Page 1 of 3
Pulse jet prototüüp
Posted: Sat Jan 14, 2012 18:13
by Sven
Alustasin mõni aeg tagasi väikse prototüüp projektiga.
Plaanis siis oli ehitada ilma klappideta pulse jet. Ilma kalppideta sellepärast,et vajalikku 0,15-0,2mm nn vedruterast( C1095 ) esimese hooga ei leidnud.
Materjal sai valitud võimalikult odav pluss juba olemas olev, kütusena kasutan ilmselt propaani.
Hetke mudel arvutuste kohaselt välja andam ca 2 kg tõuget (4lb)
Kütusena kasutan kõigepealt propaan gaasi millega kõige lihtsam ja ohutum ümber käia.
Hiljem ehk tanklakütust või metanoli.(kunagi uuendatud mudeli lennukile tõstes kasutan metanoli) Vedel kütuse kasutamiseks muidugi omad miinused(eelkõige süsteemi keerukus ja kaal)
Süüte süsteem on veel koostamis laual, ootan trükkplaate ja vajalikke power transe.
Süsteem tuleb 555 ic timeril põhinev ignition coil draiver, sädeme kiirus kuskil 100-300 korda sekundis 30Kv pinget,et ei tekiks käivitusel probleeme.
Sven
Posted: Sat Jan 14, 2012 18:57
by ik
Põnev! katsun j nädala alguses seda vedruterast ka uurida..
Posted: Sat Jan 14, 2012 19:29
by aretaja
Tahaks juba tuld näha
Posted: Sat Jan 14, 2012 20:16
by Oehh
Kuidas kavatsed vedruterasest klapid välja lõigata.
Mis kujuga klapid tulevad.
Mina mäletan, et pulse-jet käis ka hõõgküünlaga.
Oleks nagu lihtsam.
Posted: Sat Jan 14, 2012 20:35
by Sven
Lõikamine käib elektri ja soolalahusega.Klapi kuju pigem ümar serv vältimaks põlemist.
Sellist süüdet on ka ülimalt lihtne valmistada ja effektiivsem, kui tavaline eelsüüde.
Käivitamine lähitulevikus.
Sven
Posted: Sat Jan 14, 2012 21:01
by Oehh
Elekrti ja soolaga? Kas kavatsed nö välja söövitada, nagu trükkplaati?
Posted: Sat Jan 14, 2012 21:25
by Sven
täpselt nii ma olen mõelnud
Posted: Sat Jan 14, 2012 21:49
by ik
a mille külge sa selle riputada mõtled?
Posted: Sat Jan 14, 2012 22:19
by Sven
seda stendil mitte millegile mõtetult raske on temake,aga ivar teeme uue kevadeks ja riputame sul nano külge
Posted: Sat Jan 14, 2012 22:23
by ik
Sven wrote:seda stendil mitte millegile mõtetult raske on temake,aga ivar teeme uue kevadeks ja riputame sul nano külge
polegi nii paha mõte.
Posted: Mon Jan 16, 2012 20:13
by Sven
Panin täna süütesüsteemi lauapeal kokku, sain vajaliku pooli ja transi.
Säde lahendus on soliidne.
Nüüd vaja veel kompaktseks saada, see nd peaks tellitud trükkplaadid ka jõudma,siis saab varesepesast lahti
Video
http://www.youtube.com/watch?v=8IMquarG ... e=youtu.be
sven
Posted: Sat Feb 04, 2012 20:20
by Sven
Sain täna kätte tellitud propaan/butaan balloonile regulaatori koos armeeritud voolikuga. Algselt mõeldud matka priimusele. Vooliku ja regulaatori düüsid puurisin suuremaks,et saada max kogus gaasi läbi lasta.
Balloon on 600ml propaani/butaani segu. Kui süsteemi korralikult tööle ei saa,tuleb minna üle vedel kütusele.(propaan jääb käivitamiseks)
Süüteboxi sain juba eelmine nd valmis. Kogu krempel süütepool, transi jahutusradikas ja trükkplaadile joodetud multivibraator süsteem sai endale vanast kõlarikastist uue kodu.
