Page 1 of 5

RC Hõljuk MAX FORCE XRT-617

Posted: Tue Mar 27, 2012 10:56
by varustaja
Kere pikkus-65cm.
Üldpikkus seeliku servadest-85cm.
Kere laius- 40cm.
Kere üldlaius seeliku servadest- 55cm.
Kõrgus (tõukejõu kanali tipust) 36cm
Kogukaal- u.1.6kg
Tõstemootor - 480 harjadega.
Tõukemootor - 4200kv brushless.
Tõukepropeller- 5,5x4,5
Tõstepropeller- 4,1x4,1
Roolilabad sünkroonis ja neid liigutab 1 servo.
Ehitusmaterjalidest on kasutusel balsa ja polüstrüeen plaat (finfoam) ning ripstop nailon.
Viimistlus on veel poolik.

Hetkel olen katsetanud ilma tõukemootorita, kuna akud ja esc pole veel kohale jõudnud. Tõstejõud on üllatavalt suur, panin hõljukile peale 2.4kg kaaluva laptopi ja se hõljus ilma probleemideta.
Asfaldil proovisin käega hoogu lükata ja ühe lükkega hõljus minust eemale umbes 70m. Veepeal tunneb ennast ka nagu kodus!
Hetkel arvan, et 50kmh asfaldil ei saa olema probleem.
Pildid:
Et suurust võrrelda panin kõrvale suure ananassi :D


Image
Image
Image
Image
Image

Posted: Tue Mar 27, 2012 15:37
by priitom
Ilus ehitus on!

Kandevõime kõlab kirjeldatu järgi ikka ulmeliselt, aga olen veendunud, et see nii ka on. Padja osas on õige lähenemine :)

Posted: Tue Mar 27, 2012 15:50
by Climatix
Vägev masin on , ootan juba huviga videot

Posted: Tue Mar 27, 2012 19:48
by varustaja
Üks ülilühike videklipp asfaldil.
Hoog on lükatud käega :) ei kujuta ettegi kui kiirelt see hakkab liikuma kui saan tõukemootori ka käima!
http://www.youtube.com/watch?v=n_frHtO4 ... e=youtu.be

Posted: Tue Mar 27, 2012 21:09
by TU.144
Väga huvitav projekt! :)

Kui vastupidav see ripstop nailon asfaldi peal sõites on kahh ?
Mis juhtub kui vee peal õhkpadja mootor seisma jätta ? :)
Kas omast peast ehitasid või said kuskilt joonised ?

Ootan ka huviga uusi videosi ...

Posted: Tue Mar 27, 2012 21:29
by varustaja
Ripstop nailon on väga tugev vastupidav ja ülikerge (32g m2 kohta) kulumiskindel ja rebestuskindel!
Ehitasin 100% ise ja joonised tegin ka ise!
Kui veepeal seisma jätta siis ei juhtu midagi, jääb ujuma nagu paat ega vaju kuhugi. Kere on tehtud õhku jaotava ja suunava topeltpõhjaga, see välistab igasuguse uppumise ja vee ligipääsu alt elekrtoonikani!

Posted: Thu Mar 29, 2012 4:21
by priitom
TU.144 wrote:Väga huvitav projekt! :)
Mis juhtub kui vee peal õhkpadja mootor seisma jätta ? :)
Ootan ka huviga uusi videosi ...
Minu masinal küündib sellisel juhul vesi tõstemootori sisse, sest see asub üldisest tasapinnast allpool. Muud ei juhtu miskit.

Posted: Thu Mar 29, 2012 4:37
by varustaja
priitom wrote:
TU.144 wrote:Väga huvitav projekt! :)
Mis juhtub kui vee peal õhkpadja mootor seisma jätta ? :)
Ootan ka huviga uusi videosi ...
Minu masinal küündib sellisel juhul vesi tõstemootori sisse, sest see asub üldisest tasapinnast allpool. Muud ei juhtu miskit.
Sellevastu aitab õhku jaotav põhi, nagu minul on tehtud. Mul on aparaat nii kergetest ujuvatest materjalidest, et ei juhtu midagi.

