Page 1 of 1
ESC MOSFETide vahetus
Posted: Mon Jan 07, 2013 23:50
by Oehh
Tegu HK Red Brick 20A regudega.
Sai tellitud Quardo jaoks 4 ESC-i lootuses nad üle flashida.
Kõik neli olid korraga tellitud ja oleks lootnud, et regud on kõik ühesugused aga pole.
Esimene regu mis ilma propsita mootorile prooviks külge ühendasin käivitus kuidagi liig järsult ja peale paari korda gaasiga mängimist "poos kinni" mingi veerand gaasi pealt ja lõpuks loobus üldse käivitumast. Sai proovitud LiPo CutOff ja piduri seadet muuta. Regu prose osa oleks nagu OK kuna puldist FullThrottlega läheks nagu seadistuste reziimi ja kuulaks nigu puldi signaali ka, Piiksub ka.
Suitsu välja ei ajanud aga testriga on näha, et Mosfetid on kohati kutud.
Proovisin ära ka ülejäänud 3 regu ja need jäid ellu.
Lõikasin lõpuks kõigil regudel kõhud lõhki ja üllatuseks tuli välja, et lepingu üles öelnud regu oli ainuke kellel olid
N-Channel MOSFET-id IRF7811 (28V / 11A / 8,7mOhm). 2TK paaris, iga faasi peal.
Ülejäänud kolmel regul oli kasutatud N-Channel MOSFET FAIRCHILD FDS6676
P-Channel MOSFETid olid kõigil TOSHIBA TPC8103 või TPC8107
Sobiva võimsuse ja siirde-takistusega asendusi otsides avastasin, et ainult TOSHIBA TPC81** väljakatel on Gate ja Source jalgevahel miski siseeintegreeritud stabistron v.m.s.
http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... a/2844.pdf
Kas keegi on ise viitsinud regu transse vahetada ja on mingeidki kogemusi kui oluline võiks olla see G-S siirde vaheline stabikas?
Posted: Tue Jan 08, 2013 8:56
by felch
Olen vahetanud küll kui plaati auk põlenud ei ole (ja seda juhtub). Kuumapuhuriga kõige mõnusam kuid saab nt ka noaga jalad 1-haaval läbi lõigata.
Stabilitronide mõttest pole mina ka aru saanud. Samauguseid kasutati mitmetes skeemides, lausa eraldi detailina. Kui lõputranss põles, olki stabikas ka alati läbi (loogiline kah). Toitekivi (toiteka skeemis) aga oli korras. Äkki selle kaitseks?
Või ehk kaitseb paisu lühikeste häireimpusside eest? Pikale ülekoormusele ta vastu ei pea ja põleb maha.
Posted: Tue Jan 08, 2013 12:31
by Oehh
felch wrote:Kuumapuhuriga kõige mõnusam kuid saab nt ka noaga jalad 1-haaval läbi lõigata.
KRT
Üritasin puhuriga trannse lahti lasta ja sügasin kruvikaotsaga joodist,
juba hakkas pehmeks minema, et saaks transid maha tõmmata...
Ja siis käis tsutsakas ja lüüt viskas oma sisu välja.
Pöördun vist tagasi konventsionaalsete jootevahendite poole
Posted: Tue Jan 08, 2013 14:13
by felch
Ma mõtlesin spets puhurit, mitte seda värvi kõrvetamise vahendit. Saan ära "puhuda" isegi sääraseid detaile, kus plastikvidinad kõrval on!
Posted: Wed Jan 09, 2013 0:08
by trebla
Kui raha spetspuhuri jaoks pole võib hea käteosavusega inimene teha 1mm plekist peeneotsalise õhuvoolu suunaja. Ise tegin sellise ühele pisikesele föönile termokahanevate torude kahandamiseks. Vaja lihtsalt head MIG või TIG keevitajat, endal läks tükk aega susserdamist, et asi valmis saada.
Posted: Wed Jan 09, 2013 0:39
by Oehh
Spets puhuri omamine oleks uhke ja hää küll aga nad on sigakallid.
