Page 1 of 2

Odava mängupaadi ümberehitus.

Posted: Sun Sep 30, 2012 17:11
by varustaja
Ostsin soome kirbuturult 6 euroga kasutatud raadioteeljuhitava mängupaadi, pikkust 60cm laiust 18cm.Originaalis oli 6xAA patareide toide, väike harjadega mikromootor mis omakorda andis võllile jõudu läbi hammasülekande. Sõukruvi on originaalis plastikust kahe labaline ja läbimõõt 30mm. Roolimasin on ikka ilge kobakas kuhu jookseb hunnik juhtmeid sisse, selle asendan kohe korraliku digiservoga. Peavõll koos deidvuudiga on 19cm pikk ja võlli läbimõõt on 3mm. Eesmärgiks on brushless süsteem peale panna, esialgu ilma vesijahutuseta. Paat ise on korraliku koostekvaliteediga, kõik on veekindel (originaal tihendid)
Põhiküsimus on see, kuidas ilma veeta seda mootorit jahutama hakata?
Paadimeeste nõuanded on oodatud!
Hetkeseisuga läheb peale:
5250kv brushless mootori 400w
50-65A Turnigy ESC
3s lipo 2200mah
2kg jõuga digiservo.
Juurde vaja osta:
Metallist deidvuud koos veovõlli, mootorikinnitusega ning sõukruviga.

Leidsin netist video kus juba on juba samale paadile brushless mootor peale pandud

http://www.youtube.com/watch?v=NJAJIDGj ... 1348842955

Pildimaterjal:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image[/list]

Posted: Sun Sep 30, 2012 17:44
by priitom
Ma arvan, et 5000kv-d on selle kere jaoks liiga palju. Normaalne vahemik oleks 2000-3000kv-d, et vältida mootori ülekuumenemist, eriti, kui pole õhkjahutust ega ka vesijahutust. Sõltub muidugi, millise sõukruvi sa sellele ostad, kui suure läbimõõduga, millise kaldega jne.

Kui kasutad inrunnerit, saad kasvõi paari radikaga temperatuuri stabiilsena hoida, aga kui on outrunner, siis võib 5000kv kasutuse juures halbu asju juhtuda :roll: Palju oleneb ka sellest, kui palju su paadi kogukaal olema saab!

Ma ise valiks sellele u 2,5-3cm läbimõõduga kruvi, 2500kv outrunneri. Ei tohiks probleeme tekkida.

Posted: Sun Sep 30, 2012 17:56
by varustaja
priitom wrote:Ma arvan, et 5000kv-d on selle kere jaoks liiga palju. Normaalne vahemik oleks 2000-3000kv-d, et vältida mootori ülekuumenemist, eriti, kui pole õhkjahutust ega ka vesijahutust. Sõltub muidugi, millise sõukruvi sa sellele ostad, kui suure läbimõõduga, millise kaldega jne.

Kui kasutad inrunnerit, saad kasvõi paari radikaga temperatuuri stabiilsena hoida, aga kui on outrunner, siis võib 5000kv kasutuse juures halbu asju juhtuda :roll: Palju oleneb ka sellest, kui palju su paadi kogukaal olema saab!

Ma ise valiks sellele u 2,5-3cm läbimõõduga kruvi, 2500kv outrunneri. Ei tohiks probleeme tekkida.
Ise arvan ka, et 5000kv on palju aga mul on kohe riiiulilt võtta selline outrunner ja 4600kv outrunner on ka olemas. Mõtlesin sellise jahutuse peale, et teen mootorikinnituse alumiiniumist või vasest. Mootorikinnituse alumise osa ehitan läbi paadi kere, et veevool hakkaks jahutama ja mootor läheks termopastaga tihkelt kinni selle külge. Ilmselt tuleb teha need mingi tiiva kujulised ja väikese takistusega. Kas plastiku ja metalli liimimiseks epoliim sobib ja kas ta kuuma kannatab natuke?

Kas kullos müüakse sõukruvikomplekte koos võlli ja võllitoruga?

Posted: Sun Sep 30, 2012 22:13
by priitom
See peab väga hästi tehtud ehitus olema, kui plaanid metalli läbi paadi kere pista. Idee on hea ja ilmselt toimiks üsna hästi, aga kui paadiga kogemata kuskile kivi otsa kihutad, siis võib kogu kinnituse lahti lüüa. Samas, sul on kere sees juba valmiskujul kruvipesad võtta ja kui osa mootorikinnitusest nende külge kinnitada, saab tugevama asja.

Need plastikust kered on odavad, aga u 5-10 aastaga saab neist ainult "molekulide hunnik", nagu sa ise tihti kirjutad. Plastik muutub väga rabedaks ja hakkab lagunema. Ma olen enda paadi keret püüdnud ajahambale vastupidavamaks muuta sellega, et toestan seestpoolt EPO liimiga ja EPO+klaaskiu vaiguga. Lisab paarsada grammi raskust juurde, aga vähemalt ei lenda paat ribadeks, kui kiva otsa rallid.

