Rootoripea seadistamine
Posted: Sun Feb 11, 2007 15:16
Kas kellelegil on parandusi, täiendusi, kommentaare?
Rootoripea käitumist muutvad tegurid
Toome alljärgnevalt veelkord ära tegurid, mis muudavad rootoripea käitumist:
1. stabilisaatorilaba mass kergemad stabilisaatorilabad suurendavad rootoripea tundlikkust ja samas vähendavad hõljumise stabiilsust;
2. stabilisaatorilabade pindala suurem pindala suurendab rootoripea tundlikkust;
3. stabilisaatorilabade profiil tõhusam profiil suurendab rootoripea tundlikkust;
4. stabilisaatorivarda pikkus pikem varras pehmendab juhtimistunnetust ja suurendab hõljumise stabiilsust, lühem varras suurendab rootoripea tundlikkust;
5. stabilisaatorivarda mass suurem mass pehmendab juhtimistunnetust ja suurendab hõljumise stabiilsust, väiksem mass suurendab rootoripea tundlikkust;
6. lisaraskuste kaugus mida lähemal peavõllile, seda teravam juhtimistunnetus, mida kaugemal seda pehmem juhtimistunnetus;
7. mikserbloki mikseri suhe suurendades stabilisaatorilabade labanurga juhtimise võimsust suureneb rootoripea tundlikkus tsükliliste labanurkade juhtimisele, stabiilsusele mõju puudub;
8. kiige õla suurus mida lähemale kiikumisteljele kinnitub mikser või vastav link seda suurem on stabilisaatorivarda kallutusvõimsus ehk seda kiirem ja tundlikum on rootoripea;
9. Bell-Hiller mikseri suhe mida rohkem stabilisaatorivarda kallutust juhitakse, seda suurem on rootoripea tundlikkus, mida rohkem labade nurka juhitakse, seda suurem on rootoripea tundlikkus;
10. delta-3 mida suurem negatiivne (mitte-isekorrigeeriv) delta-3, seda stabiilsem on rootoripea;
11. rootori pöörlemiskiirus suurem kiirus suurendab rootoripea tundlikkust tsüklilisele labanurkade juhtimisele, kuid samas suurendab ka rootoripea stabiilsust;
12. pealabade moment suurem labade mass või masskeskme suurem kaugus pöörlemisteljest lisab stabiilsust.
Kas mingi faktor on puudu? Ilmselt nupu kummide jäikus, laba raskuskeskme asukoht ristsuunal. Veel?
I.
Rootoripea käitumist muutvad tegurid
Toome alljärgnevalt veelkord ära tegurid, mis muudavad rootoripea käitumist:
1. stabilisaatorilaba mass kergemad stabilisaatorilabad suurendavad rootoripea tundlikkust ja samas vähendavad hõljumise stabiilsust;
2. stabilisaatorilabade pindala suurem pindala suurendab rootoripea tundlikkust;
3. stabilisaatorilabade profiil tõhusam profiil suurendab rootoripea tundlikkust;
4. stabilisaatorivarda pikkus pikem varras pehmendab juhtimistunnetust ja suurendab hõljumise stabiilsust, lühem varras suurendab rootoripea tundlikkust;
5. stabilisaatorivarda mass suurem mass pehmendab juhtimistunnetust ja suurendab hõljumise stabiilsust, väiksem mass suurendab rootoripea tundlikkust;
6. lisaraskuste kaugus mida lähemal peavõllile, seda teravam juhtimistunnetus, mida kaugemal seda pehmem juhtimistunnetus;
7. mikserbloki mikseri suhe suurendades stabilisaatorilabade labanurga juhtimise võimsust suureneb rootoripea tundlikkus tsükliliste labanurkade juhtimisele, stabiilsusele mõju puudub;
8. kiige õla suurus mida lähemale kiikumisteljele kinnitub mikser või vastav link seda suurem on stabilisaatorivarda kallutusvõimsus ehk seda kiirem ja tundlikum on rootoripea;
9. Bell-Hiller mikseri suhe mida rohkem stabilisaatorivarda kallutust juhitakse, seda suurem on rootoripea tundlikkus, mida rohkem labade nurka juhitakse, seda suurem on rootoripea tundlikkus;
10. delta-3 mida suurem negatiivne (mitte-isekorrigeeriv) delta-3, seda stabiilsem on rootoripea;
11. rootori pöörlemiskiirus suurem kiirus suurendab rootoripea tundlikkust tsüklilisele labanurkade juhtimisele, kuid samas suurendab ka rootoripea stabiilsust;
12. pealabade moment suurem labade mass või masskeskme suurem kaugus pöörlemisteljest lisab stabiilsust.
Kas mingi faktor on puudu? Ilmselt nupu kummide jäikus, laba raskuskeskme asukoht ristsuunal. Veel?
I.