Põhimõtteliselt on nüüd kõik olemas ,et teha esmakäivitus. Ootama peab vaid soojemat ilma,et propaan saaks korralikult aurustuda. Kui kõik läheb plaanipäraselt saab ehk talvepäevadel aparaati ka demoda.
Sven
Posted: Sun Feb 05, 2012 18:31
by Sven
Oleks vaja suruõhku käivitamiseks.
Sai siis hakatud mõtlema,kuidas saada lihtsalt ja võimalikult kompaktselt suruõhku.
Esimese hooga mõtlesin võtta lihtsalt auto siselohv, see täis pumbata ja käib küll. Kuid ei, vaatasin üle,mis materjali mul on ja hakkasin ehitama.
Kokku sai siis väikse rõhupaagiga kompaktne pumba süsteem, max rõhk 6bar töötab 3s lipo pealt väga edukalt.
Sven
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=iDL9QCF5 ... e=youtu.be
Posted: Mon Feb 06, 2012 19:18
by ik
njaa- luksus,mis teha (lennukid soojas toas).
Posted: Mon Feb 06, 2012 20:53
by Sven
Ehk on siis minu vastu ka head
Posted: Mon Feb 06, 2012 22:58
by Sven
Posted: Mon Feb 06, 2012 23:12
by Riff
kas pulsjet mootoriga lennumasina kiirust on võimalik reguleerida kütusehulga sättimisega või peab olema mingi kogus kütust, et asi töötaks ja ei saa reguleerida?
Posted: Tue Feb 07, 2012 0:00
by Sven
Pulse jeti kiirust saab kontrollida suurendades ja vähendades kütuse kogust, kas siis nõelklapi või muu regulaatoriga. Drosseldamine peaks saama ära reguleeritud ,et õhu ja kütuse segu ei läheks liiga lahjaks(jõu kadu), ega ka liiga rikkaks(mis suretab mootori välja).
Siin on näide, kuidas kasutatakse ära pulsjet mootorit rc lennukil.
Kütusepaagiks ja kütuse ette andmiseks kasutatakse bladder tank i ehk siis kummist paaki,mis ise surub kütuse mootorisse, reguleeritakse kütus regulaatoriga ja lisaks on tal kütuse sulgemis klapp.(juhuks, kui mootor välja sureb, sulgeb kütus.)
http://www.pulse-jets.com/phpbb3/viewto ... adder+tank
Sven
Posted: Sat Feb 11, 2012 0:38
by Sven
Asi sel maal, kui homme vähegi ilma on, proovin põrgulisele esmakäivituse teha! Probleem propaani aurustumisega, tegin balloonile ümber polsterdatud foolium kesta, ehk aitab.
Tasakesi projekteerin juba uut ja klappidega 50+lb tõukega mootorit.
Sven
Posted: Sun Feb 12, 2012 19:01
by Sven
Sai täna proovitud pulset, kuidagi sain käima,kuid antud väike gaasiballoon jääb ikkagi nõrgaks(isegi soojas vees olles) Et õiget nahka saada peab kasutama suuremaid balloone alates 5kg- up.
Sven
Posted: Sun Feb 12, 2012 20:29
by Oehh
Kas puldi käpiku soojendus ei kõlbaks gaasipurki soojendama?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=14858
Väikese gaasipõleti ballooni ei tohiks küll olla probleem +25C juures hoida.
Äkki on Su gaasitarve lihtsalt nii suur ?
Oled kindel, et toatemperatuuril gaasiga töötab.
Ka toatemeratuuril tekib ballooni jahtumine kui üritad teda kiiresti tühjaks imeda.
Posted: Sun Feb 12, 2012 21:45
by Sven
Jah sul on õigus, pisike balloon läheb ka toas külmaks, kuna ei suuda nii kiiresti aurustuda.
Gaasi tarve on jah meeletu pulse jetil, millest ma ka täna aru sain.
Kui kunagi aega tekib otsin suurema ballooni gaasi.
PS: sai proovitud erinevaid soojendusi, kaasa arvatud +50 kraadine vesi.Moraal ära kasuta väikseid butaan/propaan nn matkapriimuste balloone. PULSEJET on tohutult kütusenäljas mootor.
