Page 1 of 1

"Revolutsioon" lennuki disainis?

Posted: Wed Apr 03, 2013 2:44
by Oehh
http://forte.delfi.ee/news/teadus/saba- ... map=%5B%5D
Saba ja tiibade kokkuehitamine annab lennukile parema stabiilsuse ja vähendab kütusekulu.
Mis asi on stabiilsus? Kas see on kui suure kiiruse juures on tagatud hea juhitavus.
Või kui lennuki juhtkangi lahti lastes on lennuk võimeline end ise veendunult horisontaalis hoidma.
Või midagist muud?

Midagi revolutsioonilist ei paista disainis küll silma.
Analoogseid on konstrueeritud ja katsetatud varemgi aga miskipärast on 99,99% lennukitest ikka klassikalise konstruktsiooniga.

Tegemist on ju lihtsalt biplane + vaidtiib lennukiga.

Või on minu aerodünaamika alustalades puuduvaid teadmisi? :?

Posted: Wed Apr 03, 2013 3:00
by priitom
Millal küll selline disain mudelilennukisse jõuab? Ilmselt on see lähinädalate küsimus. :)

Posted: Wed Apr 03, 2013 9:33
by trebla
Niisugustel tiibadel pidavat olema väiksem turbulents ja väiksem oht laminaarse õhuvoolu katkemiseks tiibade peal.

Posted: Thu Apr 04, 2013 2:20
by FPVmarko