Page 1 of 1
Zippy akude kvaliteet ja vastupidavus?
Posted: Fri Nov 30, 2012 14:55
by qwerty009
Plaanis muretseda üks ~8000mAh 4S aku ning Zippy oma HK's hinnakirjas täitsa olemas. Mõned muidugi kiidavad, kuid leidsin ka paar sellist kommentaari kus ühel vennal kes mitu sellist akut ostis väsisid need paari kuu pärast päris ära (mahtuvus pool esijalgsest).
Kuidas on siinsete Zippi akude kasutajate pikaajalisemad muljed nendest akudest?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=16226
Aku
Posted: Fri Nov 30, 2012 17:48
by k3rpzor
Minu Zippy aku peaaegu 2 aastat vana, laadimistsükleid kõvasti üle 300 ja hoiab pinget väga hästi. 3000 aku ja praegu laadides läheb 2400-2600 mAh sisse. Mina isiklukult ostan ennem Zippy aku, kui Turnigy Nano-tech. Nano-tech on umbes aasta ja pinget enam ei hoia, Zippy hoiab isegi paremini, kuigi on ainult 20C. Ja mõlemat akud on olnud kasutuses samade lennukite, kopterite peal.
Eks arvamusi ole igasuguseid. Kellel probleeme pole, need tavaliselt ka ei viitsi arvamusi kirjutada.
Posted: Sat Dec 01, 2012 7:37
by priitom
Kas akude mahutavust (mAh) on võimalik kuidagi teistmoodi järgi uurida, kui laadijaga mõõtes?
Posted: Sat Dec 01, 2012 10:40
by cuprum
priitom wrote:Kas akude mahutavust (mAh) on võimalik kuidagi teistmoodi järgi uurida, kui laadijaga mõõtes?
Võid ka töötava aku kallal igatsugu e-meetreid rakendada. Meetrid tegelikult sama teevad, mis laadija (loevad ükshaaval ülesse akust mootorisse suunduvad elektronipoisid), aga teevad seda *reaalselt* *töötava* aku korral.
NB! Aku mahtuvused mõõdetuna koormuse all, ning niisamma lauanurgal poole ampriga tiksudes võivad osutuda üsna erinevateks.
Posted: Sat Dec 01, 2012 19:31
by trebla
Elektrone ükshaaval on vist suht raske lugeda, üheamprise voolu korral jookseb neid sekundis 6,2x(10 astmes 18 ) tükki mööda
Posted: Mon Dec 03, 2012 9:10
by felch
Miskipärast oletan, et akude kiire koolemise taga võib olla midagi muud. Näiteks ebapiisav "C" ehk discharge current. Minu Zippy'd koolesid ka päris ruttu - ühe suvega. viimased veelgi kiiremini. Akud olid 3S, 2,2A/h ja 20C. Lendasid 4-kopteril, kus max. voolutarve kiirete liigutuste puhul ulatus isegi 40A-ni. Võiks ju arvata, et 20C on piisava aga... 30C akud pidasid tunduvalt kauem vastu (peavad siiamaani).
Tuksis akud justkui näitasid mahtuvust aga koormamisel kukkus pinge kole kähku alla (minut lennata).
Posted: Mon Dec 03, 2012 9:26
by qwerty009
Olen lugenud, et reaalne C rate millega need akud vastu peavad on 1/3 lubatust. Eks seal oma tõetera on kindlasti sees.
Posted: Mon Dec 03, 2012 10:22
by qdwin
Mida rohkem C-sid ja mida kõrgemat laadimisvoolu (alates 3c) akud taluvad, seda kvaliteetsemaks on osutunud. 30c-st allapoole on eluiga hobikingi säästuakudel väga nadi. Arvasin et väga kõrge c-ga ja kordades kallimad nanotechid on paremad aga senini on mul nendega vaid väga negatiivsed kogemused. Eluiga on väga lühike, peale kümnendat laadimist on mahtuvus ja välja antav vool häirivalt langenud.
Posted: Mon Dec 03, 2012 21:26
by Oehh
Olen juba ammu nuputanud kuidas seda C-ratet reaalselt mõõta
Mingi valem on selleks kindlasti olemas.
Üks olulisi näitajaid valemis peaks olema pinge langemine mingi piirini, mingil koormusel, ... et kui voolu suurendada siis ületatakse taluvuspiir.
Kuidas siis ikkagi ise seda hinnata-mõõta?
Posted: Mon Dec 03, 2012 22:33
by ussimuna
felch wrote:Miskipärast oletan, et akude kiire koolemise taga võib olla midagi muud. Näiteks ebapiisav "C" ehk discharge current. Minu Zippy'd koolesid ka päris ruttu - ühe suvega.
Tuksis akud justkui näitasid mahtuvust aga koormamisel kukkus pinge kole kähku alla (minut lennata).
Täpselt sama jutt minu poolt. Küll 4S/25C akudega. Laetud on neid 0,5C-ga