Page 1 of 1

Piper J3 korrastamine

Posted: Mon Jan 08, 2007 20:58
by Ervin2
Sai siin suvel ostetud Piper J3,vahtplastist elektrikas.
Õnnestus teda ka mõned korrad õhku saad,aga lennuki käitumine oli suht ebastabiilne.
Uurisin lennuki konstruktsiooni ja välja tulid mõningad tõsised vead,puudused.
Hetkel olen suutnud need kõrvaldada.
Kuna neid mudeleid on ka ilmselt teistel olemas,siis natukene jagaks informatsiooni.
1. Kõrgustüürid ei kalluta võrdselt,st.üks tüüridest liigub rohkem teine vähem,see tuleneb sellest,et kõrgustüür koosneb kahest eraldi osast,mis on omavahel ühendatud plastist liitega,mis on liimitud ja paindub läbi.
Vea parandasin järgmiselt: lõikasin tüüri ja stabi vahele umbes 3-4cm pikkused pilud,mille tulemusena tüür hakkas tunduvalt kergemalt liikuma,liidesele langes sellega palju väiksem koormus ja tüürid hakkasid liikuma võrdselt,liimisin ka plastliidese uuesti üle.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_004

2. Kõrgustüür liigub alla tunduvalt kaugemale kui üles.
Alguses üritasin servot seadistada,ei aidanud,siis pöörasin(tõstsin) servo (pildil ülemine) juhiku teisipidi,muutus juhtvarda asend ja kõrgustüüri liikumine ka.
Nüüd on tüüri liikumisnurk võrdne.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_007

3. Vahetasin välja 27Mhz saatja ja vastuvõtja(ei mõjuta oluliselt lennuomadusi)
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_013

4. Lennukaalu ja pinnakoormatuse vähendamiseks proovi Li-Po akut.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_009

Hiljem üritan proovida veel ka brushless mootorit (kui masinast veel midagi järel on)

Pildid Piperist.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album18

Posted: Mon Jan 08, 2007 21:04
by Submarin
Piper on kift vana. Viimasel ajal on paljudel temaga miskipärast probleeme olnud :) Minul oli õnneks kõik tipp topp lendas nagu miilinka aga ise muidugi lõhkusin lolli vea tõttu ära.

Kui korralikult töötab on väärt linnuke :) Soovin edu

Posted: Mon Jan 08, 2007 21:42
by [J]
Servod tunduvad väga suured, lausa 4 kruviga kinni. LiPo ja outrunneriga peaks pool tundi lendu "nohu" olema ???
Depronplaatidest selle lennuki mõõtude järgi kokku liimides saaks "Piper 2" -e vist paari õhtuga lendama. Tugevdusteks veel paar söevarrast ka, nagu nüüdsel ajal kombeks.

Posted: Tue Jan 09, 2007 0:03
by / / / / /ALPINE
heh piper tõepoolest paljudel olemas.

ma suutsin enda oma vaikse tuuelega õhus kohapeal lendama panna :lol: 8)

seda kõrgustüüri probleemi märkasin ka kohe ise kodus karbist välja võttes ja natuke uurides.

Posted: Tue Jan 09, 2007 13:35
by mart
Pole paha.
Tööstuslikult toodetud mudelid on peale möningast "individualiseerimist" siiski kasutuskölblikud.....
Mul oli ka kunagi puitkonstruktsiooniga Piper, kahjuks kukkus omast lollusest alla. Lenu ajal tuli tiib küljest ära. Vaatamata pingutustele polnud kere enam piisavalt juhitav.

Graupner ja Kyosho

Posted: Wed Jan 10, 2007 12:45
by pipercub
Piperitest rääkides tule alati vahet teha Graupneri ja Kyosho mudelite vahel. Väliselt on sarnased, sisult eri asjad. Kyosho võib kolmandiku kallim olla, aga on oma hinda täiega väärt. See-eest, kes Graupnerist jagu saab, sel on mudeliehituse algteadmised käes. :lol:

Väike nipp rataste kohta: rattad peavad veidike ette kokku jooksma ja veidike väljapoole kaldu olema - nagu autol.

