Page 1 of 1

Tobedad juhtumised...

Posted: Mon Feb 05, 2007 3:36
by lauri
Ükskord sai lennutama mindud vist oktoobris 2006, kõik oli kaasas ja valmis... ainult tiiva 6mm nailonkruvid olid koju jäänud :lol: ja ega õhku ei saanud, kahjuks kellelgi teisel ka sel korral sobilikke kruvisid kaasas polnud

Offroad 1:8 autoga oli ka õpetlik juhus esimesel võistlusel, millel osalesin. Nimelt raadioaparatuur on süntesaatoriga, saab kenasti sobiliku kanali valida saatja menüüst ja vastuvõtjal pööratavate lülitite abil. Aga kui sulle öeldakse kanali sagedus 40.685MHz ja sina saad ainult kanali numbrit valida... siis on kitsas käes :) õnneks sai telefoni teel internetist lõpuks abi, et kanali sagedus ja number omavahel kokku viia. Tulevaste probeemide vältimiseks printisin sageduste ja kanalite tabeli välja ja viisin rajale kohtunike ruumi....

Autost oma lennukit välja võttes puhus Mustamäel vastikult tugev tuul... puhus kenasti tiivale hoo sisse nii, et APC 12,25x3,75 teravate äärtega propeller tegi tiivakatte kilele ilusa augu sisse :)

400-grammise brushless YAK-54-ga sai lennatut ja "propi otsas riputud"... ühel hetkel aga oli aku nii tühi, et enam ei jaksanud täisgaasiga kõrgust koguda ja lennuk kukkus tiiva otsa peale vastu maad, keres väike pragu styrovahu sees... Tobe on see, et tegelikult oli teada ja tunda, et oleks õige aega juba maanduda.

Sama lennukiga õpetus liigse exponentiali kasutamisest saatjal, millel on analoog ("tavalised") trimmerid. Nimelt sai Futaba FC-16 saatjal üpris palju negatiivset exponenentialit kanalitele lisatud, et suurte tüürikäikude puhul oleks võimalik ka väikeseid korrektuure teha. Kuna aga sai ka mootori kinnitus ümber ehitatud, siis ei olnud lennuk enam vanas timmis. Sai õhku tõustud... aga kuna iga kanali exponentialit oli nii palju, siis analoog trimmerid lihtsalt ei mõjunud :) nii lõppeski lend Harku järve jääl pehmes lumes mootor ees lumehanges. Siit ka õpetus: digital trimmerid on head, analoog trimmerite puhul ei tohi exponentialiga liialdada. Selle tarkuse peale teoorias lihtsat ei tule, vaja praktikas "vastu näppe saada"

Posted: Mon Feb 05, 2007 10:19
by Marek
Ohh jahh, sai ükskord Piibele sõidetud ja kui kohal lennukit sättima hakkasin märkasin, et kütus on maha jäänud...ouch :) Aga sai 70 km Eesti loodust nauditud - edasi tagasi siis.

Posted: Wed Feb 07, 2007 20:30
by Võsalendur
Lennuki (plaaneri) kere (klaasriidest) oli keskelt pooleks läinud, parandasin ära (selleks tuli konks eemaldada). Sai platsile proovima mindud, konksu kaasas ega küljes ei olnud. Jäigi see kord lennutamata.

Kruve olen tihti maha unustanud:D