Tööl on elektroonika remont tänapäeval plokivahetuse tasemel.
Rusikareegel on, et kui 15-20min viga ei tuvasta.
Läheb plokk vahetusse.
Seda ehitusfööni olen mõned korrad kasutanud plaatidel mis mõeldudki doonoriteks
ja eks ta nii kipub olema, et ühe kivi mahavõtmise käigus pudeneb tema ümbrus ka puhtaks.
Selle konde oleks võinud jah ennem tavalise kolviga ära võtta
aga see on see tormakus ja oma lollus.
Aga kui nüüd ESCist enesest rääkida siis selgus et ainult üks IRF trans oligi lühises.
Maha sai muidugi mõlemad võetud ja jäi siis lihtsalt ühel faasil praegu sillast N-Channel transid puudu.
Panin mootori taha ja käima ta hakkas. Koormust muidugi ei andnud lihtsalt lasin korraks vurisema.
Nüüd muidugi küsimus kas osta 2 uut samasugust FET-i IRF7811AV
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/in ... 0-50&toc=0
või vahetada välja kõigi kolme faasi N-Channel FETid veidi odavamate kuid palju edevamate vastu.?
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/in ... 3-21&toc=0
Letikaubana ei leidnud midagi - kõik variandid olid tellitavad
Posted: Wed Jan 09, 2013 9:10
by felch
Eks ta maitse asi ole. Saab hakkama vaid 1 faasiga aga kenam oleks panna kõik ühesugused. Tehniliselt vist tõesti erilist vahet ei ole (peaaegu).
Muide, puhureid on erinevaid. Vellemani oma polegi nii kallis. Koju ostsin elektroonikafoorumist mingi (uue) hiinaka. Kolb on saast aga puhuri osa kasutatav.
Posted: Wed Jan 09, 2013 17:09
by MihkelP
Minul peaks vedelema mõned IRF7413 transid, mis kunagi ühest Lama remondist üle jäid. Üritan õhtul üles otsida ja annan siis teada. Kätte saaksid homme Mustamäelt.
Vahetanud olen mitut moodi. Kui transsidel ikka auk sees, siis kõigepealt lõikuritega jalad küljest ära ja siis laia otsaga kolviga. Täitsa hämmastav, kui palju Weller Magnastat oma 50W-ga suudab üles soendada. Ja kui sellest väheks jääb, siis ehitusliku puhuriga. Enne on vaja muidugi naabruses paiknevate komponentide kaitseks plekist ekraan teha. Tagasi lähevad üldjuhul kolviga.
See stabikas G-S vahel peaks olema sisendimpulsside ja ülepinge kaitseks. Läbi põlevad transisd ikka vahest, eriti kui "ebaviisakalt" ümber käia, sõltumata sellest on seal stabikas või pole. Niiet ei pole üldse oluline. Aga hea oleks siiski, kui kõikides õlgades oleksid sama tüüpi transid. Mõni soovitab lausa ühest partiist valida aga minuarust on see juba liialdus.
PS. "Ebaviisakus" pannakse vahest juba tehasest kaasa.
Posted: Wed Jan 09, 2013 18:41
by Oehh
MihkelP wrote:Minul peaks vedelema mõned IRF7413 transid...
Tellisin OOmist 6tk IRF8736 - hinnaks kujunes 2.80€
http://www.oomipood.ee/product/tme_irf8 ... 5w-so8&f=t
Elfa puhul olid hinnad tiba kõrgemad ja mulle jäi aru saamine, et Elfa võtab tellimise puhul transa hinda 2,5 Eur...?
Aga tänud pakkumast.
See stabikas aitab ilmselt maha tappa mootorist kui induktiivsest
koormusest tekkida võivaid pulsse - need võivad tõusta vabalt 2x toitepingeni
Posted: Thu Jan 10, 2013 0:02
by MihkelP
MihkelP wrote:Minul peaks vedelema mõned IRF7413 transid, mis kunagi ühest Lama remondist üle jäid. Üritan õhtul üles otsida ja annan siis teada.
Ongi IRF7413 3tk ja veel IRF8714 7tk.