Joonised õhuvõitluse mudelite ehitamiseks
Joonised õhuvõitluse mudelite ehitamiseks
Siia võiks postitada linke, kust leida ehitusjooniseid ja kolmvaateid eelkõige õhuvõitluse mudelite meisterdamiseks. Iga ehitaja vastutab selle eest, et tema lennuk vastaks võistlusreeglitele ja seepärast soovitan alati kontrollida jooniseid korraliku kolmvaate abil. Tasub olla hoolikas, sest vabalt saadavad joonised ja kolmvaated ei pruugi olla piisavalt täpsed.
Järgnevatelt linkidelt leiab tasuta allalaetavaid jooniseid ka kõikvõimalikele muudele mudelitele suurte koopiateni välja.
http://aircombat.modelarji.com/viewforu ... e12a57818a
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=703640
http://aviationshoppe.com/airplane_plans/
http://corsair.flugmodellbau.de/ Vasakpoolsest menüüst vali Baupläne.
http://www.outerzone.co.uk/
http://www.ultraligero.net/Aeromodelos/M/m.htm
http://plans.aerofred.com/
http://www.profili2.com/eng/default.htm Vasakpoolsest menüüst Plans and Drawings.
http://www.svensons.com/airplanes/
http://www.8loop.net/aircombat/static.p ... 222-205745 Lisatud 26.11.2012
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... nger/page6 Lisatud 26.11.2012
http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?f=9&t=835 Lisatud 28.09.15 (ühes postituses on link vahust Corsairi joonisega)
Tasulised plaanid:
http://www.rccombat.com/sections/manufa ... morfis.htm
http://shop.vth.de/catalogsearch/result ... 1&q=combat
Järgnevatelt linkidelt leiab tasuta allalaetavaid jooniseid ka kõikvõimalikele muudele mudelitele suurte koopiateni välja.
http://aircombat.modelarji.com/viewforu ... e12a57818a
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=703640
http://aviationshoppe.com/airplane_plans/
http://corsair.flugmodellbau.de/ Vasakpoolsest menüüst vali Baupläne.
http://www.outerzone.co.uk/
http://www.ultraligero.net/Aeromodelos/M/m.htm
http://plans.aerofred.com/
http://www.profili2.com/eng/default.htm Vasakpoolsest menüüst Plans and Drawings.
http://www.svensons.com/airplanes/
http://www.8loop.net/aircombat/static.p ... 222-205745 Lisatud 26.11.2012
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... nger/page6 Lisatud 26.11.2012
http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?f=9&t=835 Lisatud 28.09.15 (ühes postituses on link vahust Corsairi joonisega)
Tasulised plaanid:
http://www.rccombat.com/sections/manufa ... morfis.htm
http://shop.vth.de/catalogsearch/result ... 1&q=combat
Last edited by tikka on Mon Sep 28, 2015 17:56, edited 8 times in total.
Sul on õigus. Vaja läheb meele järgi olevat plaani ja inimesi, kes tahaks sama lennukit ehitada. Seepärast osustasingi omale joonise tellida. Ma plaanin neid lennukeid teha omale mitu tükki, see muudab ostu natuke kasulikumaks.Oehh wrote:Kuid kui kusagilt siiski kvaliteetne fail max. 10.- eur
Siis oleks võimalus kasutada isiklikku (tuttava, tuttavatuttava) plotterit,
ja saaks mitu joonist mitmele ehitajale.
Joonis kipub töö käigus kuluma ja väsima. 2...3 ehitamist on ilmselt OK.tikka wrote:Ma plaanin neid lennukeid teha omale mitu tükki, see muudab ostu natuke kasulikumaks.
Hea oleks siiski kusagil ka e-koopiat omada. Paljundad või ploterdad vastavalt vajadusele, kasvõi osaliselt.
Kas see joonis on kõik ühel lehel ? A0 ?