Sa võid 4600kv mootoriga proovida, aga katseta esialgu mõne 2cm läbimõõduga kruviga, testi mootori temperatuuri minutiliste vahedega, kui oled vee peale saanud.

Posted: Mon Oct 01, 2012 12:59
by varustaja
5-10 aastat. :D Saaks paar sõitugi tehtud oleks juba kasud sees. Ilmselt peab selle uppumatust ka kuidagi täiustama mingi ujuva materjali näol. Näiteks kui vöör makrofleksi täis lasta, siis kere purunedes paat põhja ei lähe ja saab tehnika päästetud.

Posted: Wed Oct 03, 2012 14:11
by varustaja
Uus sõukruvi koos võlliga sai paika.

Image

Image

Image


Image

Posted: Wed Oct 03, 2012 18:20
by priitom
Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.

Posted: Wed Oct 03, 2012 18:27
by varustaja
priitom wrote:Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
See on kivikõva epoliim.

Posted: Wed Oct 03, 2012 19:47
by priitom
varustaja wrote:
priitom wrote:Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
See on kivikõva epoliim.
Ühest küljest on hea, kui väline toru kõvasti ja jäädavalt kinni on, a mis siis saab, kui tahad toru vahetada?

Kusjuures välise toru liikumine on paatidel üsna sagedaseks probleemiks, nii, nagu minu omalgi.. oli. Paras jama. Sõidad mõnest vetikapilvest läbi ja paat jääb keset vett seisma, sest kruvi takerdub tüüri kinni.

Veider, et keegi selliseid torusid ei tooda, millel oleks kinnitusrõngad või aasad juba sisse valatud.

Posted: Wed Oct 03, 2012 20:17
by varustaja
priitom wrote:
varustaja wrote:
priitom wrote:Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
See on kivikõva epoliim.
Ühest küljest on hea, kui väline toru kõvasti ja jäädavalt kinni on, a mis siis saab, kui tahad toru vahetada?

Kusjuures välise toru liikumine on paatidel üsna sagedaseks probleemiks, nii, nagu minu omalgi.. oli. Paras jama. Sõidad mõnest vetikapilvest läbi ja paat jääb keset vett seisma, sest kruvi takerdub tüüri kinni.

Veider, et keegi selliseid torusid ei tooda, millel oleks kinnitusrõngad või aasad juba sisse valatud.
Ma arvan, et vajadusel saab selle sealt kätte ka kuigi see ilmselt lihtne ei ole. See epo on sellesmõttes hea, et on hästi tugev ja samas natuke elastne.

Posted: Wed Oct 03, 2012 20:59
by ufo
Ps.Ma ei soovita kasutada liigend kardaani lendab sul kohe laiali,parem juba jäik kardaan :wink: ,eks sa ise tead kui esimesel lennul käib plõks ja enam ei liigu :D

Posted: Thu Oct 04, 2012 18:51
by varustaja
Sõukruvi samm on liiga kange minu mootorite jaoks, lasin kahel mootoril suitsu välja. Peab ikka päris paadi jaoks mõeldud mootori hankima. Kuigi jõudu oli ikka kõvasti nendeks mõnekümneks sekundiks, mis need mootorid kestsid! :)

Posted: Thu Oct 04, 2012 19:00
by priitom
:D 2 mootorit jutti... kõva.

Tegelikult võib öelda ka, et mootorite kv oli liiga kõrge. See kruvi ise paistab suht väikse läbimõõduga. Palju su paat täisvarustuses kaalub?

Posted: Thu Oct 04, 2012 19:07
by varustaja
priitom wrote::D 2 mootorit jutti... kõva.

Tegelikult võib öelda ka, et mootorite kv oli liiga kõrge. See kruvi ise paistab suht väikse läbimõõduga.
Alguses läks 5000 kv mootor ja siis proovisin harjadega mootorit ja see läks ka. 5000kv mootorit vannis katsetades, surus see pmst. pool vanni veest kuivaks nii, et vesi käis teselt poolt üle vanni ääre. Kruvi on 35mm läbimõõt.
Rohkem ma nii ei katseta 8)

Posted: Thu Oct 04, 2012 19:43
by priitom
Siis oli kindel laks. 5000kv puhul oli see ju ette teada. Ei olnud tarvis head mootorit pilbasteks lasta :roll:

Posted: Thu Oct 04, 2012 20:22
by ufo
Pigem oli asi selles ,et ta ei saanud liikuda ja lasi suitsu välja kuna koormasid mootori üle+puudus ju jahutus? :wink:

Posted: Thu Oct 04, 2012 21:01
by priitom
ufo wrote:Pigem oli asi selles ,et ta ei saanud liikuda ja lasi suitsu välja kuna koormasid mootori üle+puudus ju jahutus? :wink:
Ei, kere oli selle komplekti jaoks liiga suur/raske. Antud kombinatsioon mõne kergema ja väiksema kauna sees oleks töötand ideaalselt.

Jahutust pole vaja, kui on vähemate pööretega mootor, kuigi siis kaotab paat kiiruses.

Posted: Thu Oct 04, 2012 21:20
by varustaja
Jahutus oli olemas ja toimis hästi. Ise arvan ka seda, et kinni hoidmisel oli seal oma osa.

