Page 1 of 2
Juuli 2012
Posted: Tue Jul 03, 2012 22:35
by Marek
Ma ise olen Eestist eemal aga kes mudelistidest sinna tahavad minna on kõik kindlasti oodatud! Lennundushuvilisel ei tohiks igav hakata.
Posted: Wed Jul 04, 2012 0:07
by prosper
Plaani võetud, sest siis on super ilm ka ju.
Posted: Wed Jul 04, 2012 12:13
by Ervin2
Esialgselt ka plaani pandud.
Posted: Wed Jul 04, 2012 13:45
by Marek
Täna keegi Hüüru ka tuleb?
Posted: Wed Jul 04, 2012 16:17
by cuprum
Marek wrote:Täna keegi Hüüru ka tuleb?
A mis ajal minek on?
P47
Posted: Sat Jul 07, 2012 9:29
by usamees
Käisin eile oma suurt vahukat ,lõpuks ise, katsetamas.
Kõhnemaks lõigatud prop toimis väga vingelt. Aga maanduda ma selle lennukiga ei oska.Lõpuks sai lihtsalt aku tühjaks nende lähenemisringide peale. Ehk oskab video põhjal keegi valgustada mis valesti on. Arvasin juba,et ongi selle esimese oma lennuga kõik. See raske (3,8kg)vahukas on aga eriti vastupidav. Pärast ettekavatsemata maandumist ,täpselt risti põllutee roobastele, ei leidnud ühtki vigastust. Ka telikud pidasid vastu !?
http://youtu.be/Hm3ah_PoS-k?hd=1
Posted: Sat Jul 07, 2012 10:44
by titan
lükka puldil paremat kangi rohkem ette
viimane aeg on Raptorile governor peale panna
Posted: Sat Jul 07, 2012 10:54
by prosper
Sa tiirutad nagu kass ümber palava pudru
. Sa ei julge lihtsalt maanduda. Oled raja alguses liiga kõrgel ja siis lendad lihtsalt üle. Paar korda on juba õige kõrgus aga siis pead jah liigutama paremat kangi ette ja kiiruse vähendama nagu Tiit ütles. Alla tuleku nurk annab Sulle juba piisavalt kiirust nii et liugle siis vaid rajale ja ongi maas.
Soovitan tulla Hiiumaale
Saan 5cm ratastega sujuvalt platsile nii et kitsegi ei tee.
Harjutamine teeb meistriks.
Posted: Sat Jul 07, 2012 11:38
by tikka
Järgmine kord tasub lennutada nii, et sul on mõni rohkem kogenud mees kõrval. Siis peaks kõige paremaid õpetussõnu saama.
Ma ütleks video põhjal, et kiirus on liiga suur ja sa juhid lennukit üle. Kui näed, et midagi hakkab nihu minema, teed liiga suure paranduse. Vaata sama lennuki esmalennu videot Piibe maanteel. Tee nii nagu Tarmo.
p47
Posted: Sat Jul 07, 2012 21:36
by usamees
Õpetussõnade kohapealt Tikka arvamusega kõige rohkem päri.Endale tundus kaks võimalikku varianti,kas liiga sabaraske või minu jaoks liig tundlik elevaator. Videos see ei paista kui vähe ma üritasin elevaatorit näppida kuid ta siiski kippus hüppama. Pärast esmalende on lennukit ka pisut ümber ehitatud seetõttu ka teine variant võimalik.
Titanile niipalju,et just tegelen kopteriga. Governer kenasti külge kleebitud. Vaja oleks pisut nõu aga mu ,järjekordselt,uus tel.puuduvad kõik kontaktid.
Posted: Sun Jul 08, 2012 22:23
by Ropka
kõrgustüürile rohkem expot, siis ta ei ole selline ergas hüpleja
muru jaoks ei olnud kiirus liiga suur, muru takistab päras ilusti hoo maha, ruumi oli veel väga pikalt, kui ta su enda ees maad puudutab
Posted: Sun Jul 08, 2012 22:35
by Marek
Ja miks selline 8 tegemine? Lennuväljaring on ikka 0 kujuga. Harjuta korralikku lennuväljaringi! Lennuk oleks ise ära maandunud aga enda juures panid gaasi millegipärast. Võta julgelt gaas maha ja planeeri rahulikult.
