Page 1 of 3
Kodukootud A 300
Posted: Mon Mar 18, 2013 0:21
by musträhn
Tulen ka lõpuks põranda alt välja ja näitan natuke oma tegemisi. Kunagi ammuammu jäi silma selline pilt.

Nüüdseks olen päris mõnda aega nokitsenud ja tulemusi on juba näha.
Eesmärgiks oli see lennuk mingist komposiitmaterjalist valmistada ja kuna esimeseks katsetuseks oli süsinik liiga kallis, siis otsustasin teha klaasriidest ja polüestervaiguga, mida sain kohalikust paaditehasest Lindvart. Teine eesmärk oli asi valmistada võimalikult odavalt ja "koduste" vahenditega. Kõigepealt tegin penost täismõõdus mudeli, mille katsin kipsi ja värviga, et saaks vormi võtta ja siis sain alles 150g riidest detaili. Detaili katsin seest õhukese kihi vedela vahuga, et pind väljast siledam oleks ja siis veel montaazivahuga. Tiivatalaks valisin ehituspoest (sest Saaremaal mudelipoode pole) 15mm alumiiniumtoru, mida modisin teises kohalikus paaditehases Alunaut. Tiivatalaga kokku keevitasin ka sisse ja välja liikuva teliku.

Lennuki tiivaulatus on 2,8m ja pikkus 3,3m

Lennuki kogukaaluks lootsin saada umbes 8 kg, aga tundub, et parimal juhul saan 10 kg.
Tiivad kannatasid 90km/h autosõitu, siis mina enam ei jaksanud (loe: ei julgenud) kinni hoida.
Nüüd vaja elektroonika paigaldada.
Posted: Mon Mar 18, 2013 16:23
by Maikkel
Väga huviga ootan esimesi katsetusi, väga äge tundub.
Oleks tahtnud näha seda autosõidus tiibade katsetust

Posted: Mon Mar 18, 2013 19:50
by Sven
Väga töömahukas ja lahe projekt sul siin, loodan näha varsti uusi pilte ja uuendusi
Sven
Posted: Mon Mar 18, 2013 21:17
by musträhn
Posted: Mon Mar 18, 2013 21:38
by aretaja
Kena projekt

EDF-e kasutad edasi liigutamiseks?
Posted: Mon Mar 18, 2013 21:53
by musträhn
Maikkel wrote:Väga huviga ootan esimesi katsetusi, väga äge tundub.
Oleks tahtnud näha seda autosõidus tiibade katsetust

Autoga tiibade katsetamiseks on vaja suure katuseluugiga autot, kahte inimest ja jupikest teed. Üks pealtnägija oli ka, autojuht, kes vastu sõitis. Ei tea, mida ta võis mõelda
Oli päris põnev!

Posted: Mon Mar 18, 2013 21:57
by musträhn
Posted: Mon Mar 18, 2013 22:52
by ik
väga uhke. Kaua sa seda ehitanud oled?
Posted: Mon Mar 18, 2013 23:05
by musträhn
Liiga kaua

Esimesi asju (telikut) hakkasin nokitsema mingi kaks aastat tagasi. Kõige vaevalisem oli mudelist vormide tegemine, kuna nii mõnigi kord jõudis vaik läbi värvi ning kipsi penoni ja siis tuli otsast alustada.
Posted: Tue Mar 19, 2013 4:17
by primaat
Ilmselgelt tegid siis polüestervaiguga,see sulatab penot.Järgmine kord tee esimene kiht epo vaiguga ja peale seda võid polüestervaiku mätsida nii palju kui süda lustib,järeleproovitud asi.
Posted: Tue Mar 19, 2013 9:16
by musträhn
Epot polnud kohe võtta ja siis lootsin, et värv katab piisavalt, aga ilmselt polnud pind piisavalt puhas ja rasvamullid jäid alla.
Posted: Tue Mar 19, 2013 13:41
by TU.144
Väga huvitav projekt! Jään jälgima