Posted: Sat Oct 13, 2012 15:46
by varustaja
Mootori jahutussärk jõudis kohale

Image

Paadi värvisin pealt mustaks ja lakkisin üle!
Image

Posted: Wed Oct 24, 2012 18:36
by varustaja
Paadile läheb peale 1350 vatine 3200kv harjadeta inrunner mille täna kätte sain. Nüüd ootan kullo mudelipoest kõnet, millal mootori ja veovõlli ühenduse kätte saab. Äkki kellelgi vedeleb mootori ja võlli ühenduslüli 5mm ja 4mm auguga.

Posted: Fri Oct 26, 2012 20:56
by varustaja
Mootor koos kinnitusega on nüüd paadis aga enne ei saa kinni panna kere külge kui saan õige mootori-võlli ühenduse.
Paar pilti
Image
Image

Posted: Fri Oct 26, 2012 21:08
by Oehh
Kas jahutussärk on hermeetikuga "igaks-juhuks" üle määritud või kinnitubki ilma "O"-rõngasteta?

Posted: Fri Oct 26, 2012 22:47
by varustaja
Oehh wrote:Kas jahutussärk on hermeetikuga "igaks-juhuks" üle määritud või kinnitubki ilma "O"-rõngasteta?
Igaksjuhuks panin, O-rõngad on ka sees.

Posted: Fri Oct 26, 2012 23:25
by priitom
Hakkab looma. Mis selle mootori läbimõõt on? Niisama huvi pärast küsin. :roll:

Posted: Fri Oct 26, 2012 23:29
by varustaja
priitom wrote:Hakkab looma. Mis selle mootori läbimõõt on? Niisama huvi pärast küsin. :roll:
Läbimõõt on 36mm ja võlli läbimõõt 5mm

Posted: Mon Nov 12, 2012 18:05
by varustaja
Paat sai valmis, napilt enne lund ja jääd 8)
Kere on 100% veekindel. Viis minutit oli vee all ja ei piiskagi vett paadis sees. Paadil on 1350w mootor ja 100A esc, mõlemad on vesijahutusega.
Pole läheduses sellist lompi kus punni põhja saaks panna, kuna kiirus läheb nii suureks. Sõiduaeg 2300mah 3s lipoga julgelt üle 20 minuti.

http://www.youtube.com/watch?v=YyH-SOgH ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=TNQC4V8b ... e=youtu.be

Posted: Mon Nov 12, 2012 22:53
by priitom
Kas 5 minutit vee all tähendab, et käis "üle katuse"?

Miks ta sul niimoodi hüppab teises videos?

20 minutit on päris kõva sõna paadi kohta. :wink:

Posted: Tue Nov 13, 2012 9:09
by varustaja
priitom wrote:Kas 5 minutit vee all tähendab, et käis "üle katuse"?

Miks ta sul niimoodi hüppab teises videos?

20 minutit on päris kõva sõna paadi kohta. :wink:
hoidsin kodus vannis vee all, kontrollisin veekindlust. Hüppas sellepärast arvatavasti, et panin järsult käiku juurde ja kere tõusis hetkega klissi. Oleks pikem maa olnud oleks see maha rahunenud. See hetkeline veest välja hüppamine tekitaski selle. Ja sõiduaeg on pigem 25-30min. Sõitsin üle 20minuti aku tühjaks ei saanud, panin aku kodus laadima 2,4 ampriga ja 9minuti pärast oli aku täis. Müstika minujaoks kuidas see voolutarve nii väike on!?

Posted: Wed Nov 14, 2012 6:48
by priitom
Ma ei tea. Minu paat neelab elektrit, nii mis kole. Kui mul 7,4v süsteem peal oli, siis sain sõita u 15min. Nüüd, 11,1v annab sõiduaega umbes 7min sama mAh vahemikus. :?
On muidugi poole kiirem kaa.

Posted: Mon Nov 19, 2012 9:40
by Joukko
varustaja wrote:
priitom wrote:Kas 5 minutit vee all tähendab, et käis "üle katuse"?

Miks ta sul niimoodi hüppab teises videos?

20 minutit on päris kõva sõna paadi kohta. :wink:
hoidsin kodus vannis vee all, kontrollisin veekindlust. Hüppas sellepärast arvatavasti, et panin järsult käiku juurde ja kere tõusis hetkega klissi. Oleks pikem maa olnud oleks see maha rahunenud. See hetkeline veest välja hüppamine tekitaski selle. Ja sõiduaeg on pigem 25-30min. Sõitsin üle 20minuti aku tühjaks ei saanud, panin aku kodus laadima 2,4 ampriga ja 9minuti pärast oli aku täis. Müstika minujaoks kuidas see voolutarve nii väike on!?
Vaata kas su akul tulevikus ka kogu mahtuvus alles on. Kui sul on 2300mah lipo ja sa laed seda 2,4A lühendab see aku eluiga märgatavalt. 2,3A max sellise aku puhul. Muidugi kui palju akusid on siis pole probleemi ju :D.