Posted: Mon Jul 09, 2012 0:40
by titan
Marek wrote:Ja miks selline 8 tegemine? Lennuväljaring on ikka 0 kujuga. Harjuta korralikku lennuväljaringi!
Ja hiljem ei oska Sa enam kopteriga 8-t ka lennata...
Posted: Mon Jul 09, 2012 1:16
by usamees
Kui palju expot oleks normaalne ?
Posted: Mon Jul 09, 2012 1:33
by Oehh
usamees wrote:Kui palju expot oleks normaalne ?
Proovi mingi 25...50% vahel.
Arvestades, neid kaheksate lendamisi ja maandumiskatseid siis mulle jäi mulje, et peasüüdlaseks oli siiskli lihtsalt liig suur kiirus "maandumisel".
Juhtimisega oleksdid nagu hakkama saanud ainult lennuk ei tahtnud maanduda kuna hoidsid "gaasi" liiga peal.
Posted: Mon Jul 09, 2012 11:47
by trebla
Äkki hoopis esialgu kõrgustüüri servo käiku vähendada. Expoga kaob masina tunnetus kuidagi ära. Olen pannud kõige rohkem 5% expot, tunnetust see ei muuda aga välistab hästi juhuslikud kangivärinad.
Posted: Mon Jul 09, 2012 12:25
by tikka
Kui palju expot oleks normaalne ?
Raskuskeskme asend on kõige tähtsam.
Mida kaugemal on kahvel servo õlal ja mida lähemal tüüril, seda suurem peaks olema expo väärtus. Suuremal mudelil on mängimisruumi muidugi rohkem.
Dual rate on ka päris hea abivahend, sest siis saab teha nii, et suurema kiiruse jaoks on rohkem expot ja väiksema kiiruse jaoks vähem. Samuti on see puldi võimalus hea uute settingute katsetamisel, saab lüliti vajutusega vana tagasi panna. Pakun, et selle lennuki optimaalse tüürikäigu ja expo leidmisel annab abi ka rcgroups foorum, sest tavaliselt on seal iga lennuki jaoks oma teema.
muru jaoks ei olnud kiirus liiga suur, muru takistab päras ilusti hoo maha, ruumi oli veel väga pikalt, kui ta su enda ees maad puudutab
Kui suurema kiiruse puhul rattad maha panna, siis on lennuki asendi tõttu nina natuke allpool ja suurem tõenäosus nina maha panna. Seda eriti murulennuväljal, kus suurem takistus lisamomenti tekitab. On ka suurem oht lennukit väljajoondumisel üle juhtida. Ilus maandumine tuleb ikka õige kiiruse hoidmisest.
Vale kiiruse puhul tuleb igasugu kitsesid. Üht liiki kitse saab teha ka normaalse kiiruse puhul, kui ninaratas enne maha panna. Sellisel juhul tekib ühtlase amplituudiga kiire põrkamine, kus lennuk teeb sekundis mitu tükki. Päris lennukis muidugu suht alandav, sest teha pole midagi. Tuleb oodata kuni kiirus väheneb ja võnkumine lakkab.
Posted: Mon Jul 09, 2012 13:39
by trebla
Kuna elumere lained on mind tänaseks Viljandisse uhtunud siis plaan kuskil kolme paiku lennuvälja väisata. Kui keegi viitsib seltsiks tulla oleks nalja rohkem
surmasõlm
Posted: Thu Jul 19, 2012 22:13
by Riff
Lendasin just 3 akut tühjaks ning viimase akuga mõtlesin teha midagi uut. Sain hakkama oma esimese surmasõlmega. Abikaasa oli toas ja mõtles, et nüüd käis raudselt cräsh, heli oli selline.
Kogusin kõrgust igaks juhuks, kui peaks probleem tekkima sõlmega, minu üllatuseks mahtus lennutrajektoor ~3m diameetri sisse.
Maandusin terve kopteriga loomulikult. Väga hea tunne on sees ning järele mõeldes tuli see väga lihtsalt välja. Meeliülendav tunne, homme uuesti
Lennumasinaks oli T-Rex 500E.
