Page 1 of 1

Keraamiline trükkplaat

Posted: Tue Jan 15, 2013 22:23
by KristoR
Teab keegi lähemalt rääkida mida see plaat endast kujutab?
Kas need on ka mitmekihilised?
Kraapisin õrnalt sinise värvi pealt ära aga need rajad mis seal peal on kuidagi ebamäärased. Osad nagu lõppevad lihtsalt ära ja samas teiselt poolt nad ka välja ei tule...

Posted: Tue Jan 15, 2013 22:28
by trebla
Kas sul mingit pilti pole selle asja kohta? Neid keraamilisel alusel asju ju igasuguseid, enamasti filtrid ja resonaatorid.

Posted: Tue Jan 15, 2013 22:44
by KristoR
Image

Image

Posted: Wed Jan 16, 2013 14:07
by trebla
Sellele tunduvad voolurajad olevat sadestatud, mitte ei ole lamineeritud trükipaat. Seda kasutatakse mikromoodulite valmistamisel ja rajad tulevad suht õhukesed nii et ei tarvise värvi all eristuda, kraapida eriti ei soovita.

Posted: Thu Jan 17, 2013 0:14
by KristoR
Mul on kusagil ühendus katkenud seal kus need juhtmed külge lähevad. Lootsin ,et leian üles kui värvi maha kraabin...siis saaks mööda rada vaadata kuhu ta läheb ja siis takistust mõõta kas ühendus on olemas. Aga praegu ei oska enam midagi mõõta.

Posted: Thu Jan 17, 2013 0:18
by trebla
Kahjuks (või õnneks) pole endal ka vajadust ette tulnud niisuguseid vigured remontida, ei oska mingit head lahendust pakkuda. Äkki annab värvi maha pesta mingi lahustiga, siis peaks ju näha olema voolurajad?

Posted: Thu Jan 17, 2013 20:46
by KristoR
pigem tahaks teada kas on võimalik ,et plaadil on mitu kihti? Või on ainsad ühendused ühelt poolt teisele seal ääres olevate klemmide abil?

Posted: Thu Jan 17, 2013 21:52
by trebla
Mina olen kohanud ainult kahepoolseid, paljukihilistel peaksid siis mingid viad (kihtidevahelised läbiviigud) olema, või siis peaks servade peal ühendused näha olema.

Posted: Fri Jan 18, 2013 13:31
by KristoR
Kas on mõni pädev mees kes suudaks sealt(kas siis sellelt keraamiliselt või alumiselt) plaadilt külmjoote\katkestuse üles leida? Tegu auto eelsoojendi juhtplokiga mis on kord külmas ja siis kuumas ja see on korduvalt nöökinud. Siiani olen ise vea üles leidnud. Kuna seade näitab veakoodi siis on enamvähem teda mis rada mööda liikuma peaks.
Viimati ma jõudsingi sinnani kus viga oli keraamilise plaadi alusel plaadil. Aga selleks ,et ligi pääseda tuli pealmine plaat eemaldada. Kuid tundub ,et eemaldamise käigus suutsin mingit ühendust kusagil seal kahjustada sest peale alumise plaadi parandamist kadus ennem olnud viga ära. Aga nüüd aegajalt viskab hoopis ühte teist viga. Ja siis üritasingi kontrollida seda keraamilist plaati. Aga kuna seal enam ei paista selliseid radasi mida mööda minna ,et mõõta saaks siis said ideed otsa.
Hetkel ta küll jälle toimib. Aga kes teab kaua...

Posted: Sat Jan 19, 2013 0:33
by Oehh
Mis seal alumise plaadi peal veel on?
Kuidagi mõttetult palju ühendusi jookseb kahe plaadi vahel.

Mille kõigega see eelsoojendus ühenduses on?
Milliseid sisendeid (andureid) ta jälgib,
ja millised on väljundid (k.a. mingid võimalikud blokeeringud muudele ahelatele)

Äkki oleks lihtsam see ülemise plaadi osa ise mingi PIC-i, või Atmega-ga teha?
Muidugi ainult juhul kui veateated ja tõrked tõsiselt häirima hakkavad.

Seni kuni töötab las töötab.

See autoelektroonika on mõne koha peal ikka mõttetult HiTec :?

Posted: Sat Jan 19, 2013 1:39
by KristoR
...see see jama ongi ,et täna töötab ja homme ei tööta ja siis ülehomme jälle töötab.
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/eber_5kw_manuaali.pdf
Üks näide seadmest ja tema tööst.
Põhimõtteliselt on 2 vee temp. andurit,leegi temp. andur , mootor, küünal, kütusepump, veepump ,relee(salongi vent). Need on ahelad mida juhtplokk kontrollib.(Sellel seadmel mis minul on)

Aga huvitav on see ,et see ülemine plaat on ainult bensiiniga toimival seadmel. Diisel kütusel toimival seadmel seda keraamilist plaati ei ole.

Väga ei kujuta ette kuidas seda ülemist plaati eemaldada.
Samas on seal juhendis kogu seadme tööpõhimõte kirjas ja kui oleks piisavalt pädev siis suudaks ka ise sama asja valmis mõelda. Kahjuks mina seda pole.

Posted: Sat Jan 19, 2013 2:34
by titan
Aga miks sa ei pöördu firmasse www.soeauto.ee Selleks, et kogu süsteemi diagnoseerida, on vaja mõista kogu süsteemi tööpõhimõtet. Seal võib olla palju mehaanilisi vigu, mis kajastatakse elektroonilistes veakoodides. Isegi ventilaatori pöörete arv on sellel süsteemil tähtis. On veel sees sõelad küttesegu moodustamiseks, mis maha põleva jne.....

Seisuahi

Posted: Sat Jan 19, 2013 9:06
by aviaator
Tere,

Sattusin lugema antud teemat ja näen nüüd millega tegu :) , kuna viimased 14 aastat tegelen nendega igapäevaselt ( suvel vähem ) siis palun kirjuta kui vana see seade on ?

Kas sul on võimalik lugeda veakoode ?

Kas käivitumine toimub pika aja peale ?

Siis oleks lihtsam asjale pihta saada.

Muidugi antud mudel ei hiilga eriti töökindlusega nagu praktika on näidanud.

Aivar

PS : võime arutada ka privas ma nagunii murtud telikuga veel nädal kipsis
ja aega külluses.

Posted: Sat Jan 19, 2013 16:31
by KristoR
titan wrote:Aga miks sa ei pöördu firmasse www.soeauto.ee Selleks, et kogu süsteemi diagnoseerida, on vaja mõista kogu süsteemi tööpõhimõtet. Seal võib olla palju mehaanilisi vigu, mis kajastatakse elektroonilistes veakoodides. Isegi ventilaatori pöörete arv on sellel süsteemil tähtis. On veel sees sõelad küttesegu moodustamiseks, mis maha põleva jne.....
Põhjus on see ,et töötan firmas mis on soeauto partner ja ka vastavad koolitused on läbi käidud.

Ja kui ma ennast kuidagi valesti ei väljendanud siis viga ei ole seadmes vaid juhtplokis.
Aga kuna selle eest küsiti omal ajal 5000.- siis ma seda ostma ei hakanud.

ahi

Posted: Sat Jan 19, 2013 21:39
by aviaator
Aga kuna selle eest küsiti omal ajal 5000.- siis ma seda ostma ei hakanud.

Veoka ahju ( Hydronic 10 ) aju eest küsitakse 1000.- EUR !!! ja oleks seal midagi erilist siis selle raha eest ?

Aivar