Page 1 of 1
Üks loll jõuab rohkem küsida kui kümme tarka vastata
Posted: Mon Nov 07, 2011 17:43
by kivilennutaja
Ei oskagi kuskilt kohe alustada, ehk siis kui väike olin lennutasin tihti kartulivõtu ajal metsa poole kive, kartuleid ja muud mida käsi visata jõudis. Nüüd tahaks midagi mis jääks lendama oluliselt kauemaks. Tegelikult olen juba lennutanud väikseid ultra micro lennukeid ka ja peale lennutamist ei pea lappima lennukit ning maandumised, tõusmised, tagurpidi lendamised olen saanud sujuvaks. Tahaks nüüd midagi suuremat, kuid mille tiiva ulatus jääks ~alla 1400mm. Otseselt 3D lennukit ei tahaks kuid mingeid vigureid teeks küll ( äkki nimetatakse midagi või kedagi pilotaažiks:S ). Äkki oskab keegi soovitusi jagada. Siit tekibki kohe küsimus, mis vahet on Extra300 ja Extra260? mõningad lennuki müüjad (HobbyKing) müüvad Extra300 väiksemate eleronidega, äkki on seda parem juhtida kuna pole nii tugevad tiiva löögid?
Kui palju oleks vaja kanaleid puldil, kui on plaan erinevaid mudeleid soetada?
Re: Üks loll jõuab rohkem küsida kui kümme tarka vastata
Posted: Mon Nov 07, 2011 18:02
by ik
Need < 1.4m mudelite puhul ei saa tootjat teadmata küll öelda,mis neil lennuomadustel vahet on. Üldiselt ei ole vaja suuri elerone karta,alati saad tüürikäigud väikseks teha v expo peale panna. Võid mingit Yaki ka vaadata.
Pult - alla 6 kanali ei soovita.
kivilennutaja wrote:Ei oskagi kuskilt kohe alustada, ehk siis kui väike olin lennutasin tihti kartulivõtu ajal metsa poole kive, kartuleid ja muud mida käsi visata jõudis. Nüüd tahaks midagi mis jääks lendama oluliselt kauemaks. Tegelikult olen juba lennutanud väikseid ultra micro lennukeid ka ja peale lennutamist ei pea lappima lennukit ning maandumised, tõusmised, tagurpidi lendamised olen saanud sujuvaks. Tahaks nüüd midagi suuremat, kuid mille tiiva ulatus jääks ~alla 1400mm. Otseselt 3D lennukit ei tahaks kuid mingeid vigureid teeks küll ( äkki nimetatakse midagi või kedagi pilotaažiks:S ). Äkki oskab keegi soovitusi jagada. Siit tekibki kohe küsimus, mis vahet on Extra300 ja Extra260? mõningad lennuki müüjad (HobbyKing) müüvad Extra300 väiksemate eleronidega, äkki on seda parem juhtida kuna pole nii tugevad tiiva löögid?
Kui palju oleks vaja kanaleid puldil, kui on plaan erinevaid mudeleid soetada?
Posted: Mon Nov 07, 2011 18:06
by Maikkel
Ma vastan paar küsimust ära.
1.Puldil kanaleid lennuki jaoks läheks vaja vähemasti 4. Lihtsamad lennukid mis keeravad tagumise tüüriga on alguses lihtsam lennutada kuid lõpuks tahad ikkagi midagi mis käituks vähe äkilisemalt. Ehk siis 4 kanalit, Kõrgustüür, Eleronid, sabatüür ja gaas. Kuid pikemas perspektiivis soovitan sul teha sama mis mina tegin, Muretse endale DX6i. Jätab sulle ruumi arenguks, saad igasugu pudi padi hiljem külge panna. Lisaks suurematel lennukitel on veel tiibade küljes klapid mis tahavad omajagu kanalit saada.
Muuseas saad kõike ise progeda, kui palju sul mingid labad tüürid üldse liikuda saavad, väga täpselt saad regullida seda. Seega küsimus kas suuremad või väiksemad eleronid langeksid üldse küsimusest välja.
