Page 1 of 2

Ivari uus L-39

Posted: Sun Sep 30, 2012 19:57
by tarts
Sain siis sellise asja endale kokkupanemiseks. Võttis küll kaua aega aga valmis ta sai. Juba kevadest saati nokitsesin.
Siin on natuke ehitusprotsessist pilte ka:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... Feibao-L39

Pole seda tüüpi lennukit ennem kokku pannud, seetõttu võttis ka kauem aega ehk. Praeguse seisuga veel tasakaalustada
vaja ja raadios mudel teha. Kohe panen veel pilte juurde valmis isendist.

Lennuk ise parajalt pirakas (150x190 cm) ja raske, ei kujuta küll ette kuidas selline asi rattad maast lahti saab :D
Telikud käivad nii üles kui alla pneumaatiliselt. Peatelikul õhk pidurid. Telikuluugid panime käima servodega ja servoaeglustaja
on vahel, teliku liigutamiseks ka pulseeriv klapp, mis peaks liikumist sujuvamaks tegema.

Pardal on kokku 4 akut ja 10 servot, vastuvõtja kõik pesad on täis :D

Posted: Sun Sep 30, 2012 20:19
by tarts
ImageImage

ImageImage

Posted: Sun Sep 30, 2012 20:21
by ufo
Palju selline kaalub ka siis ?
Aega võttis aga asja sai,Muidu Vägev +1 :D

Posted: Sun Sep 30, 2012 20:31
by Climatix
Päris lahe masin :D
Mitu kanalit selline isend vajab?

Posted: Sun Sep 30, 2012 20:34
by tarts
Tegin kiire kaalumise. 7,7 kg :?

Posted: Sun Sep 30, 2012 20:36
by tarts
Climatix wrote:Päris lahe masin :D
Mitu kanalit selline isend vajab?
vastuvõtjal on 12 kanalit, ja kõik on kasutuses.

Posted: Sun Sep 30, 2012 20:38
by Marek
Vägev! Kõik tundub väga hästi läbi mõeldud olevat. Sellise projektiga pool aastat jännata töö ja elu kõrvalt on ju normaalne aeg. Ei jõua ära oodata selle esmalendu. Kes küll julgeb seda teha? Tubli töö Tarts! Ivar kindlasti juba kihutab Tartust lennukile järgi :)

vägev

Posted: Sun Sep 30, 2012 20:48
by aviaator
Nägin seda lennukit veel kokkupanemata Ivari töö juures kapi peal eelmine aasta, tõesti muljetavaldav eksemplar.

Ivar on ka vahepeal ilusti reaktiividega lendama õppinud ja kõvasti harjutanud.

Hoiame pöialt et kõik sujuks hästi :D

Aivar

Posted: Sun Sep 30, 2012 20:58
by urmas25
Kõhu arvelt ilmselt kõvasti kokku hoitud.

Posted: Sun Sep 30, 2012 21:17
by prosper
Selle lennuki kõht(loe kere) on küll värki täis ja vaevalt,et see nii näljane ka on :) Kui palju kütet peale võtab ja kaua sellega lennata saab?

Posted: Sun Sep 30, 2012 21:25
by ik
2L on tal paak, P60 turbiiniga üle 5 min alguses ei julgeks..
VT80 mis mul sprindi peal on peaks 8-10 min reaalne olema.

Posted: Mon Oct 01, 2012 10:03
by urmas25
Sellise lennuk ilmselt maksab ka miskit.

Posted: Mon Oct 01, 2012 10:07
by titan
See on ala, kus eriti valjuhäälselt rahast ei räägita. :wink:

Posted: Mon Oct 01, 2012 16:32
by MihkelP
Azzaaaa, kui iluuz apastraat. Ega pole teada, millal ja kus esitluslend tuleb?
tarts wrote:Lennuk ise parajalt pirakas (150x190 cm) ja raske, ei kujuta küll ette kuidas selline asi rattad maast lahti saab :D
Telikud käivad nii üles kui alla pneumaatiliselt. Peatelikul õhk pidurid. Telikuluugid panime käima servodega ja servoaeglustaja
on vahel, teliku liigutamiseks ka pulseeriv klapp, mis peaks liikumist sujuvamaks tegema.

Pardal on kokku 4 akut ja 10 servot, vastuvõtja kõik pesad on täis :D
Küll ta üles läheb aga kas ta alla ka saab? Kas telikud on piisava tugevusvaruga, et maandumisel sellele massile vastu panna?
Juutuubist paistis, et paljudel rasketel koopiamudelitel on telikud või nende kinnitused nõrgad, mis maandumisel võivad järgi anda.

Posted: Mon Oct 01, 2012 16:42
by ik
Sellega on nii,et eelmina aasta olid mu Nano telikud ka jube sitad- üle ühe maandumise kõverad.
Imelik on see,et see aasta käravad samad telikud mitu kilo raskema Sprindi all väga hästi. :D
Üldiselt on konkreetne L-39 veel suhteliselt kerge, rcuniverses on küllaga ka 22-23naelaseid isendeid,ehk siis kuni 3 kilo raskemaid.

Mis esmalendu puutub,siis tuleb lennuk kõigepealt koju tuua ja puldiga sõbraks teha.. pakun,et enne järgmist nädalavahetust küll ei jõua.

Posted: Mon Oct 01, 2012 18:29
by tarts
ik wrote: Imelik on see,et see aasta käravad samad telikud mitu kilo raskema Sprindi all väga hästi. :D
Äkki oled maanumisel niipalju osavamaks saanud :D

Telikud ise tunduvad küll päris jäigad. Vedrud võiksid olla veidi kõvemad. Ma pakun, et isegi pehme maanumise korral käivad need põhjas ära.

