Page 1 of 1

Auto pult ja lennuki regu.

Posted: Fri Jun 15, 2012 13:59
by chrysler
Panen siin säästuvariandina lastele kokku ühte Nikko kaatrit. Soovikski elektroonika koha pealt teada kas ,,püstol,, tüüpi mudelautode pult hakkab koostööd tegema lennunduse tarbeks mõeldud ESC ga. Autode tarbeks mõeldud regudel on piduri funktsioon ja ka taguspidi käik. Lennukitel see puudub.
Mida arvavad asjatundjad, kas hakkab kompott tööle, või lõpeb kogu üritus suitsu ja kaosega.
Tänades Jaanus.

Posted: Fri Jun 15, 2012 15:25
by ufo
...

(postitus kustutatud)

Regulaator

Posted: Fri Jun 15, 2012 15:59
by k3rpzor
Lennuki regulaator töötab püstol puldiga küll. Sellega ei tohiks küll mingeid probleeme tulla. Aga tuleks ikka jälgida, et regulaator ja mootor omavahel kokku läheks: Regulaator peaks olema ikka natuke võimsam kui mootor ampreid tahab. Kaatri peal ei saa lennuki ESC ju jahutust ka. Muidu võib tõesti kõik tule ja tossuga lõppeda.

Re: Auto pult ja lennuki regu.

Posted: Fri Jun 15, 2012 16:22
by cuprum
Saatja ja regu omavahel *otseselt* kokku ei puutu. Põhimõttelise töölepingu tagab saatja ja vastuvõtja sobivus. PWM peaks edasi juba ESC-ile igati arusaadav olema.

Probleemid võivad Sul aga hakata kerkima sellest, et kas plaanis tagurpidikäiku kah kasutada? Kui ei, siis peaks asi taanduma sellele, et "püstoli" tagurpidikäigu osa lihtsalt "tühi" - ESC arvab, et mootor välja lülitatud. Natuke kemiseerimist küll ESC-ile throtle käigu õpetamisega - aga täiesti lahenduv ülessanne.
Kui aga tahad tagurpidikäiku kah, siis seda kahjuks "lennukiregu" Sulle kohe mitte kuidagi ei oska tekitada. Tema töölepingus seda lihtsalt EI OLE.

Posted: Fri Jun 15, 2012 20:49
by chrysler
Tänud kaasamõtlejatele!
Olen juba tükk aega proovinud ja katsetanud, aga mingit arveststavat tulemust pole siiani saanud. Peale selle et kogu ürituse käigus on ära joodud mitu tassi kohvi.
Niisiis riistvara poole pealt proovin kokku sobitada
Saatja-vastuvõtja Futaba Attack SR 40 mhz või HoBao 27 mhz
Servo Horizon Flightline FLS 80D
ESC Turning Brushed 20A
Mootor Losi RS-280 (harjadega)
Kogu seda värki püüan toita 7,2 voldiga.
Kui ma juhendi järgi omast arust nagu kõik õigesti teen väidab ESC piiksumise saatel, et kas throttle kang ei ole lowest asendis, või throttle signaal on irregular. Mõlemal juhul lõpeb üritus arutu ja juhitamatu mootori-servo tõmblemisega. Lennuki ESC valisin just kaalu säästmise eesmärgil.
Jaanus

Posted: Fri Jun 15, 2012 21:10
by lauri
Tegu mõlema saatja-vastuvõtja puhul vist AM süsteemiga? Praktika on näidanud, et mõistlikud tänapäevased regulaatorid neist tulevat signaali "süüa ei taha".

Posted: Fri Jun 15, 2012 21:48
by Oehh
Sellise "klassi" kaatri puhul ei ole regulaatori kaal mingi probleem kui see kaater just 20cm pikkusega pole. Aga siis on juba probleem asjade ära mahutamise ja paigutamisega.

Paadil on siiski mingi min. kaal millest alla muutub ta lihtsalt juhitamatuks.
Kere peab ikka piisavalt vees istuma ja ka raskuskese pole vähetähtis.
Usun, et auto ESC ei kaalu sellise paadi puhul sugugi palju.

Äkki viitad millise Nikko isendiga on tegu

Posted: Fri Jun 15, 2012 23:27
by nuudel
Arvan vastupidiselt Laurile, et vahet pole kas on AM, FM või 2.4 Ghz süsteemiga tegu - PWM mis välja tuleb on kõigil üks ja sama signaal. Vb. mingid erinevused on aga silmaga neid ei näe ja käega ei katsu. See asja üks pool.

Teinepool asjast - püstolpuldil keskmine asend peaks nö null olema. Paraku ta pole, on pool signaalikäigust ja seega lennuki regu saab aru, et throttle on poolepeale lükatud. Pane asi nii tööle, et hoiad püstolit tagumise käigu peal. Siis on lennukiregule arusaadav, et throttle on nullis.

Regulaator

Posted: Sat Jun 16, 2012 0:11
by k3rpzor
Pead ESC throttle calibrationi tegema. Kõige pealt paned gaasi põhja. Siis lülitad vastuvõtja sisse. ESC peaks mingi piiksu/piiksud (vaata juhendist täpselt järgi). Järgmiseks lased gaasi lahti ja ESC peaks uuesti mingid piiksud tegema. Gaasi ära mingil juhul pane piduri asendisse, sest see võib hiljem halvasti lõppeda. Loodetavasti aitab...

Posted: Sat Jun 16, 2012 0:17
by nuudel
Selgita miks peaks halvasti lõppema kui antud hetkel tegu püstolpuldiga ja tema neutraal on lennukiregule arusaadav nii, et poole gaasipeal on ehk annab signaali pulsilaiusega 1,5ms, lennukiregu tahab signaali 1ms, et ta null oleks.

Throttle rangega on kõik peaaegu õige aga püstolipuhul ei lase gaasi lahti selle regu puhull vaid tõmbad kangi täislaksuga tagasi reverskäigule.

Proovi throttle ranget sedasi ja vaata mis siis teeb.

Posted: Sat Jun 16, 2012 1:31
by [J]
Mina juhtisin täpselt sellist mootorit kunagi analoogservo juhtplaati kasutades. Lõppu panin suured transid ja toimis küll. Pote asemele 2 takistit, et keskasendis mootor seisaks.

Posted: Sat Jun 16, 2012 1:43
by nuudel
See siis low-cost and home made brushed regulaator :)

Toimib asi küll, olen kunagi proovinud.

Näiteks see.

http://trebor69.tripod.com/speedcnt.html

Posted: Sat Jun 16, 2012 1:50
by [J]
NSVL lõpuaastatel oli see lausa hi-tech ja transid olid vist KT816, KT817 ...

Posted: Sat Jun 16, 2012 20:05
by chrysler
Tänud kõigile, kes kaasa viitsisid mõelda ning jõu ja nõuga abiks olid.
Pakkusin siis ESC-le välja niisuguse variandi, et gaasi kangi tõmbasin piduri asendi peale ja ESC tunnistas et see on see low asend. Edasi nagu kõik toimis. Seis oli aga selline, et kui laeva käima panin siis töötas see kohe poole gaasiga, ilma et midagi puutunud oleks.
Kasutusmugavuse huvides sebisin kähku ühe HPI auto regu ja installeerisin selle külge. Nüüd käib kõik nagu loogiliselt, sõidab edasi ja tagasi.
Tänud veelkord kõigile.
Kes iganes küsis, siis kaater on Nikko Dolphin.
Parimat Jaanus.

Posted: Sun Jun 17, 2012 15:32
by nuudel
Pidigi töötama, loe mu postitus hoolikalt läbi :)