õhuvõitluse juures see jama,et mudelid kipuvad suht ruttu otsa saama ,kas raatsid ehitada mudelit,mille eluiga on suht lühike
Mõistlik oleks välja töötada moodus nende asjade masstootmiseks penoplastist CNC pingis - siis ei ole kahju neid purustada.Praegu eesti mastaapide juures ei ole originaalilähedus nii oluline.Kui oleks huvi viia õhuvõitlus massidesse,siis oleks ehk mõistlikum alustada vabaklaasiga,ehk mudel oleks suvaline,hästi lihtne ja odav.Siis saaks kogemusi omandada
Mõistlik oleks välja töötada moodus nende asjade masstootmiseks penoplastist CNC pingis - siis ei ole kahju neid purustada.Praegu eesti mastaapide juures ei ole originaalilähedus nii oluline.Kui oleks huvi viia õhuvõitlus massidesse,siis oleks ehk mõistlikum alustada vabaklaasiga,ehk mudel oleks suvaline,hästi lihtne ja odav.Siis saaks kogemusi omandada
Bf-109 teemas kirjutasin:
Võimalus näha erinevaid sõjalinde on üks põhjus, mis mind õhuvõitluse poole tõmbab. Raitsi La-7, FW-190 ja Ki-61 on siiani ühed minu lemmikud. Kui osalejad kasutaks vähem sõjalennukeid meenutavaid mudeleid, ei oleks ma rc combatist nii huvitatud.
Vabaklass on Eestis olemas ja kes tahab, võtku osa. Esimeses postituses toodud linkidel leiab ACES 1/12 WW2 õhuvõitluse jaoks mõeldud mudeleid, mis on üldjuhul väga lihtsa ehitusega balsast, vahust, vms materjalist. Vahust lennuki lõikaks ka tavalise küttetraadi vibuga välja.
Lihtsatest vahenditest saab teha päris ilusaid mudeleid, nagu siin näha:http://aircombat.dmfv.aero/allgemein/we ... elle-wwii/
P-47D sellisel kujul, nagu mina plaanin teha on üks keerulisemaid, aga minu jaoks on see kõige ägedam Teise maailmasõja hävituslennuk. Õhuvõitluse sõjalindude ehitamisega tahan omandada kogemusi suuremate koopiate ehitamiseks.
Võimalus näha erinevaid sõjalinde on üks põhjus, mis mind õhuvõitluse poole tõmbab. Raitsi La-7, FW-190 ja Ki-61 on siiani ühed minu lemmikud. Kui osalejad kasutaks vähem sõjalennukeid meenutavaid mudeleid, ei oleks ma rc combatist nii huvitatud.
Vabaklass on Eestis olemas ja kes tahab, võtku osa. Esimeses postituses toodud linkidel leiab ACES 1/12 WW2 õhuvõitluse jaoks mõeldud mudeleid, mis on üldjuhul väga lihtsa ehitusega balsast, vahust, vms materjalist. Vahust lennuki lõikaks ka tavalise küttetraadi vibuga välja.
Lihtsatest vahenditest saab teha päris ilusaid mudeleid, nagu siin näha:http://aircombat.dmfv.aero/allgemein/we ... elle-wwii/
P-47D sellisel kujul, nagu mina plaanin teha on üks keerulisemaid, aga minu jaoks on see kõige ägedam Teise maailmasõja hävituslennuk. Õhuvõitluse sõjalindude ehitamisega tahan omandada kogemusi suuremate koopiate ehitamiseks.
Eelmise postituse jätkuks.
Kes ei viitsi tegemise ega viimistlemise peale eriti aega kulutada, võib võtta lihtsama ehituse ja värviskeemiga lennuki. Balsa jaoks näiteks Timo Starkloffi Yak-9, Steve Hergetti P-51, Martin Elmbergi P-39 jms. Paljudel hävitajatel olid kasutusel ühe- või kahevärvilised skeemid ja saadavad kattekile toonid on praktiliselt samad. Vahust tehes ja jõupaberiga kattes on peaaegu kõik lennukid lihtsalt tehtavad.
Rohkem detaile lisades saab ehitada ilusa ja robustse lennuki näiteks oma esimeseks alatiivaliseks mudeliks. Tiival võiks olla piisavalt väänet. Reeglite järgi tehtud lennukist peaks olema hiljem kergem lahti saada, sest võistlejatel neid ikka kulub.