Posted: Thu Mar 21, 2013 19:52
by varustaja
5+ tuult tiibadesse su projektile!
Posted: Sat Mar 23, 2013 12:17
by Riff
Kuigi ma ei ole eriline lennukite fänn, siis sellised projektid mõjuvad inspireerivalt, et teeks ka midagi sarnast või prooviks ka mõnda fiks tiivulist. Väga hea töö!
Posted: Sat Mar 23, 2013 14:53
by titan
Julge pealehakkamine on juba pool võitu!
Edu!
Posted: Tue Mar 26, 2013 23:28
by musträhn
Täna sai kerele lisatud kiil ja stabikad.

Posted: Wed Mar 27, 2013 19:58
by Sven
Sellise tempoga on ta sul jaanipäevaks lennukõlbulik

hea töö.
Sven
Posted: Wed Mar 27, 2013 20:19
by musträhn
Tahaks hiljemalt jaanipäevaks valmis saada, kui mootorite, regude ja akude jaoks raha kokku saan. Kes tahab seda masinat varsti lendamas näha, saab oma panuse anda, ostes ära minu vana lennuki
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=7653
Posted: Tue Apr 23, 2013 8:06
by musträhn
Posted: Tue Apr 23, 2013 13:07
by Submarin
Väga seff oleks kui telik liiguks aeglasemalt, aga muidu väga PRO
Posted: Tue Apr 23, 2013 18:13
by titan
Kui saatja vahetus päevakorda juhtub tulema siis Futaba 14SG pakub servode kiiruse vähendamise võimalust.
Edu ja jaksu!
Posted: Tue Apr 23, 2013 21:33
by Submarin
Ja minul on täpselt 1 selline servo üle.
Posted: Tue Apr 23, 2013 22:16
by Oehh
See telik käib nigu kellakägu.

Posted: Tue Apr 23, 2013 23:59
by musträhn
Kas saan õigesti aru,et digiservo kiiruse vähendamisel jõukadu ei ole, aga analoogil on kadu märgatav?
Kunagi nägin HK-is mingit vigurit, mis servosid aeglustab, aga enam ei leia.
Posted: Wed Apr 24, 2013 0:01
by musträhn
Submarin wrote:Ja minul on täpselt 1 selline servo üle.
Selline servo, mis liigub aeglaselt? Mitu kraadi ta keerab? Mul mõlemal telikul 180 kraadi servod.
Posted: Wed Apr 24, 2013 9:53
by Kpe
Väga vinge aparaat! Väga tahaks teda lendamas näha.
Servo aeglustaja siin:
http://www.fast-lad.co.uk/store/fusion_ ... -9380.html
Posted: Wed Apr 24, 2013 10:36
by Submarin
musträhn wrote:Submarin wrote:Ja minul on täpselt 1 selline servo üle.
Selline servo, mis liigub aeglaselt? Mitu kraadi ta keerab? Mul mõlemal telikul 180 kraadi servod.
Jah, väidetavalt special retract servo. Päris võimas ja liigub aeglaselt. Tehnilised andmed kahjuks puuduvad.
Posted: Mon Apr 29, 2013 23:22
by musträhn
Vajaksin nüüd targemate meeste abi kiirusregude valikul. Vaja sellistele mootoritele siis
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _10s_.html
Alla 9s akut pole vist mõtet kasutada.
Posted: Mon Apr 29, 2013 23:36
by Ervin2
Arvata võib et tuleks kasutada kümmet purkki (sinu mudeli puhul siis ehk 4 x 5),ESC võiks olla -
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Ver4_.html
Loomulikult kummalegi mootorile oma.
Või siis veel -
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... s_ESC.html
Posted: Tue Apr 30, 2013 19:16
by musträhn
Kas need regud tahavad olla väljas tuule käes või võib need kere sisse panna?