Page 1 of 1

Vanakooli mootor...

Posted: Tue Oct 04, 2011 20:07
by Riho
Tere,
Selline väike abi palve siis...
Kunagi sai käidud Tallinna Peoneeride Palees lennumudelismi ringis:-)
Ja seda 4 aastat järjest ja isegi võistlustel, kui ei eks oli pärast minu võistlusklass võidulend( seal kus pidi vahepeal paaki täitma)Muidugi olid need need lennukid mis lendasid traadi otsas:-)
Aga see selleks ja nuud on tekkinud huvi piiluda sinna aega tagasi;-)
Sai siin leitud mõned väga vanad moororid... Vist 70 dad (METEOP 2,5)
Võtsin juppideks ja puhastasin korralikult!
Küsin siis mis peaksin tegema et korra hääled sisse saada jälle?
Mis kütuse segu? Mida peaksin jälgime? Kuidas käituma? Tegin isegi puust test stendi kus käivitada!
Ja kust Tallinnas osta üks plastik paak ja ilus puidust propeller?
Ja muidugi ehitaks ühe korraliku nõukaaegse õhuvõitlus mudeli kui keegi saadaks joonised?
Aga suured tänud vastajatele ja edu teile lennutamisel:-)

Posted: Tue Oct 04, 2011 20:20
by Oehh
http://www.google.ee/search?q=METEOP+2% ... 24&bih=638

Mäletan, et hea käivitumisega diisel oli

Kasutab sama kütust mis MK-17
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=3855

Mul on isegi olemas veitsa valmis segu.

Posted: Tue Oct 04, 2011 20:25
by trebla
Plastik paake saab Kullo mudelipoest. Puidust propellereid seal küll vist pole aga plastist APC proppe saab küll. Mul endal koolipõlve mälestusks veel jäetud üks vene puidust ja üks mingist pehmest plastist või kummist propp. Efektiivsus oli neil suht väike aga lihtsalt nostalgilise mälestuesemena tahaks alles hoida :)

Posted: Tue Oct 04, 2011 20:37
by Ropka
kõigepealt teeme kindlaks kas oli ikka diiselmootor
http://www.hot.ee/bestia/mootorid/Meteo ... D.JPG.html
http://www.hot.ee/bestia/mootorid/Meteo ... G.JPG.html

mitu mootorit on ka?
mul peaks ka kütust olema ja käivituspukk on ka, mingi propi ka proovimiseks leiaks

Vana mootor...

Posted: Tue Oct 04, 2011 21:25
by Riho
Tänud kõigile kiirete ja asjalike vastuste eest!
proovin siis siin küsimused eraldi laiali saata:
Oehh: Kus elad ja ostaks sult siis törtsu kütust?
Ropka: kui müüd oma puki ja törtsu kütust? (kas puki pilt on)
Ma siin juba imestasin et mis tähendab "diisel" :roll:
Proovin siia panna pildid mootorist ja siin pildil ta veel sellises seisus nagu ta keldri nurgas oli kaltsu sees vist väga kaua!

http://imageshack.us/g/4/vanamootor.png/

Muidugi on teretulnud kasutatud paagi ja puidust propelleri pakkumised?
Muidugi on puudu see punane lahe otsik või kuidas ta õige nimi on et propeller kinni keerata!
Ette tänades,

Posted: Tue Oct 04, 2011 21:37
by Ropka
kompressioon- ehk diiselmootor sedakorda jah
silindri pealt kruvist keerad põlemiskambrit suuremaks või väiksemaks (kontrakolb peab hästi liikuma, muidu seda eiriti hästi käima ei saa )

kütuseks petrooleum/eeter/kastoorõli kõiki võrdsetes kogustes

käivituspukki ma ära ei tahaks müüa, see mul ainuke ja vaevalt et seda kuskilt enam leiabki

jaet kui tahad seda tõesti kasutama hakata, siis oleks mõtekam leida samasuur kaasaegne nitromootor, sest selle diisli käimatampimine on suht valus tegevus, teinekord ka verine :twisted:
kuna tal pole ka sumpsi ega suunatud väljalaset, siis tatistab mootor õli täis kõik ümbritseva kuhu ulatab sülitama

ohikajooniseid leiab näiteks arhiividest ajakirja "Modelist Konstruktor" seest

Vanakooli mootor...

Posted: Tue Oct 04, 2011 21:58
by Riho
To: Ropka
Olgu eks ma siis krutin oma isetehtud puki peal;-)
Ja oi kuidas ma mäletan kui polnud kiire käsi kuidas propeller laksu pani vastu sõrmi :)
Kas on sul seda segu kuskil alles või alustan ise otsinguid nende kolme komponendi asjus? (sain aru et kui sul vanast ajast siis eeter juba oma teed aihtunud)
Kas sinna otsa on mõtet panna see õhu filter nagu RC autodel on või ei tõmba ta nii palju prahti sisse?
Ja kust ma saan laheda puidust propelleri ja selle ilusa punase otsiku propelleri kinnituseks?
Vabandage muidugi nende paljude küsimuste pärast aga suur tuhin on sees :)

Posted: Tue Oct 04, 2011 22:25
by arvid123
tegu jah veneaegse ohika mootoriga.
puidust propi saad kas kullost või hobimaailmast.(juhul, kui elad tallinnas)
mul endal ka kaks peaaegu sellist mootorid ja on ka olemas üks veneaegne ohikass, mis mõeldud vee peal sõitmiseks. mul peaks seda kütusesegu veits olema( sai ka segatud selle mootori jaoks).
käsitsi me seda tööe ei saanudki ja võtsime kasutusele starteri- sellega hakkas ilusti laulma!

Vanakooli mootor...

Posted: Tue Oct 04, 2011 23:07
by Riho
To: arvi123
Ikka sama mure nagu alati see kütuse segu kui keegi 200 g annetaks-müüks?
Ette tänades

Posted: Wed Oct 05, 2011 14:38
by Oehh
Segu ei tohiks lahtunud olla. Korraliku punni all ja koguse vähenemist pole täheldanud.

Mul on sama mootor kunagi olnud ja käima läks päris kergelt.
Kui Tallinnas oled võiks proovida käima ajada.

Props ei pea sugugi puidust olema.
Sellele mootorile peaks sobima vist mingi 200x150 (8x6) props.

Vana mootor...

Posted: Wed Oct 05, 2011 21:00
by Riho
To: Oehh
Ma pole päris Tallinna inimene aga oleks sulle ülimalt tänulik kui saaksin sult törtsu seda segu:-)
Proovin ise vändata seda mootorit nii näppudega kui trelliga;-)
Ma ei tea kas Smart posti või Eesti Posti pakiautomaati jatta (ametlikult vist ei tohi) 200 grammi ;-) Tasun kõik kulud!

ohikas

Posted: Thu Oct 06, 2011 21:31
by aviaator
Jäi silma jutt ohikast, võin pakkuda ohimudelit mis tuleb konstruktorina.
St ise tuleb jupid kokku panna.

Originaalis on ta vahetult peale sõda konstrueeritud Ameerikamaal ja küllalt kena , ka lennuomadustelt.

http://www.blackhawkmodels.com/bavintt.html



Kui huvitab siis võta ühendust

Aivar

hind?

Posted: Thu Oct 06, 2011 21:36
by Riho
Saada hind PM i ?

Tänud

CCCP mootorit

Posted: Fri Oct 07, 2011 9:13
by Aleksandr