Möödunud hooaeg käis etappidel 4- 7 osavõtjat, mis on Eesti kohta päris hea. Ise jõudsin ainult viimasele.
Kes ei viitsi tegemise ega viimistlemise peale eriti aega kulutada, võib võtta lihtsama ehituse ja värviskeemiga lennuki. Balsa jaoks näiteks Timo Starkloffi Yak-9, Steve Hergetti P-51, Martin Elmbergi P-39 jms. Paljudel hävitajatel olid kasutusel ühe- või kahevärvilised skeemid ja saadavad kattekile toonid on praktiliselt samad. Vahust tehes ja jõupaberiga kattes on peaaegu kõik lennukid lihtsalt tehtavad.
Rohkem detaile lisades saab ehitada ilusa ja robustse lennuki näiteks oma esimeseks alatiivaliseks mudeliks. Tiival võiks olla piisavalt väänet. Reeglite järgi tehtud lennukist peaks olema hiljem kergem lahti saada, sest võistlejatel neid ikka kulub.
Möödunud hooaeg käis etappidel 4- 7 osavõtjat, mis on Eesti kohta päris hea. Ise jõudsin ainult viimasele.
Pidasin silmas mõlemat, kas siis koos või eraldi kasutades. Tahtsin öelda, et kui keegi ehitab endale õhuvõitluse plaani järgi sõjalindu esimeseks alatiivaliseks lennukiks, siis tuleb mõnel mudelil väänet suurendada, sest see muudab lennuki käitumise madalatel kiirustel paremaks.
Õhuvõitluse mudelid tehakse tavaliselt suurte kiiruste jaoks ja seal väga väändele rõhku ei panda ning seetõttu võivad mõned lennukid suhteliselt järsult variseda. Lihtsalt väike hoiatus.
Õhuvõitluse mudelid tehakse tavaliselt suurte kiiruste jaoks ja seal väga väändele rõhku ei panda ning seetõttu võivad mõned lennukid suhteliselt järsult variseda. Lihtsalt väike hoiatus.
Aga kui see väikestel kiirustel algajat veidi läbivarisemise eest hoiab - siis miks on tavaliste ülatiivaliste tiivad ilma igasuguse väändeta?
Keerukam ehitada?
Proofiili sujuv muutmine ei tohiks küll isegi hiinlastele keeruline olla, kuna ribid tulevad ikka programmpingist.
Või kehtib see just alatiivaliste suhtes?
Vanasti üritati stabiilsuse suurendamiseks vabalennu plaaneri tiibu väändega teha. Need olid ju siiski olemuselt ülatiivalised.
Keerukam ehitada?
Proofiili sujuv muutmine ei tohiks küll isegi hiinlastele keeruline olla, kuna ribid tulevad ikka programmpingist.
Või kehtib see just alatiivaliste suhtes?
Vanasti üritati stabiilsuse suurendamiseks vabalennu plaaneri tiibu väändega teha. Need olid ju siiski olemuselt ülatiivalised.
Vabalennu mudel peab stabiilsem olema kui rc mudel kuna vabalennu puhul sul ju juhtimisvõimalust pole. Muidugi ei keela keegi ka ülatiivalisel rc mudelil väänet kasutada, ei pea kangide küljes kogu aeg näppe hoidma, saad vahele õlut rüübata ja suitsu teha
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Stabiilseks lennuks vajaliku väände suurus sõltub tiiva pealtvaate kujust. Ristkülikukujuline tiib vajab vähem, aga terava otsaga trapetsiline jällegi rohkem. Mu Micro-T traineril väänet ei kasutata, sest sellist tiiba on lihtsam ehitada. Plaani autori sõnul tekivad antud tiiva kuju juures piisavalt suured otsakeerised, mis vähendavad aerodünaamiliselt tiiva otste kohtumisnurka. Lennus see minul mingeid probleeme ei tekitanud ning varisemine on ka suht leebe.
Väänet saab tegelikult suurendada veel mõlemat eleroni korraga natuke üles kallutades. Sellist mixi kasutan oma sõjalindudel käest stardis ja maandumisel. Kes tahab võib oma lennukil katsetada vastupidist programmeerimist ja vaadata, mis varisemisel toimub. Tasub hoida piisavat kõrgusevaru ning ärge unustage elerone tagasi neutraali lülitamast.