Dx6i + vastuvõtja komplekt on mul, lausa 2 isegi. Ning väga väga rahul. Küll natuke kallim, aga kohutavalt parem kui need jurad mida lennukitega kohe kaasa antakse. Kui eelarve üldse ei kannata, siis Dx5 olla vast kah hea, sellest ei oska pikemalt rääkida. Google aitab.
2.Alguseks sobiks kõige paremini siiski ülatiivaline cessna tüüpi lennuk. Penoplastist kindlasti ja koos mudeliga osta kindlasti ka mingi kogus epo liimi, Your gonna need it. Otsi netist välja mudel E-flite Apprentice 15e ja otsi lennukeid mis on sarnased sellega, kas siis HK-st või kust jumal juhatab. Omast kogemusest, lennuk on väga lahe lennata, võimaldab natukene ka 3D-d ja see peaks olema täpselt see mida sa otsid. Kui otsustad seda tüüpi lennuki kasuks, PM-i, võin anda esimese lennu näpunäiteid
Posted: Mon Nov 07, 2011 19:20
by kivilennutaja
Tõenäoliselt ülatiivalise kasuks otsustangi niet lubatud näpunäited on alati teretulnud
kuid kas mul on kasulikum hakata teda ise juppidest kokku ostma või osta komplektina ,kus vidinad ei pruugi kõige paremad olla. Leidsingi ühe Eesti müüja "fasthobie" kus on iseenesest kena combo kuid pult viie kanaliga ja hinnaks 299euri ja leidsin ka "HorizonHobby" hind sama kuid svääring vähe teine.
Posted: Mon Nov 07, 2011 19:37
by ik
foorumis on vist üks kasutat apprentice ka müügil u 100 raha eest.
Mis horizoni puutub,siis nad otse eestisse ei müü ja saatmine/toll tuleb ka otsa,niiet see fasthobbies hind on suht OK- tegelikult ongi horizoni ametlik euroopa hind.
DX5 ei ole paha raadio, 5kanalit on ka parem palju parem kui 4,saad näiteks suretusnupu panna ,kui bensiinimootoriga lennukit kunagi tahad, aga ta ei ole konpuuterraadio- s.t sa ei saa puldist tüürikäike reguleerida või mingeid mikse teha, mis keerukamatel mudelitel vaja oleks. Samas selle apprentice jaoks on teda küll. Siiski soovitan kui vähegi võimalik võtta parem kasut dx6 kui saad.
Posted: Tue Nov 08, 2011 11:55
by prosper
Mulle seostub ikka kõige rohkem Sinu kivi ja kartulilennutamisega F3K.(see K täht ei tähenda küll Kivi ega Kartulit)
Kui seda lennukid viskad siis ta jääbki lendama. Saad teha nii vigurlendu kui võistelda. Ja Sinu puhul tuleks käibele uus ütlemine ,et kartulilennutajast maailmameistriks.(sarnaselt ajalehepoisist miljonäriks).
See oleks Sulle mega väljakutse , või mis?
Posted: Tue Nov 08, 2011 17:45
by martc
No ikka Multiplex Mentoriga peaks alustama, no,et miks ........siin foorumis peaks kuhjaga vastuseid leiduma............
Posted: Tue Nov 08, 2011 22:03
by kivilennutaja
Tänud vastuste eest!
Vaatsin veel et on olemas selline asi nagu T-34 Mentor, aga teda pole nii lihtne lappida vist. Kui kellelgi oleks pakkuda hea hinnaga Spektrum DX6i siis avastasin, et äkki võiks soetada hoopis "fasthobbie"-st Extra 300 BNF mis on oluliselt paremini lapitav:P või tõstaksin oskus lati selle ostuga liiga kõrgele?
Posted: Tue Nov 08, 2011 22:10
by felch
Mul ripub juba hulgemat aega seinal
HK Swift. Kindlasti algajale kipakas jne ( ma ei olegi saanud mõrgemale kui ca pool meetrit ja kaugemale kui 1* Tipi staadion) aga kui tahad proovida, siis .. proovi. Vastuvõtja jätaks endale.
Kui juhtumisi PealinnaTuledeSäras (Tm) elad, võiks koos katsetama minna. Kasvõi samale Tipi staadionile.
