Page 1 of 1

Rootoripea seadistamine

Posted: Sun Feb 11, 2007 15:16
by ints
Kas kellelegil on parandusi, täiendusi, kommentaare?

Rootoripea käitumist muutvad tegurid
Toome alljärgnevalt veelkord ära tegurid, mis muudavad rootoripea käitumist:
1. stabilisaatorilaba mass kergemad stabilisaatorilabad suurendavad rootoripea tundlikkust ja samas vähendavad hõljumise stabiilsust;

2. stabilisaatorilabade pindala suurem pindala suurendab rootoripea tundlikkust;

3. stabilisaatorilabade profiil tõhusam profiil suurendab rootoripea tundlikkust;

4. stabilisaatorivarda pikkus pikem varras pehmendab juhtimistunnetust ja suurendab hõljumise stabiilsust, lühem varras suurendab rootoripea tundlikkust;

5. stabilisaatorivarda mass suurem mass pehmendab juhtimistunnetust ja suurendab hõljumise stabiilsust, väiksem mass suurendab rootoripea tundlikkust;

6. lisaraskuste kaugus mida lähemal peavõllile, seda teravam juhtimistunnetus, mida kaugemal seda pehmem juhtimistunnetus;

7. mikserbloki mikseri suhe suurendades stabilisaatorilabade labanurga juhtimise võimsust suureneb rootoripea tundlikkus tsükliliste labanurkade juhtimisele, stabiilsusele mõju puudub;

8. kiige õla suurus mida lähemale kiikumisteljele kinnitub mikser või vastav link seda suurem on stabilisaatorivarda kallutusvõimsus ehk seda kiirem ja tundlikum on rootoripea;

9. Bell-Hiller mikseri suhe mida rohkem stabilisaatorivarda kallutust juhitakse, seda suurem on rootoripea tundlikkus, mida rohkem labade nurka juhitakse, seda suurem on rootoripea tundlikkus;

10. delta-3 mida suurem negatiivne (mitte-isekorrigeeriv) delta-3, seda stabiilsem on rootoripea;

11. rootori pöörlemiskiirus suurem kiirus suurendab rootoripea tundlikkust tsüklilisele labanurkade juhtimisele, kuid samas suurendab ka rootoripea stabiilsust;

12. pealabade moment suurem labade mass või masskeskme suurem kaugus pöörlemisteljest lisab stabiilsust.

Kas mingi faktor on puudu? Ilmselt nupu kummide jäikus, laba raskuskeskme asukoht ristsuunal. Veel?

I.

Posted: Sun Feb 11, 2007 17:55
by lauri
Pealabade mõõdust (pikkus), massist, jäikusest ja materjalist pole rohkem juttu, kui 12. punktis kaudselt... Muidu igati abiks info :)

Posted: Sun Feb 11, 2007 18:03
by ints
4.-le peaks ilmselt lisama:

Samaaegselt võimendab pikem stabilisaatorivarras stabilisaatorilaba nurga muutuse poolt põhjustatud juhtimisliigutust. Kumb mõju pääseb rohkem esile sõltub muudest teguritest;