Posted: Thu Mar 29, 2012 16:28
by priitom
varustaja wrote:
priitom wrote:
TU.144 wrote:Väga huvitav projekt! :)
Mis juhtub kui vee peal õhkpadja mootor seisma jätta ? :)
Ootan ka huviga uusi videosi ...
Minu masinal küündib sellisel juhul vesi tõstemootori sisse, sest see asub üldisest tasapinnast allpool. Muud ei juhtu miskit.
Sellevastu aitab õhku jaotav põhi, nagu minul on tehtud. Mul on aparaat nii kergetest ujuvatest materjalidest, et ei juhtu midagi.
Ei, minu hõljukil on samuti õhukast olemas, aga see ei aita. Kui vee peal ilma õhuta seisma jätta, siis valgub kast aeglaselt vett täis ja kuna tegu on väga väikese masinaga, siis tungib vesi sinna kuhu vaja pole :roll:

Posted: Wed May 02, 2012 9:18
by Aredx
ehk saad tutvustada oma seadistusii. 2 esci? Kas tostemootor käivitub kohe
kui aku tehe paned?

Posted: Mon May 07, 2012 3:22
by varustaja
Aredx wrote:ehk saad tutvustada oma seadistusii. 2 esci? Kas tostemootor käivitub kohe
kui aku tehe paned?
2 esc-d on jah ja tõstemootor ei käivitu kohe kui aku külge ühendan!

Posted: Sat May 26, 2012 21:27
by varustaja
Sain masinat proovida koos mõlema mootoriga umbes 30 sek. enne kui esc maha põles. Video tegemiseks jäi seda aega natuke väheks, kuid liigub ikka väga hästi. Tõukemootor tegi piisavalt tuult, isegi tühja õhkpadjaga juba sõitis. Hetkel vaja uus ESC ja uus mootor hankida siis saab asja kõigile lähemalt näidata.

Posted: Sun May 27, 2012 2:36
by priitom
varustaja wrote:Sain masinat proovida koos mõlema mootoriga umbes 30 sek. enne kui esc maha põles. Video tegemiseks jäi seda aega natuke väheks, kuid liigub ikka väga hästi. Tõukemootor tegi piisavalt tuult, isegi tühja õhkpadjaga juba sõitis. Hetkel vaja uus ESC ja uus mootor hankida siis saab asja kõigile lähemalt näidata.
Mismoodi sul õnnestus mõlemad korraga maha põletada? (mootor + esc)

Sa räägid ikka brushless tõukemootorist? :shock:

Posted: Sun May 27, 2012 3:22
by ufo
priitom wrote:
varustaja wrote:Sain masinat proovida koos mõlema mootoriga umbes 30 sek. enne kui esc maha põles. Video tegemiseks jäi seda aega natuke väheks, kuid liigub ikka väga hästi. Tõukemootor tegi piisavalt tuult, isegi tühja õhkpadjaga juba sõitis. Hetkel vaja uus ESC ja uus mootor hankida siis saab asja kõigile lähemalt näidata.
Mismoodi sul õnnestus mõlemad korraga maha põletada? (mootor + esc)

Sa räägid ikka brushless tõukemootorist? :shock:
See jah kuidagi kahtlane,et mõlemad korraga tavaliselt läheb esc ennem kui mootor või vastupidi . :shock:

Posted: Sun May 27, 2012 8:45
by varustaja
Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.

Posted: Sun May 27, 2012 11:46
by ufo
Ma ei kujuta ette kuidas see võimalik saab olla.
ma enda Harjadega mootorile antsin 30V 2tundi töötas midagi ei juhtunud.
Hmm paned uued laagrid ja peaks korras olema.(Laagri saad lüüjes välja aga mitte kasutada tervat asja kuna sisse pead sama moodi lööma .
NB! Kui paned laagri viltu pesasse lööd sisse siis on kohe kindlasti lager viltu ja rikkutud.
+ soovitaks ikka mootori laagreid õlitada kuna võivad ei tea mis ajal kokku joosta. :)

Posted: Sun May 27, 2012 11:54
by ufo
varustaja wrote:Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.
Laagrile anna üks tugev löök või kolks ja kukkub välja : )
Ise tean kuna olen neid juba 5aastat vahetanud ;)

Posted: Sun May 27, 2012 13:51
by priitom
varustaja wrote:Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.
Müsteerium. Mis akut sa tolle mootori järel kasutasid? Ma ei taha kohe kuidagi uskuda, et mootor mingil moel defektiga oli.. Selline asi võib VIST juhtuda ainult siis, kui mõni stopperseib või lukustav kruvi jooksu paneb.