Miks tavaliselt sellistel koopiamudelitel telikud all ei püsi on kehv lukustusüsteem. Loodetavasti aitab pidev õhu surve telikud omal kohal hoida.

Posted: Mon Oct 01, 2012 18:36
by Sven
Korralik töö Tarts, edu esmalennuks Ivar ja anna ikka teada, kui esmalend toimub, katsun kohal olla:)

P60 max tõuge on ca 59N või siis 5.9kg, peaks piisama küll, päris püstloodis muidugi üles ei lähe:)

Sven

Posted: Mon Oct 01, 2012 19:56
by Ropka
meie taevas siis kolmas L-39 :wink:

ilus projekt

Posted: Mon Oct 01, 2012 20:01
by pohjakas
siuksest võib juba unistada :) ilus masin!

Posted: Mon Oct 01, 2012 22:01
by urmas25
Aga sellise lennuki lennutamiseks peab olema ilmselt tohutult lennutunde erinevatel lennukitel ja muidugi simulaator.

Posted: Tue Oct 02, 2012 8:58
by Marek
7,7 kg + kütus 1,5 kg ja lükkab 5.9 kg....kas kellelgi on taolise suhtega kogemust? Arvestades ka tiiva mõõtmeid. Profiil tal väga paks ei olnud ja vist oli sümmeetriline.
Eks ta hoo ikka sisse saab ja õhku tõuseb aga kui on vaja kõrgust koguda, siis see toimub vist aeglaselt.
Sprindi samad näitajad olid kindlasti paremad...

Posted: Tue Oct 02, 2012 11:39
by tulnuk
Õnnitlen vägeva mudeli puhul

Tunduvalt alla 1:1 suhtega on reaktiivid lennanud pea 60 aastat - püsivad õhus küll.

Võrdluseks on originaal L39 on vaid umbes 1:0,4 kaalu/tõukejõu suhtega.
Maast lahtisaamine ei tohiks olla probleemiks. Kui rattad õhus ja kiirus juba kasvamas, tuleb appi ka inerts, mis selliste kiiruste ja masside juures vägagi arvestatav on - vajadusel kõrgemale tõusmine peaks üsna probleemideta kulgema


Olulisem on pinnakoormatus ja profiili omadused. Maandumisel võib ohuks kujuneda ka stapi jäämine tiiva varju.

Posted: Tue Oct 02, 2012 12:56
by Marek
päris lennukit ja mudelit nii päris võrrelda ei saa siiski. Mudelil peavad näitajad olema sama lennukimudeli puhul tunduvalt paremad.

Posted: Tue Oct 02, 2012 13:25
by ik
Juutuubis lendavad föönidega päris kepsakalt, P60st on neil ikka vähem tõmmet.
Tegin loomkatse sprindiga,keerasin turbiini 6 kilo peale, õhus küll suurt vahet polnud, hoojooks võibolla oli pisut aeglasem,aga täna oli ristituul ka.

Posted: Tue Oct 02, 2012 21:12
by Marek
Sama mootor. Ei tea kas kaal on antud tühjalt või kütusega videos: http://www.youtube.com/watch?v=N5373yEkh8c

Posted: Tue Oct 02, 2012 22:54
by andi
Marek wrote:päris lennukit ja mudelit nii päris võrrelda ei saa siiski. Mudelil peavad näitajad olema sama lennukimudeli puhul tunduvalt paremad.
Aga miks? Mitte, et päris L-39 jõu/kaalu suhe midagi head oleks aga nii üleüldiselt...

Posted: Wed Oct 03, 2012 9:00
by ik
Põhiprobleem on selles,et kui lennuk on näiteks 1:6 koopia,siis õhk on sama mis suurel, mitte 6x tihedam, mistõttu peab mudel liikuma suhteliselt palju kiiremini-
kui päris L-39 varisemiskiirus on u 170km/h ja maksimum 750, siis mudeli vastavad numbrid võiks olla u 70km/h ja 200.

Posted: Wed Oct 03, 2012 13:32
by Kuno
70km/h on päris karm... :? Maandumine saab tõsine ettevõtmine olema,ehk vaja pikka siledat rada.Millal siis esmalend toimuma saab :idea:

Posted: Wed Oct 03, 2012 13:48
by Kuno
Aga miks? Mitte, et päris L-39 jõu/kaalu suhe midagi head oleks aga nii üleüldiselt...
alla ühe jõu/kaalu suhte puhul on raskem startida - maanduda,varisemiskiiruse juures puuduliku tõmbe puhul kipub juhitavus kaduma - eksimused võimenduvad ja püsivus kaob :cry:Lennus võib kõrgustüüriga liialdades sattuda kontrollimatusse pöörisesse,mis lõpeb maaga kokkupuutega :evil: .Vähem ohtlik on olukord siis,kui lennuk on ülatiivaline, suure v-kujuga tiibadega ja väikese pinnakoormatusega.Sihukesed ohud siis vähese staatilise tõmbe puhul

Posted: Wed Oct 03, 2012 15:28
by ik
Kuno wrote:70km/h on päris karm... :? Maandumine saab tõsine ettevõtmine olema,ehk vaja pikka siledat rada.Millal siis esmalend toimuma saab :idea:
optimistlikult vaadates ehk järgmise nädala lõpus võiks proovida, kui ilm lubab :)