Posted: Tue Nov 08, 2011 22:13
by Sven
Miks mitte selline?
http://www.nitroplanes.com/93a300-1400- ... f-24g.html
või selline?
http://www.nitroplanes.com/sky-trainer- ... craft.html
Võta kasutajaga
aviaator ühendust oskab ehk nende mudelite kohapealt aidata.
Posted: Wed Nov 09, 2011 23:59
by kivilennutaja
Esimene variant on täitsa OK! Pult on ka 6 kanaliga. kuid kui palju hind kokku tuleb, kui ta mul lõpuks kodus laua peal on? Kas seda oskab ka "Aviaator" öelda või oskad Sina mind selle koha pealt aidata? Olen lugenud et tellimistega kaasnevad igast üllatused
Posted: Thu Nov 10, 2011 0:04
by ik
küsi parem Aivari (Aviaator) käest,ta oskab kõige täpsemini öelda. Ta toob ise kohale ja ütleb lõpliku hinna.
Posted: Thu Nov 10, 2011 0:04
by Matsa
See esimene lennuk Skytrainer on mul müügis, kuid ilma saatja ja vastuvõtjata. Vaata Ost müük alt. Lendamas saab näha nädalavahetusel kollasel. Kõige eelduste kohaselt laupäeval, kui huvi on. Tegemist on väga heade lennuomaduste ja stabiilse lennukiga ka madalal kiirusel.
Posted: Thu Nov 10, 2011 14:20
by Sven
Küsi Aviaatori e Aivari käsest täpset infot. Ma ise tellimisega ei tegele. Kaup on aus ja korralik. Tellimisega ei lähe kaua,kui on laos olemas ja probleeme pole tekkinud. Olen ise ka tellinud tema kaudu ja väga rahul.
Kõike paremat
Sven
Posted: Tue Nov 22, 2011 21:39
by FPVmarko
Mnjaa, väga ilusad aparaadid aga kahju, kui viiendal lennul vähe julgemaks minnes iludus maase kaevub.
Esimeseks linnuks mina nii väärtuslikku ei võtaks. Kahtlen ka kas need on ikka peaaegu ise lendavad nagu üks ideaalne treener võiks olla.
Algaja lennuk peaks olema vahust, soodne, ülikergelt juhitav ja kindlasti mootor-propp kaitstud ehk kuskil tagapool.
Cessna-tüüpi trainer võib olla vahva aga mullane mootor ja pidevalt uue propi ostmine pole mõnus. Ka nina on lihtsam taastada kui motot jalus pole. Maa-matse tuleb ohtralt, pole mõtet lootagi, et ilma crashideta hakkama saab.
Seega oleks minuarust esimeseks kõige parem Easy-star tüüpi asi.
Multiplex Easystar ise on aga kiviaegse lahja harjadega mootoriga, eleronideta ja mis põhiline - maru kallis. /\
Samade omadustega sama kujuga lennuk mis palju odavam/kaasaegsem ning seest ruumikam oleks 1,4m tiivaga HK Bixler 1400. \/
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=16542
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=fsymTsBPjxI
Mootorlend, vigurlend, purilend üheskoos. Käitub samamoodi nagu ülatiivaline treener. Hiljem võid tiivaotsad maha lõigata saab juba rohkem trikitada, kiired roll'id jne. Piisavalt võimsa motoga teeb ära kõik haagid.
RTF ehk lennuvalmis komplektidega tasub ette vaadata.
Lingil on Bixleri RTF komplekt ja nagu paljud sellised - üsna mõttetu. See tähendab, et peale ostmist peaks enamus elektroonikast ümber vahetama.
Kompott ju äästi odavaks aetud, võimalikult lahjad jubinad sisse visatud. Hea, et Bixleril on vähemalt normaalne brushless mootor-ESC aga tulevikule mõeldes võiks muidugi jõudu rohkem olla. Siiski see palju võimsam kui Easystary brushed.