Posted: Thu Jan 11, 2007 1:17
by Ervin2
Millised tuntavad ja tõsised eelised on Kyosho mudelil Graupneri ees?
Võibolla ainult reduktoriga varustatud mootor ja vist 100g kaalu vähem(kuigi ma ei tea kas on kaalutud koos akuga või ilma).
Igaljuhul hinnavahe on tuntav 1600.- vs. 2300.-

Tekkis ka üks küsimus,kas keegi on proovinud seda Piperit (olenemata firmast)ka maast startida,kas stardib?

Posted: Thu Jan 11, 2007 8:02
by ttr
Graupneri oma tõusis siledalt teelt mühisedes üles.

kyosho vs. graupner

Posted: Thu Jan 11, 2007 11:14
by pipercub
Kyosho eelised:

1. Pult arvutiühendusega, kaasas simulaator

2. Parem viimistlus, raskuskese paigas, kohe lennuvalmis

3. Suur propeller reduktormootoriga ja kergem kaal - start ja manöövrid lihtsamad ning ohutumad

4. Tagavaraosi, nagu tiivad, on lihtsam saada


Maast startimine õnnestus ainult tagarattaga. Seda konarliku betooni pealt. Siledalt pinnalt pole proovinud.

Posted: Thu Jan 11, 2007 13:30
by mart
Minagi olin oma Kyosho Piperiga väga rahul.

Lennutasin teist 7 NiMh purgi ja omatehtud Outrunneriga.
Lennuaega oli ca 10 min.
Staris siledalt pinnalt probleemideta. Eriti hea oli kooli spordiplatsi jooksurada.

Image
Nii nägi mudel aastaid tagasi lennuvöimekana välja.

Image
Ja nii nägi välja kere peale maandumist ilma tiivata.

Hetkel polegi mul enam Piperit.

Posted: Thu Jan 11, 2007 15:46
by Kristjan
Tiiva kinnitus oli s**t või?

K.

Posted: Thu Jan 11, 2007 17:54
by mart
Eks targem anna ikka järele....
Kristiina ei viitsinud enam lennutada, andis puldi minu kätte ja ma tahtsin paar kiiremat ringi teha, et akusid tühjaks saada...... piisavalt suur kiiruse pealt andsin täis elerone ja täis körgust. Tiib läks oma teed.

Ma arvan, et mudel polnud sellise lennutamisstiili jaoks möeldud.
Pingutasin lihtsalt üle.

Posted: Thu Jan 11, 2007 18:20
by Ervin2
Selline oli minu piperi lend,enne modimist,korrastamist.
Kiskus kogu aeg vasakule(kõrgustüüri liikumine oli vale,üks pool rohkem,teine vähem)+ väga algaja piloot.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... ljandi_030
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... ljandi_027

gaasi regulaator ja simu ühendus Graupneri puldile

Posted: Fri Jan 26, 2007 17:03
by pipercub
Graupneri Piperil on puldil ainult gaasi lülitusnupp. 4 kanaliga vastuvõtja , juhitav mootori regulaator ja 3 proportsionaalse kanaliga saatja võimaldavad gaasi sujuvalt reguleerida. 10kohm liugpotentsiomeeter gaasi lüliti taha ja sujuv regulaator olemas. PPM signaali väljund on ka imelihtne, 4,7kohm eraldustakisti ja 3,5mm pistikupesa. Proovitud FMS + SmartPropo. Töötab nii line-in kui mikrofonisisendiga ilma mingi häälestuseta. Ainuke veidrus on, et line-in ja mic tahavad erinevaid FMS-i kanalihäälestusi.

Ühendused plaadil. Suuremalt: http://www.hot.ee/pipercub/yhendus.jpg
Image


10k liugpote
Image

Inverteeritud PPM signaal mikrofonisisendis
Image

Padjakesed patareide loksumise vastu
Image[/img]

Posted: Sat Jan 27, 2007 1:48
by lauri
Väga abiks info :!: Samas standard-komplekti kiiruseregulaatori proportsionaalsel juhtimisel pole mingit mõtet, sest nagunii lennata (kõrgust koguda) on mõtekas ainult täis-gaasiga!

See "simulaatori-väljund" on kindlasti abis paljudele Piper J3 ja Staggerwing C-17E komplektide omanikele!

Posted: Fri Mar 16, 2007 13:27
by Ervin2
Peale puldi vahetust töötab mootor nagu tavaliselt peabki,st.võimalus pöördeid muuta proportsionaalselt,kasutades gaasi kangi(kanal 3).