Üks variant võib olla see, et propeller oli selle mootori jaoks liiga väike ja nii toimus kiire ülekuumenemine. Tegelikult peaks sellne mootor ringi ajama ju 450-se kopteri rootoripead ja sel juhul on koormus päris suur. Eks targemad oskavad sõna sekka öelda.

Posted: Sun May 27, 2012 20:03
by varustaja
priitom wrote:
varustaja wrote:Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.
Müsteerium. Mis akut sa tolle mootori järel kasutasid? Ma ei taha kohe kuidagi uskuda, et mootor mingil moel defektiga oli.. Selline asi võib VIST juhtuda ainult siis, kui mõni stopperseib või lukustav kruvi jooksu paneb.

Üks variant võib olla see, et propeller oli selle mootori jaoks liiga väike ja nii toimus kiire ülekuumenemine. Tegelikult peaks sellne mootor ringi ajama ju 450-se kopteri rootoripead ja sel juhul on koormus päris suur. Eks targemad oskavad sõna sekka öelda.
Mootor üle ei kuumenenud, aku on 11.1v 3s lipo. Selllel mootoril ei olnud ühtegi stopper seibi ega stopper kruvi, mootor seisab ainult laagritega kinni mähise ümber. Mul on tõukav propeller seega surus propeller võlli nii, et laagrid jooksid võllil piisavalt palju pesast välja ja üks lendas molekulideks. Laagri sisemine rõngas on nagu keevitatud võlli külge ja see on mootori korpuse sees, seda ei löö kuidagi välja. Näpitsatega ja muude vidinatega juba proovitud Image

Posted: Sun May 27, 2012 21:40
by priitom
varustaja wrote:
priitom wrote:
varustaja wrote:Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.
Müsteerium. Mis akut sa tolle mootori järel kasutasid? Ma ei taha kohe kuidagi uskuda, et mootor mingil moel defektiga oli.. Selline asi võib VIST juhtuda ainult siis, kui mõni stopperseib või lukustav kruvi jooksu paneb.
Mootor üle ei kuumenenud, aku on 11.1v 3s lipo. Selllel mootoril ei olnud ühtegi stopper seibi ega stopper kruvi, mootor seisab ainult laagritega kinni mähise ümber. Mul on tõukav propeller seega surus propeller võlli nii, et laagrid jooksid võllil piisavalt palju pesast välja ja üks lendas molekulideks. Laagri sisemine rõngas on nagu keevitatud võlli külge ja see on mootori korpuse sees, seda ei löö kuidagi välja. Näpitsatega ja muude vidinatega juba proovitud
Mhmh, kõik on õige. Peabki nö "lahtiselt" seal olema. Ma ei oska kommenteerida.. arvasin siiani, et horisontaalses asendis masinate peal ei ole vahet, mis pidi outrunner asetseb. Lennukite peal ju kasutatakse samamoodi "pusher" tüüpi prop'e ja pole nagu kuulnud, et kellelgi pool mootorit minema oleks lennanud. Üks võimalus on kasutada inrunnerit, mis peaks antud olukorras pommikindel olema.

Stopperkruvide all pidasin silmas kuuskantkruvisid, mis tavaliselt võlli lukustavad, aga tollel vist neid pole, kui on välise kestaga üks.

Kumbatpidi sul mootor muidu masina peal oli? Kas võll oli suunaga ette- või tahapoole? Kui tegu oli pusher-tüüpi propelleriga, siis tegelikult ei oleks tohtinud sellist õnnetust juhtuda.

Üldiselt on kahju, et sa oma monstrumiga nii vähe sõita said. :?

Posted: Sun May 27, 2012 21:44
by priitom
Vaatasin su pilte. Mootor on kinnitatud õigesti.

Siis jääb üle ainult propi kinnitus - kas see oli ikka piisavalt kõvasti kinni keeratud? Muudmoodi poleks saanud võll minema lennata..

Posted: Sun May 27, 2012 23:01
by varustaja
priitom wrote:Vaatasin su pilte. Mootor on kinnitatud õigesti.

Siis jääb üle ainult propi kinnitus - kas see oli ikka piisavalt kõvasti kinni keeratud? Muudmoodi poleks saanud võll minema lennata..
Propi kinnituse kohta ei oska tagantjärele enam öelda, oli ikka päris kõvasti kinni mälu järgi! Tuleb teist tüüpi mootor vaadata sinna!

Posted: Mon May 28, 2012 0:57
by priitom
Ma ise kasutan enda hõljuki peal kah outrunnerit ja pole siiani isegi väiksemaid märke näitand, et mootor tahaks poolduda.

Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.

Posted: Mon May 28, 2012 9:54
by varustaja
priitom wrote:Ma ise kasutan enda hõljuki peal kah outrunnerit ja pole siiani isegi väiksemaid märke näitand, et mootor tahaks poolduda.

Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.
Miks see mootor oleks kurvides uimaseks jäänud? Ma tahaks ikka outrunnerit aga sellise kinnitusega, siis ei tohiks probleeme olla!

Posted: Mon May 28, 2012 12:54
by varustaja
Täna tegin tiigi peal proovika. Liigub ainult tuule jõul, tõukemootorit pole ja kaameramees polnud ka kõige osavam :D

http://www.youtube.com/watch?v=bmtrL3tW ... e=youtu.be

Posted: Mon May 28, 2012 21:35
by priitom
varustaja wrote:
priitom wrote:Ma ise kasutan enda hõljuki peal kah outrunnerit ja pole siiani isegi väiksemaid märke näitand, et mootor tahaks poolduda.

Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.
Miks see mootor oleks kurvides uimaseks jäänud? Ma tahaks ikka outrunnerit aga sellise kinnitusega, siis ei tohiks probleeme olla!
Vähem pöördeid ja rohkem jõudu. Ma arvan, et see on sinu masina peamine eesmärk, kui sa just kiirendusvõistlusi sellega tegema ei hakka. Kui siiski kiiruse peale väljas oled, siis vali 4000kv-d.

Kinnitused on outrunneritel ja inrunneritel üldjuhul 1:1 samad.

Osta kindlasti suurem propeller!

Posted: Mon May 28, 2012 22:43
by varustaja
priitom wrote:
varustaja wrote:
priitom wrote:Ma ise kasutan enda hõljuki peal kah outrunnerit ja pole siiani isegi väiksemaid märke näitand, et mootor tahaks poolduda.

Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.
Miks see mootor oleks kurvides uimaseks jäänud? Ma tahaks ikka outrunnerit aga sellise kinnitusega, siis ei tohiks probleeme olla!
Vähem pöördeid ja rohkem jõudu. Ma arvan, et see on sinu masina peamine eesmärk, kui sa just kiirendusvõistlusi sellega tegema ei hakka. Kui siiski kiiruse peale väljas oled, siis vali 4000kv-d.

Kinnitused on outrunneritel ja inrunneritel üldjuhul 1:1 samad.

Osta kindlasti suurem propeller!
Suurem propeller ei mahu ära praeguse seisuga ja ma olen ikka rohkem kiiruse peal väljas :wink:

Posted: Tue May 29, 2012 22:04
by varustaja
Tuleb uus värvilahendus ja paljud põlveotsas tehtud asjad peab ümber tegema! Võtsin hõljuki molekulideks ja juuni esimeses pooles läheb ehitamiseks ja värvimiseks + mõlemad mootorid tulevad uued (brushless) hetkel oli tõstemootor harjadega! Arvatavasti lõikan propellerite auke suuremaks, et saaks suuremad tuuletallajad ära mahutada. Hetke pilt hõljuki kerest
Image

Posted: Thu May 31, 2012 18:12
by varustaja
Täna tellisin saksast uue tõstemootori (EDF komplekt)
Andmed: EDF / Impeller Set ADF64-28M - 4500kv - 651 W - 50A -740 g
Image

Posted: Thu May 31, 2012 23:26
by priitom
varustaja wrote:Täna tellisin saksast uue tõstemootori (EDF komplekt)
Andmed: EDF / Impeller Set ADF64-28M - 4500kv - 651 W - 50A -740 g
See neelab mõnuga akut, aga samas pole vaja täisgaasiga lasta puhuda. Kui kasutad kahte eraldi akut, siis pole hullu, aga kui kasutad terve masina jaoks ühte akut vea parajalt jämedad juhtmed ja kasuta 4mm kullatud bulleteid. Võib õrnalt üle koormata.
Kui kasutad väga räigeid akusid, siis ei tohiks probleeme tekkidagi, aga ma kahtlustan, et su aku(d) on max 35C-d?

Muidu on arukas lüke, kuigi video järgi vaadates ei ütleks, et õhust puudu jääb :)

Mu enda masinal on kah kaheksa labaga fan, mis on mul ise komplekteeritud. Hetkel vajab välise kesta paigaldamist ja aega selle jaoks pole.