid nii peavõll kui sabarootori võll, siis tähendas see kopteri 90% lahtivõtmist!
Posted: Wed Nov 29, 2006 21:45
by Ropskar
lauri wrote:Isegi kui kopter on tehases kokku pandud, tuleb kõik kruvid ja kohad ise üle kontrollida, et midagi lahti poleks ning vajadusel kruvid-mutrid threadlockiga üle käia. Ja ega see halb pole, kui jupid on tehases kokku pandud - näedki täpselt ära, kus mis kuidas käib.
Nii või naa tuleb suurem või väiksem crash ajapikku ning siis saad kindlasti kopteri juppideks lahti võtta ja uuesti kokku panna - selle pärast ei pea muretsema

Mul endal oli suhteliselt väike crash väheste vigastustega, aga kuna kõveraks läksid nii peavõll kui sabarootori võll, siis tähendas see kopteri 90% lahtivõtmist!
Noh jah, aga eks õpetus antakse ka ju kaasa, mismoodi seda kokku panna tuleb. Ja omale meeldiks rohkem ise kõik kokku panna, siis näen kohe ära, mis kuskil on ning pärast, vigade tekkimisel on kergem ära arvata kus või milles viga on.