Page 1 of 1

Messerschmitt Bf.109 1/12

Posted: Sat Dec 15, 2012 1:22
by andresures

Posted: Sat Dec 15, 2012 21:51
by tikka
Sul tuleb järjest päris ägedaid mudeleid. Jätka samas vaimus.

Posted: Wed Dec 19, 2012 23:27
by andresures

Posted: Fri Jan 11, 2013 19:07
by andresures

Posted: Mon Feb 04, 2013 17:30
by andresures

Posted: Sun May 03, 2015 9:00
by tikka
Mõni aeg tagasi soetasin endale ühe foorumi kasutaja käest sama mudeli, millest käesolevas teemas juttu. Sain ta pooleldi valmis tehtud kujul. Originaalis on tegemist Bf-109 T versiooniga, aga lähtudes Ki-61 juures saadud kogemustest, otsustasin enda mudeli tiiva 865mm peale kärpida (et natuke kiirust juurde saada).

Katselendude pildid leiab siit teemast: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=9808

Mulle selle mudeli kabiini asetus ei meeldinud. Reeglite järgi võib olla lubatu sees, aga riivas silma, seega nihutasin selle ca 2cm tahapoole. Kabiini asendasin limonaadipudelist tehtuga. Kabiin on sama, mis siin teemas kirjeldatud: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Enne:
Image

Pärast:
Image

Kõrgustüüri servo kolisin aerodünaamika parandamiseks kabiini alla. Tiibadel jätsin esialgu servod pooleldi välja, sest ehitamise aega hakkas nappima, aga võibolla sätin need ka rohkem tiiva sisse.

Järgneval pildil näeb mudeli sisemust. Akukarp on montaaživahuga kinnitatud ja selle ehitusest on natuke siin teemas kirjutatud: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=9597

Image

Akuks on Zippy ja Turnigy 3S1P 3000mAh 20C LiPo, regu HK BlueSeries 40A ja mootor Turnigy D3536-6 1250kv. Katselennu kaal tuli 841g ja raskuskese asub ca 55mm tiiva esiservast, kere lähedalt mõõdetud (ei pruugi olla parim asetus).

Jõuallika staatilised mõõtmised värskelt laetud akuga:

APC 9x6 propeller, 50mm spinner.
I: 30,98A
Umin: 10,74Vm
N: 334,7W

Ampreid oli liiga palju, seega otsustasin väiksema propi kasuks.

APC 8x6 propeller, 50mm spinner.
n: 11910max rpm, platsil vastu päikest näitas 12060rpm
I: 24,55A
Umin: 11,42Vm
N: 284,5W

8x6 tundub olevat täpselt täpselt reeglite piiril.

Lennuomadused mulle meeldisid. Kiirust oli normaalselt ja vertikaalis ronis ka päris edukalt üles. Võistlustel pole veel kasutanud, seega reaalne võrdlusmoment puudub. Mudel tundus äkilisem kui Ki-61 ja vajas rohkem tähelepanu. Kui kõrgustüüri liiga palju katkuda, on snap roll kerge tulema. Ki-61 oli selles suhtes andestavam, äkki mängib suurem pinnakoormatus siin rolli. Maandumistel murdus propi labasid rohkem, kui mulle meeldiks, seepärast panen tõenäoliselt ka sellele mudelile klappiva propi.

Võimalik tulevane värviskeem:
Bf.109F-4/Trop
Unit: II/JG 27
Serial: 2
Pilot - Ofw. Otto Schulz. Martuba, Libya. On 15 February 1942.
Image
http://wp.scn.ru/en/ww2/f/231/2/10