Sven
Posted: Sun Feb 12, 2012 22:53
by ik
a miks sa sinna ikka mingit vedelat kraami ei taha sisse ajada? ma võiks sulle näiteks suitsupumpa laenata ,seda lihtne saatjaga kontrollida ka.
Posted: Mon Feb 13, 2012 0:20
by Oehh
Aurustumisel neeldub alati suures koguses soojusenergijat.
Ka gaasiga töötavate kolbmootorite gaasireduktoritest jookseb mootori jahutusvedelik läbi just selleks, et külma ilmaga reduktor, kus toimub suure surve all oleva gaasi aurustumine ja rõhu vähenemine mootorile sobivasse suurusjärku, ei jäätuks ja ei piiraks tööprotsessi.
Arvan, et ei tasu kalli gaasiga jännata ja jääda vedelkütuse juurde.
P.S. Vaja on soojendada intensiivselt kohta kus toimub rõhumuutus.
Ehk siis peamiselt "pudeli kraani".
Purgis eneses on rõhu muutus oluliselt sujuvam ja ka jahtumine väiksem.
Kes kunagi täitnud välgumihkleid, gaasijootekolbe ja muud sarnast teab, et ühenduse lekkimise puhul on lekke koht kähku härmas.
Posted: Mon Feb 13, 2012 14:57
by Sven
Tänud pakkumast ivar, kuid suitsupump jääb nõrgaks.
Mul vedeleb vanast ajast üks boschi meh pritse pealt pärit pump, tootlikkus ca 10 bar. Liigume sinna poole. Ja Oehh i jutt vastab tõele, gaas mõtetult kallis ,aurustumis jutt ka jumala õige.
Sven
Posted: Mon Feb 13, 2012 17:05
by ik
Sven wrote:Tänud pakkumast ivar, kuid suitsupump jääb nõrgaks.
Mul vedeleb vanast ajast üks boschi meh pritse pealt pärit pump, tootlikkus ca 10 bar. Liigume sinna poole. Ja Oehh i jutt vastab tõele, gaas mõtetult kallis ,aurustumis jutt ka jumala õige.
Sven
arvad,et seal niipalju survet vaja?
tootlikust on tal tõenäoliselt küll ja veel-
http://www.aircraftinternational.com/ca ... /index.htm
Posted: Mon Feb 13, 2012 18:42
by Riff
Milline on pulsejet eelis, kui võrrelda turbiinmootoriga?
Vähem kuluvaid juppe, lihtsam juhtida, väiksem kütuse kulu, madalam hind, hea nokitsemise projekt?
Posted: Mon Feb 13, 2012 20:53
by Sven
Eelis vast on ikka tema lihtsus,kui nüüd vaadata klappideta tüüpi,siis pole tal ju ühtegi liikuvat osa,mis kuluda võiks. Klappidega varjant on keerulisem teostada ja klapid kipuvad ära põlema ja mõranema(oleneb muidugi ka disainist) Klapi materjali keeruline leida jne.
Hea nokitsemis projekt on ta ka kindlasti, kütusekulu pigem ikka kordades suurem,kui turbiinil(sama võimsusega) Hind odav ,kui mõistus peas ja käed küljes.
Kel huvi, siin lehel kalkulaator ,mis arvutab u täpselt algmõõdud,mida järgima hakata ehitamisel.
http://www.aardvark.co.nz/pjet/pulsejetcalculator.shtml
http://www.pulsejetengines.com/freepulsejetplans/
Ivar ma ei hakka hetkel su suitsupumpa piinama, aga suured tänud pakkumast:) Ma veel uurin,mis ja kuidas. Hetkel ajaga nii nagu ta on.
Sven
Posted: Sat Feb 18, 2012 14:31
by uueke
olen hetkel kodus haige aga see propaani pakkumine jõus .Niipea kui suudan lähen maale ja toon ära.
Posted: Sun Feb 19, 2012 23:32
by Sven
Tänud jaan,eks vaatame lähitulevikus.
Nii uue mootori kallal sai autocadis natuke vaeva nähtud, tegin mõned uuendused. Sai kogutud ka roostevaba materjal,mis on üpriski kulukas. :S
Mõtted liiguvad ´päris` häälega mootori poole
Sven