Page 1 of 1
Avistari häbiväärne lõpp Viljandis
Posted: Mon Jul 09, 2012 22:59
by trebla
Startisin vastutuult suht normaalselt selle raske kolaka kohta, kogusin veidi kõrgust ja tegin allatuule pöörde, kõik normis. Alustasin seal metsatuka juures (kus tavalisel Helicamp aset leiab) tagasipööret ja enne kui pool kurvi läbi oli viskas lennuk uperpalli. Sain ta kuidagi kätte ja proovisin rahulikult enda poole lennata kuid siis rebis jälle nina üles. Panin tähele, et tiiva esiserv on üles tõusnud, lülitasin mootori välja ning üritasin ta vaikselt alla tuua kuid lennuk läks järjest pöörasemaks kuni sadas maa sisse kinni.
Tundub, et see hobi pole ikka minu jaoks
Posted: Mon Jul 09, 2012 23:06
by Scoop
Eks igal hobil ole aegajalt tagasilööke
Masina suutsid küll korralikult pilbasteks sõita, aga pole midagi, mida Macgyveri teip ei parandaks!
Posted: Mon Jul 09, 2012 23:09
by trebla
Seda lennukit küll teibiga ei paranda. Tuleb ikka balsast ja vineerist ehitada. Kuna ajaga kitsas käes siis pole kindel kas see aasta üldse lendama läheb.
Posted: Mon Jul 09, 2012 23:45
by Oehh
Kas tegemist sellega?
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WT ... LXPY56&P=8
Mis mootor peal?
Pilt on "tiba suur" , et sellest hästi ülevaadet saada.
Aga äki õnnestub miskit taastada siiiski.
Posted: Mon Jul 09, 2012 23:56
by trebla
Sama lennuk jah. Sain ta kasutatuna, putitasin tükk aega ja sain lendama. Tundub, et eelmine omanik oli remontide käigus ta suht raskeks teinud. Mootor on 48, mingi ECO vist, silti pole, aga töötab hästi, praktiliselt uus. Propp on 11X6.
Taastamisels peaks pool kere maha võtma ja uuesti ehitama. Tiibade kinnituse peaks vist poltidega tegema. Igatahes tööd suht palju.
Posted: Mon Jul 09, 2012 23:56
by Maikkel
Kahju, endalgi oli sarnane vaatepilt mõni aeg tagasi, õnneks siiski peno lennukiga ja remont oli palju lihtsam.
NB!! Arvutikasutajatele väärt infot:
Hoides Ctrl nuppu all ja hiire rullikuga, või siis touchpadi rulliku servaga(kui see olemas on) Saab kerida pilti sisse ja välja, kiire zoom ekraanile siis. See teeb kõik väiksed asjad suuremaks ja suured asjad nagu see pilt väiksemaks, saab korraliku ülevaate. Endal on suure ekraani tõttu enamik netilehti sisse zoomitud, mõnusam kohe kaugelt lugeda kui tähed tikutopsi suurused
Posted: Tue Jul 10, 2012 0:38
by Oehh
trebla wrote:Mootor on 48, mingi ECO vist, silti...
Äkki .46 = 7,5ccm ??? see .48 on mingi täiesti seninägematu suurus (=7,87ccm)
Tänud Maikkelile, sellist asja tõesti ei teadnud aga tekst muutus selle käigus mingiks halliks triibuks
Ja ikkagi arvan, et kui ise ei viitsi/pole aega lendab see lennuk veel.
Posted: Tue Jul 10, 2012 10:06
by trebla
Oehh wrote:Mootor on 48, mingi ECO vist, silti...
Äkki .46 = 7,5ccm ??? see .48 on mingi täiesti seninägematu suurus (=7,87ccm)
Jah tume meeleheide tumestas mu mõistust, mootor on ikka .46
Mõtlen kuidas saavutada uue nina jäikust, see lennuk on ehitatud nii, et küljed kogu pikkuses puidust (balsa + 1 männiliist kummalgi küljel). Ma peaksin suht pikalt uue konstruktsiooni vana sisse ehitama aga see teeks selle niigi raske lennuki veel raskemaks.
Posted: Tue Jul 10, 2012 10:55
by primaat
....aga.....kui liimida kõik tükikesed ilusasti kokku,liivapaberiga siledks ja pärast paar kihti õhukest klaasriiet peale?Sissepoole sama lugu,klaasriie.Ma praegu ühte nõnna üritan taastada sest juhtus peaaegu sama lugu,maakera kopsas vastu lennukit......ja imelik oli ta käitumine stardis gaas muidugi põhjas,startis kenasti aga kuskil 30m kaugusel hakkas pöördeid tegema,ikka kõht üles ja allapoole ja gaas peal.Ühelegi kangile ei reageerinud ja gaasi ka muidugi maha võrra ei saanud.Pilte pole,aero ilmselt tegi sest pisike videojupike oli tal olemas selle jubedast katastroofist
.
Posted: Tue Jul 10, 2012 10:55
by Jorgan
Seal lennuväljal on präegust mingi anomaalia. Ma sõitsin jälle oma Spitfire ja Cessna 182 puruks.
Posted: Tue Jul 10, 2012 11:51
by trebla
primaat- need tükid mis kerest eraldunud näevad välja rohkem nagu saepuru ja kiletükkide segu, see vajab rohkem liimi kui materjali ennast on
Aga tundub, et õnnestub hankida korras kere, tiiva saab ehk korda
Jorgan- mingi anomaalia seal on jah, peale Avistari langemist lendasin Triwoniga ja kuulen, et kuskil seal kolmanda koonuse taga lülitub mootor välja aeg-ajalt. Mõtlesin, et mind on tabanud jälle see eelmise sügise ASSAN-i needus aga kontrollimisel selgus, et säästuvastuvõtja ainuke antennikarv oli ennast rõngasse tõmmanud. Pärast antenni sirgu tõmbamist seda jama enam ei esinenud. Kodus lõikasin vatitiku küljest torujupi ajasin antenni sisse ja teipisin selle vastuvõtja külge. Kui täna jõuan, lähen katsetan järgi lennuväljal.