UHU POR "hinged" tüüridele
Posted: Thu Nov 30, 2006 14:23
Ostsin omale ühe TorqueMaster XL Parkflyeri komplekti ja üritan seda kokku panna. Instruktsioonis oli ca 20% ulatuses juttu UHU POR "hingede" valmistamise tehnoloogiast, mida sooviksin huvitatudega jagada.
Esiteks, Uhu tuubi koonusele kinnitada plastist, ühekordseks kasutuseks mõeldud süstla nõel. 45 kraadi all lõigatud servadega balsa või Depronist detailidele kanda mõlemale teravale kandile 1-2 mm UHU POR "vorst", oodata 5-10 min ja kergelt kokku suruda. Vahe peaks jääma peale kokkusurumist no 0.3 - 0.5mm.
Proovisin sellise hinge tugevust. Ei ütleks, et oleks eriti tugev rebimisele, kuigi käik oli väga kerge.
Minu mudelile oli lubatud kuni 600W mootor ja valmistajatehas soovitas lisada mõned klaasriidest tugevdused.
Proovisin ka seda. Liimida UHU PORiga õhukese, 49 g/cmxcm klaasriide ribad risti hinge teljega, nagu X.
Tulemus - kerge käik ja klaasriide rebimistugevus. Kindlasti parem kui keebekas. Variant sobiks ka parandamiseks.
Kuid! Tõeline jama oli kitsaste ca 10 mm klaasriideribade lõikamise ja edasise käitlemisega. Lagunema kippus. Selleks impregineerisin kl.riiet eelnevalt UHU PORiga ja mingit hargnemist enam polnud. Eelnevalt vedeldasin liimi bensiinilaadse lahustiga. Liimi on mugavam peale kanda väikese pintsliga.
Tänud Laurile ja Arnele, kes mind materialidega aitasid.
Esiteks, Uhu tuubi koonusele kinnitada plastist, ühekordseks kasutuseks mõeldud süstla nõel. 45 kraadi all lõigatud servadega balsa või Depronist detailidele kanda mõlemale teravale kandile 1-2 mm UHU POR "vorst", oodata 5-10 min ja kergelt kokku suruda. Vahe peaks jääma peale kokkusurumist no 0.3 - 0.5mm.
Proovisin sellise hinge tugevust. Ei ütleks, et oleks eriti tugev rebimisele, kuigi käik oli väga kerge.
Minu mudelile oli lubatud kuni 600W mootor ja valmistajatehas soovitas lisada mõned klaasriidest tugevdused.
Proovisin ka seda. Liimida UHU PORiga õhukese, 49 g/cmxcm klaasriide ribad risti hinge teljega, nagu X.
Tulemus - kerge käik ja klaasriide rebimistugevus. Kindlasti parem kui keebekas. Variant sobiks ka parandamiseks.
Kuid! Tõeline jama oli kitsaste ca 10 mm klaasriideribade lõikamise ja edasise käitlemisega. Lagunema kippus. Selleks impregineerisin kl.riiet eelnevalt UHU PORiga ja mingit hargnemist enam polnud. Eelnevalt vedeldasin liimi bensiinilaadse lahustiga. Liimi on mugavam peale kanda väikese pintsliga.
Tänud Laurile ja Arnele, kes mind materialidega aitasid.