Tobedad juhtumised...
Posted: Mon Feb 05, 2007 3:36
Ükskord sai lennutama mindud vist oktoobris 2006, kõik oli kaasas ja valmis... ainult tiiva 6mm nailonkruvid olid koju jäänud
ja ega õhku ei saanud, kahjuks kellelgi teisel ka sel korral sobilikke kruvisid kaasas polnud
Offroad 1:8 autoga oli ka õpetlik juhus esimesel võistlusel, millel osalesin. Nimelt raadioaparatuur on süntesaatoriga, saab kenasti sobiliku kanali valida saatja menüüst ja vastuvõtjal pööratavate lülitite abil. Aga kui sulle öeldakse kanali sagedus 40.685MHz ja sina saad ainult kanali numbrit valida... siis on kitsas käes
õnneks sai telefoni teel internetist lõpuks abi, et kanali sagedus ja number omavahel kokku viia. Tulevaste probeemide vältimiseks printisin sageduste ja kanalite tabeli välja ja viisin rajale kohtunike ruumi....
Autost oma lennukit välja võttes puhus Mustamäel vastikult tugev tuul... puhus kenasti tiivale hoo sisse nii, et APC 12,25x3,75 teravate äärtega propeller tegi tiivakatte kilele ilusa augu sisse
400-grammise brushless YAK-54-ga sai lennatut ja "propi otsas riputud"... ühel hetkel aga oli aku nii tühi, et enam ei jaksanud täisgaasiga kõrgust koguda ja lennuk kukkus tiiva otsa peale vastu maad, keres väike pragu styrovahu sees... Tobe on see, et tegelikult oli teada ja tunda, et oleks õige aega juba maanduda.
Sama lennukiga õpetus liigse exponentiali kasutamisest saatjal, millel on analoog ("tavalised") trimmerid. Nimelt sai Futaba FC-16 saatjal üpris palju negatiivset exponenentialit kanalitele lisatud, et suurte tüürikäikude puhul oleks võimalik ka väikeseid korrektuure teha. Kuna aga sai ka mootori kinnitus ümber ehitatud, siis ei olnud lennuk enam vanas timmis. Sai õhku tõustud... aga kuna iga kanali exponentialit oli nii palju, siis analoog trimmerid lihtsalt ei mõjunud
nii lõppeski lend Harku järve jääl pehmes lumes mootor ees lumehanges. Siit ka õpetus: digital trimmerid on head, analoog trimmerite puhul ei tohi exponentialiga liialdada. Selle tarkuse peale teoorias lihtsat ei tule, vaja praktikas "vastu näppe saada"

Offroad 1:8 autoga oli ka õpetlik juhus esimesel võistlusel, millel osalesin. Nimelt raadioaparatuur on süntesaatoriga, saab kenasti sobiliku kanali valida saatja menüüst ja vastuvõtjal pööratavate lülitite abil. Aga kui sulle öeldakse kanali sagedus 40.685MHz ja sina saad ainult kanali numbrit valida... siis on kitsas käes

Autost oma lennukit välja võttes puhus Mustamäel vastikult tugev tuul... puhus kenasti tiivale hoo sisse nii, et APC 12,25x3,75 teravate äärtega propeller tegi tiivakatte kilele ilusa augu sisse

400-grammise brushless YAK-54-ga sai lennatut ja "propi otsas riputud"... ühel hetkel aga oli aku nii tühi, et enam ei jaksanud täisgaasiga kõrgust koguda ja lennuk kukkus tiiva otsa peale vastu maad, keres väike pragu styrovahu sees... Tobe on see, et tegelikult oli teada ja tunda, et oleks õige aega juba maanduda.
Sama lennukiga õpetus liigse exponentiali kasutamisest saatjal, millel on analoog ("tavalised") trimmerid. Nimelt sai Futaba FC-16 saatjal üpris palju negatiivset exponenentialit kanalitele lisatud, et suurte tüürikäikude puhul oleks võimalik ka väikeseid korrektuure teha. Kuna aga sai ka mootori kinnitus ümber ehitatud, siis ei olnud lennuk enam vanas timmis. Sai õhku tõustud... aga kuna iga kanali exponentialit oli nii palju, siis analoog trimmerid lihtsalt ei mõjunud
