Page 1 of 1
Mitu toidet rööbiti.
Posted: Tue Mar 13, 2012 18:02
by Juhani
Tere,
proovisin siin foorumis otsingut kasutada kuid ei leia teemasid.
Miks ei või panna nt ESC ja UBEC toitejuhtmeid kokku vastuvõtja külge?
Milles peitub põhjus miks nii ei soovitata teha?
Tundub lihtne- üks lülitub välja miskil põhjusel jääb teine toimima.
Posted: Tue Mar 13, 2012 19:01
by aretaja
Tohib, kui pinged on alati IDEAALSELT samad. Paraku praktikas enamasti ei ole ja üks hakkab teist koormama.
Posted: Tue Mar 13, 2012 19:52
by tarts
Üldiselt ei soovitata jah, kuna ühest regulaatorist võib hakata vool teise jooksma, see kui palju talub BEC negatiivset voolu, ei tea. Selleks on aga suhteliselt lihtne lahendus: dioodid vahele.
http://dlenginesaustralia.com/dlshop/in ... oductId=43
Posted: Wed Mar 14, 2012 11:39
by Juhani
Dioodid on küll hea lahendus aga ka parimatel dioodidel on pinge langus liiga suur kui 5V maha arvata 0,6V siis tulemus on väiksem kui minimaalne nõutav.
Enamus ESC on ainult 5V ja seda ma nt. 6V UBEC-ga loomulikult ei plaani kokku panna.
Lihtsalt ma ei saa aru sellest kuidas saab pingeregulaatoris vool teistpidi käima hakata. Transistor on ühe suunaline ?
Võimendus efekt peaks toimuma ainult ühes suunas. Lineaarregulaator nt 7805 peaks ka olema ühe suunaline.
Posted: Wed Mar 14, 2012 16:48
by ak
Minu arust peaks toimuma see, et paraleelühendusel, see BEC mille jaoks pinge on liiga kõrge, on lihtsalt kinni ja see mille jaoks pinge on liiga madal toidab koormust. Kui BEC'id on sarnaste parameetritega siis kummalegi langeb pool koormust. Ma ei tea et ükski BEC hakkaks koormust omakorda koormama kui ta leiab et selle pinge on liiga kõrge, ta lihtsalt sulgub. Kui uurida lineaarsete BEC'ide skeemi siis enamasti toidab koormust jõutransi emitter ja sealt käib vool ainult ühes suunas, ka impullBEc töötab nii, et kui koormusel pinge liialt suur siis rohkem voolu juurde ei lasta.
Iseasi kui palju BEC'id väljundis pinget kannatavad, 5V BEC väljundis võib olla näiteks 6.3V konde (kuigi väheusutav) ja kui sinna kõrgem pinge lasta siis mingil hetkel võib maha põleda. 5V BEC ja 6V BEC kokkuühendamisel ei tohiks probleeme olla, aga töötab ainult too 6V BEC. Siis tekibki küsimus, et miks seda 5V üldse ühendada.
SwitchBEC ja ESC kasutamisel on oluline see, kuskohast SBEC maaühendus (null) võtta. Mina soovitaks võtta selle ESC signaalijuhtme maast ja panna SBEC võimalikult elektroonika juurde. Mitmest kohast maa tõmbamisel võivad tekkida häired mis segavad ESC tööd.
Posted: Wed Mar 14, 2012 17:24
by Juhani
Tänan põhjaliku vastuse eest!
Sain ma õigesti aru, et soovitad võtta SBEC miinuse esc väljund miinusest mitte ühendatuna otse akule? Mis eelis sellisel lahendusel on?
Kahju, et laadijal on ainult tühjakslaadimine 5W. Vastasel juhul saaks proovida, milline on pingelangus voolu tõstmisel.
Posted: Wed Mar 14, 2012 18:38
by aretaja
Hästi ei saa pihta, milleks sa ikka kaks toidet kokku tahad panna? Ei ole ju keeruline üks juhe lihtsalt pistikust välja tõmmata.
Posted: Wed Mar 14, 2012 19:38
by cuprum
aretaja wrote:Hästi ei saa pihta, milleks sa ikka kaks toidet kokku tahad panna? Ei ole ju keeruline üks juhe lihtsalt pistikust välja tõmmata.
See on üks vaatenurk - teine on see, et kui *peaks* üks ESC/BEC lusika nurka viskama, siis *võibolla* teine tegelane viitsib juhtimise üle võtta.
"vaese/laisa" mehe lahendus senikuni pole taga ka teist akusüsteemi.
Posted: Wed Mar 14, 2012 20:57
by nuudel
Siis võik üldse mitmekordistada toitesüsteemid ja muu jura nagu pärislennukitel on.
Üks annab otsad, rakendub teine ahel. (Pärislennukitel asi tibaruudus keerulisem)
Posted: Wed Mar 14, 2012 21:02
by cuprum
Ooot, aga kas siis ei ole juba - suuremate mudelite jaoks PowerBox täiesti letikaup. Viimasel ajal on tekkinud ka poolpiduseid lahendusi - näiteks vastuvõtjad, millele võib mitu akupakki sappa riputada.
Posted: Thu Mar 15, 2012 11:12
by Juhani
aretaja: ei ole mõtet teemast kõrvale kalduda. Kui rääkida raskusest siis lihtsam on juhe külge jätta, üks liigutus vähem. Küsimus oligi mis juhtub kui kokku jätta.
Hetkel sai lennuki mootorile (max 28A) välja valitud ESC 30A. Kuna sai uuritud kasuteguri kõveraid on plaan panna väiksem propeller nii, et max oleks kuskil 22A kandis. 30A ESC on BEC osa ainult 2A.
Lugesin, et 6 servo jaoks liiga piiripealne lahendus. Sellest tulenevalt tahtsin süsteemi duubeldada.
Erilist turvatunnet eraldiseisev UBEC eriti ei loo. Võib sama juhuslikult alt vedada kui õigesti valitud ESC toite pool.
Teema mõte oli välja selgitada kas duubeldamine on ikka ohutu. Kui mitte võin ka 40A ESC võtta millel 5V 4A. Too lihtsalt kaalub rohkem.