Väänet saab tegelikult suurendada veel mõlemat eleroni korraga natuke üles kallutades. Sellist mixi kasutan oma sõjalindudel käest stardis ja maandumisel. Kes tahab võib oma lennukil katsetada vastupidist programmeerimist ja vaadata, mis varisemisel toimub. Tasub hoida piisavat kõrgusevaru ning ärge unustage elerone tagasi neutraali lülitamast.
väikeste sõjalindude probleemiks on kaal.Kui üritad vähegi ilusamat mudelit teha,hakkavad kohe jamad pihta Mul on neid olnud 3 erinevat: Spitfire,Mustang ja Foke Wulf 190 - neist "sakslane" lendas kõige paremini ja kõige hullem oli "inglane".FW oli neist kõige kergem - eks sealt ka eelis (mootorid olid kõigil 2,5ccm).Räägitakse,et elliptilise tiivaga mudelit on kõige raskem lendama saada - mulle tundus samamoodi.Ka oli Spitfirel (nina lühike) ja Mustangil (nina pikk) keeruline raskuskeset paika saada.Hea lendaja oleks ka ilmselt jaapanlaste Zero - kas kellelgi on kogemusi Mudel tuleks valida selline "mudellennuki" moodi,ehk "normaalsete" proportsioonidega,ilma eriliste liialdusteta - siis saab ta kenasti lendama.
Jõudu ja jaksu katsetamisel
Jõudu ja jaksu katsetamisel
Printimine...
Kui kellegil vaja abi millegi suurema(A0,A1,A2...) printimisel võib mulle julgelt kirjutada ja plotter teenus on ka täitsa olemas... Mudelismiga seotud joonised jne tasuta:-)Oehh wrote:Pole just odav.tikka wrote:ehk kokku läks 28$.
Muidugi ainuüksi kvaliteetne plotteri teenus maksb ka...
Kuid kui kusagilt siiski kvaliteetne fail max. 10.- eur
Siis oleks võimalus kasutada isiklikku (tuttava, tuttavatuttava) plotterit,
ja saaks mitu joonist mitmele ehitajale.
Samas ka kui keegi soovib oma joonise järgi kleepekat-sümboolikat mudelile valmistada saan ka abiks olla
Minu tehtud kleebised mudelil on näha siin
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=7381
F2D
küsimus suurele ringile:
kas keegi on suuteline lõikama välja lingil toodud šabloonide järgi kõike neid tükke suuremas koguses?
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... jekt-KI-84
ei näe mõtet ise hakata ehitama selleks kogu tehnikat, kui kellegil see juba vedeleb, ilmselt niisama jõude
kas keegi on suuteline lõikama välja lingil toodud šabloonide järgi kõike neid tükke suuremas koguses?
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... jekt-KI-84
ei näe mõtet ise hakata ehitama selleks kogu tehnikat, kui kellegil see juba vedeleb, ilmselt niisama jõude
kogun vanu vene lennukimootoreid
Kui suur on suur kogus? (kas joonis olemas, fail)Ropka wrote:küsimus suurele ringile:
kas keegi on suuteline lõikama välja lingil toodud šabloonide järgi kõike neid tükke suuremas koguses?
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... jekt-KI-84
ei näe mõtet ise hakata ehitama selleks kogu tehnikat, kui kellegil see juba vedeleb, ilmselt niisama jõude
Võiksin siinkohal abi pakkuda nii laserlõikuses ja CNC pingis...
Näda tagasi tellisin saksamaalt joonised Focke-Wulf FW 190 A (1:12)
Minul on olemas joonised 1:1 paberil välja prinditud kellel huvi sellise ehitamise vastu võtu ühendust... Proovi mudeli ehitab minu tuttav Sergei Paldiskist ja mina aitan teda siit poolt jooniste skaneerimistega Cad. file) ja siis detailide välja freesimisel cnc pingis või laserlõikus, vastavalt vajadusele. Kui mudel õnnestub teeme neid veel ka juurde et olla rivis järgmistel võistlustel
F2D