Page 1 of 1

M: FMA Co-Pilot (abipiloot-stabiliseerija) 52.-

Posted: Thu Jun 28, 2012 6:27
by FPVmarko
Image Image

FMA Co-Pilot 2-Channel Flight Stabilization System CPD4
Soodne, lihtne ja laia kasutusalaga päästeingel. Asi kohe olemas, uus ja pakendis. Hind 52€
Ülevaade1 : Ülevaade2 : PDF manual

Vahel juhtub, et s!t lendab ventilaatorisse : ) Ilmselt on igal piloodil olnud hetki kui pea ei suuda näppe õigesti käskida ja riist seepärast maasse puurinud. Kuidas oleks igale lennule kaasa võtta abipiloot kes hüppab kohe ligi kui jamaks läheb?

CPD4 aitab - lased kangid lahti ja lennuk stabiliseerub sekundiga igast asendist. Ideaalne algajale aga ka edasijõudnul kindlam uusi trikke harjutada. Võib teha ime manöövreid ja hetke pärast on masin tagasi normaalasendis. Kasutajad räägivad, et eriti fun on tuulise ilmaga.
Juhtides on lennuki üle on täielik kontroll. Abi sekkub kohe kui parempoolne kang satub keskasendisse. Saab ka timmida, et abistab iga liigutust. Eraldi kanalist saab lennu ajal tundlikkust reguleerida või süsteemi sisse/välja lülitada.
Sobib kõigele: lennuk, lendav tiib või kopter. Elekter või traktor. Treenerlennukile lausa kohustuslik. Plaanerile 5+ asi tuulistes oludes. Aitab teha käed vaba sõitu ja perfektset maandumist. Ideaalne kaamera lennu stabiliseerimiseks, FPV jne.

Oma hinna kohta kiidetud asi. Siiski pole tegu autopiloodiga - need juba maksavad üht-teist. Algajale sobib isegi CPD4 paremini kui 4x kallim autopiloot.
Vaesemehe autopiloodiks võib CPD4 pidada. Näiteks kui levi kaob ei kuku Muki kohe alla vaid kulgeb rõõmsalt edasi. Annab piloodile võimaluse lähemale/kõrgemale liikuda ja masin tagasi tuua. Võib ka RX failsafe seadistada nii, et lükkab tüüri vasakule ja maandub spiraalis maha. CPD4 hoolitseb, et lennuk püsiks levelis.

4 infrapuna soojus-silma on maa horisondi määramiseks - töötab ka öösel. Toimimist segab vaid tihe sadu või udu. Igal lennupäeval tuleb 1 kord kalibreerida (1 minut). Kui ilm väga muutub siis uuesti.
Töötab kõikide raadiosüsteemidega. Vaid teatud Futaba PCM ja JR PCM vastuvõtjate puhul võib lisaks vaja minna lisavidinat servo buffer.

Paigaldamine: asi ühendatakse servo ja RX vahele. 4-silmaga andur käib lennukile horisontaalselt katusele, saba peale või tiiva alla.
Stabiliseerib 4 suunas läbi 2 kanali - elevaator ja eleronid (või tüür). Kui lennukil eleronid 2 servoga siis võib ühendada läbi ühe. Teine variant on Y kaabliga ühte kanalisse.

Toide: vastuvõtjast 3,5-6,0 V (tarbib: 5-10 mA)
Täpsus: 2 kraadi
Tundlikkus: reguleeritav 0-100%
Kaal: 28gr

Kino osakond: HK ülevaade - Kopter - Lennuk
Image Image Image Image

Mõtteid CPD4 kasutajatelt:
* Peale esimest matsust pääsemist oled omadega plussis. Pärast teist pääsemist hakkab vidin juba tagasi teenima.
* Taibukas algaja hangib asja koos esimese lennukiga. Vähemtaibukas koos teise lennukiga ja kahetseb, et varem ligi ei võtnud : )
* Mõnus, kui saab lennukiga õhus endale mistahes manöövreid lubada, mõtlemata kas õnnestub või mitte.
* Angaaris neljal lennukil on FMA CPD4 peal ja ta lihtsalt töötab. Koostöös RTH süsteemiga ideaalne. Võib saatja välja lülitada ja saab kindel olla, et lennuk tuleb 6 miili tagant ise koju tagasi, kenasti normaalasendis.
* Tehnoloogia on mitu aastat vana aga endiselt väärt kaup, päästab masinaid üha uuesti ja uuesti. On veidi paremaid aga palju kallimad.
* Nähes mida see toode suudab, julgeb nüüd ka hinnalisema masinaga lennata. Ei meeldi iga kord kalibreerimine aga mis teha.
* Mõnus mänguasi rahuliku tugitooli lennu jaoks. Kahju, et seda saadaval polnud kui omal ajal alustasin.
* Ma ei uskunud, et odav asi nii hästi töötab. Enne kasutasin gürosid aga need ei tee ise normaalasendit.

Re: M: FMA Co-Pilot (abipiloot-stabiliseerija) 52.-

Posted: Thu Jun 28, 2012 12:49
by AndresO
FPVmarko wrote:* Angaaris neljal lennukil on FMA CPD4 peal ja ta lihtsalt töötab. Koostöös RTH süsteemiga ideaalne. Võib saatja välja lülitada ja saab kindel olla, et lennuk tuleb 6 miili tagant ise koju tagasi, kenasti normaalasendis.
... nagu öeldud, 'koostöös RTH süsteemiga', sest FMA-l endal GPS-i peal pole ja ise koju tulla ei mõista.

Samas lisaks, mille suhtes FMA tundlik on:
* Madalal lennul lähedal asuvad kõrged objektid, mis 'horisondi viltu keeravad või sakiliseks teevad': metsatukk, kõrge hoone
* Talvel lumine maastik: kontrast maa ja taeva vahel on väike.

Aga muidu olen kasutanud ja kui on õigesti välja häälestatud, siis on abiks küll.

Posted: Sun Jul 15, 2012 5:03
by FPVmarko
Nii on.
Asi endiselt müügis.