Bixleri komplekti servod on väga kehvad, soovitatakse kohe asendada näiteks sinised HXT900, SG90 jms tuntud head-odavad. 4ch raadiosüsteem ka päris cräpp: ei mingist programmeerimise võimalusi - maksab aga samapalju kui progetav 6 kanaliga HK pult. Aku on ok aga liiga väike mahtuvus. Sellistele lennukitele 2200mAh 3s paras asi ja kõige levinum mida kasutatakse.
Nagu mailma foorumitest ka lugeda võib on kõige mõtekam osta vaid Bixleri kere ja juurde servod, mootor-esc, 6x4 propp, suurem aku, tugevam carbon toru tiiva sisse. No ja üleüldised asjad nagu korralikum laadija ja raadiosüsteem enda soovil. Nii saad poole parema asja. Küll tiba kallimalt aga vähemalt pikaks ajaks muretu lend.
Asi väga hea ka kaameralennuks - super kandevõime ja pole proppi ees vaadet segamas.
Seega mina ütlen, et see lennuk ei lenda nii ruttu kapiotsa seisma kui mõni ülatiivaline treener.
Tasub ka mõtlemist, et ühe Spectrumi saatja hinna eest saad Turnigy 9x puldi ja terve Bixleri valmis lennuki.
Saadan ka PS-i põhjalikuma jutuga ja soovikorral võin Sulle asjaliku komplekti kokku panna ja kohale saata.
Posted: Tue Nov 22, 2011 22:16
by Jorgan
Olen täielikult nõus Marko jutuga. Olen isegi mõelnud,et tiiva otsad ära lõigata. Selle peaks lahendama kuidagi nii,et saaks otsad tagasi panna kui installid kaamera küllge.
Kuidas seda teha? kas süsi toruga?
Posted: Wed Nov 23, 2011 17:53
by kivilennutaja
Tänud vastuste eest!
Kuid jõudsin juba ära osta Futaba 6J raadio
ja cessna 182.
Posted: Wed Nov 23, 2011 18:54
by Matsa
Väga hea valik, lennuk stabiilne ja väga hästi juhitav ka väiksel kiirusel.
Posted: Wed Nov 23, 2011 22:02
by usamees
See Airfieldi Cessna182 on lausa uskumatult täpselt juhitav.Ei tundu vedel vahukas isegi suurel kiirusel.Paika tuleks ajada cg(kuigi lennatav ka niisama aga tuules kipub ilma olema siiski rohkem vahukalik)tiiva esi servast 70mm .Siis lendab nagu nuga võis,justkui sport balsakas,(ta ei laineta õhus nagu vahukad tavaliselt) samas paistab õhus ilus ja detailne koopiamudel. Kindlasti kohe täita 5minuti epoga esiteliku alumise kinnituse ümbrus (mõni väike nt.süsiriide tükk sinna sisse oleks kah abiks). See toetub muidu vaid vahule.
http://www.youtube.com/watch?v=sai_T--fkWA&t=2m30s
Posted: Wed Nov 23, 2011 22:35
by prosper
Vaatasin seda videot. Nimelt see vana kes seal raja ääres seisis tundus piloodina. Lõigust 2.50 lennuk tegi just mingit vigurit(selili) kui mees pulti vaatas. Mõtlesin mida värki. Aga hiljem nägin ,et see oli sootuks fotograaf
Aga Cessna on super. Mul ka üks ja ei kurda.Lendab nii kiiresti kui rahulikult. No ülatiivalisega sõit pole ikka päris sama mis alatiivalisega, eriti kui rolli teed. Eks sõltub ka meisterlikkusest. Mina ikka nii äss pole
No harjuta siis ja näita mis sorti mees oled
cessna
Posted: Thu Nov 24, 2011 19:59
by aviaator
Tahaksin lisada siia teemasse ,et ka teised selle firma ( tegelik nimi FMS)
lennukid on täiesti uus tase vahust lennukite seas.
Olen olnud pikka aega skeptiline vahukate suhtes kuid nüüd on minu arvamus muutunud.
Nitroplanesile toodetakse neid Airfieldi nime all, minul on nad aga FMS tootja nimega.
Vaadake ka
www.fmsmodel.com lehelt.
Kõik mudelid on peaaegu olemas.
Aivar