Raimo
Posted: Thu Jul 19, 2012 22:46
by titan
Aga õnnitlused suure saavutuse puhul! Tean, mis tunne see on ja millised instinktid vaja enne välja lülitada
Posted: Fri Jul 20, 2012 18:24
by Marek
Kas keegi veel kuskil lennutab või miskit teeb? Jube kokku kuivanud kajastamine. Tegelikult platsil käib ka vähe inimesi. Mõni aeg tagasi käis tuisuse ilmaga talvel ka rohkem lendureid koos kui hetkel suvel ilusa ilmaga.
Tartus said Marek ja Ik Raadil kaks päeva jet-e lennutatud ja F3A trenni tehtud. Hiljem ehk mõne pildi ka lisan. Kati tegi Rainbowga Ridalis trenni.
Homme keegi F3A trenni Hüüru tuleb?
Posted: Fri Jul 20, 2012 18:26
by Ropka
Kollasel on igal õhtul tegutsemist ...
Posted: Fri Jul 20, 2012 18:31
by Marek
5 sõna asemel kirjuta siis mis tegutsemist on, miskit ikka aegajalt mainimist väärib ju. Uued lennukid, uued lendurid, mingid juhtumid, raja seisukord jne jne. Vanasti oli kajastamist rohkem ja inimesi käis rohkem kohal.
Posted: Fri Jul 20, 2012 19:50
by Marek
Posted: Fri Jul 20, 2012 21:54
by Kpe
Jüri ringil pea et iga päev....
Posted: Fri Jul 20, 2012 22:36
by Marek
mhmh...mõtlesin midagi sellist:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1190
Jagage oma tegevusi ja koordineerige kokkusaamisi - seltsis ikka segasem.
Posted: Fri Jul 20, 2012 22:43
by Riff
Tänaõhtune uus trikk:
1) küljepeale kallutus keerates jalused ülese poole, hõljutamine mõned sekundid tagurpidi
2) nina ette alla ja kopter õigetpidi, hõljutamine ja tagasi enda juurde
3) saba ees lendamine, see tuleb lihtsamini välja
4) edukas maandumine (tuulega on niivõrd halb maanduda sujuvalt, kopter hüppab ülese-alla maapinna lähedal)
Kui surmasõlm oli lihtsalt judinaid tekitav ning kopter saavutab uuesti õigetpidi asendi suhteliselt kiiresti, siis tänane trikk njah... vajab keskendumist.
Kahju, et päevasel ajal värske peaga ei õnnestu lendama minna (liiga tugev tuul) ja peab õhtul seda tegema (21:40 kuni 22:15), kui väsimus on juba kallal.
Nüüdseks on igaõhtune fännklubi tekkinud naabermajast
Posted: Fri Jul 20, 2012 23:05
by ik
Mareki pildid täiendavad teineteist.
Joosep pildil 27 on umbes samamagusa näoga kui Marek viidatud teemas
Aga jah,nukker on see asi Tartus ka. Eelmine aasta kaagutasime pea iga päev kui lendamas käisime ja miskipärast oli ka raadil rohkem rahvast..
2012 on kuidagi lahjem see värk. Ise üritan ikka enamvähem iga päev korra platsile jõuda.
õnnitlused hr Riffile ka, äge kui keegi mingi uue taseme saavutab.
Posted: Fri Jul 20, 2012 23:49
by prosper
Me käime ikka lennutamas kui vähegi tuul vaibub.
Isiklik jama see et sain GOPRO objektiivist lahti . Kopteri saba mootori pistik läks plaanimata puhkusele korraks ja tõi kopteri alla nii et purunesid propid ja Gopro tegi kukerpalli ning maandus objektiivile. Kõik tehnika ja elektroonika töötab.
Muidugi kui vaatata ilmateateid siis arvata võib et iga päev polegi lennuilma.
Posted: Sat Jul 21, 2012 17:15
by trebla
Vastu tulles elanikkonna soovile postitan siis uudisnupu Viljandist
Viljandi lennuväljal käib elav sagimine, kõik lennukid angaarist välja lükatud ja antakse autoakust täkku. Tuul puhub soodsast suunast suht tugevalt aga puhanguid eriti pole. Päike paistab ja lennata on super!