Page 1 of 1

Stardikonksu asukoht

Posted: Mon Oct 10, 2011 18:01
by Oehh
Valmimas üks 1,2m tiivaga Flingi, Canary, Svingi analoog.
Ainult, et nõguskumera profiiliga ja tiiva esiservad ei keera nii taha nagu "prototüüpidel" ja Balsa kerega.

Plaanis on teda 6-mm silikon kummiga startida.

Raskuskese plaaneerisin 1/3 peale esiservast.

Aga ei suuda konksu asukohta otsustada.
Vanast ajast mäletan, et peaks olema raskuskeskmest ca 15-20 kraadi ettepoole.

Mudel oli algselt mõeldud 6-a poisile esimeseks RC lennukiks - sellest ka see nõguskumer proofiil, et nii-kui-nii ainult tuulevaikse ilmaga.

Konksu asukoht peaks vist sõltuma mingil määral ilmast - tuulisega eespool ja tuulevaikuses tagapool. (Kui eksin siis karjuge).

Kardan kohutavalt asukohaga eksida, et hiljem ei peaks kere sees "emapuud" ümber nihutama hakkama.

Nüüd tahaks leida mingi optimaalse koha, et võiks ka pisut tuulisema ilmaga lennutada.
Või pole nõguskumera profiiliga see mõttekas?
Ühesõnaga kas on mingid valemid mille järgi seda saaks täpselt välja arvutada?
Või pole RC plaaneril konksu asukoht nii kriitiline, et saab alati kõrgustüüriga korrigeerida kui vaja?

Posted: Mon Oct 10, 2011 20:51
by tikka
Konksu asukoht ei tohiks tuulest sõltuda. Ma ei ole näinud, et võistlustel keegi konksu asukohta vastavalt tuulele krutiks. Ma teeks nihutatava konksu ja alustaks proovimist 15 kraadisest asendist. Optimaalsest asendist eespool olev konks annab natuke madalama kõrguse, aga start peaks olema stabiilsem. Tavaline konksu asend tundub olevat 30 kraadine.

http://www.burgesslm.plus.com/Adjustabl ... owhook.htm

Enne kummiga startimist peab mudel olema käsistardiga ära timmitud. Täpselt saaks konksu asendit välja arvutada siis, kui mudeli ehitustäpsus oleks veatu.

Posted: Sat Oct 15, 2011 19:51
by tikka
Parandan oma eelmist postitust. Proovimist alustaks ikka konksu eesmisest ehk umbes 40 kraadisest asendist ja liiguks vaikselt tahapoole. 15 kraadine võib olla juba optimaalsest tagapool ning start võib nässu minna.

Posted: Mon Oct 17, 2011 14:22
by Oehh
Reguleeritava konksu peale mõtlesin ka ise aga ei nuputanud sobivat (loe meeldivat) konstruktsiooni välja.

Ilmselt üritan võrgus spioneerida terminiga towhook. Kindlastin kohtan kusagil häid ideid mida varastada.

Kui suurt tõmbejõudu võiks üldse rakendada 1,2M , ca 250gr plaanerile?
Flingil on komplektis päris kõva kumm. Minul on HK-st pärit 6mm silikoonsoolikas mida lubati 5 või 6 korda omapikkust venitada.
Proovisin näpuvahel järgi ca 20cm jupiga oli juba 3...4 kordse pikkuse puhul tõmme kilodes (dünamomeetriga küll ei mõõtnud).
Kardan, et rebib konksu kereküljest või murrab startides tiivad kokku :?

Posted: Mon Oct 17, 2011 19:13
by tikka
Tavaliselt peaks mudel kannatama stardis 3-6 kordset ülekaalu. Alustada saab vähehaaval ja iga korraga rakendada suuremat jõudu. Maksimaalne jõud on suht tunde järgi. Kui stardis tiivad juba silmnähtavalt painduvad on asi väga kahtlane.

Siin üks tabel võrdluseks: http://www.charlesriverrc.org/articles/ ... hysics.htm

Posted: Mon Oct 17, 2011 22:37
by Kiku
Konks olgu kindlasti reguleeritav, kõige lihtsam on seda teha liiimides u 5mm vineerplaat kere põhja ja sissekeeratav konks vineeri sisse