Page 1 of 1

harjavaba mootori kb 28-47-22s 1800kv käivitamine

Posted: Mon Apr 08, 2013 10:04
by albe
kuidas saaks käivitada mootorit kb 28-47-22s olemas on ka Turnigy Basic-18A. Käivitada oleks vaja seda lülitist mitte saatjaga. Mida on vaja selle nö kolmesoonelise juhtme otsa (MustPunaneValge) sain teada, et on kasutaud mikrokiipi 12F629 I/P. kui seda manuaali hakkasin lugema jooksis juhe mull kui võhikul kokku. Küsimus kas seda saab otse kasutada, või on vaja seda kuidagi progeda.

Posted: Mon Apr 08, 2013 11:36
by qwerty009
Teadmata mida sa teha plaanid...

Servo tester on üks variant. Näit http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ester.html

AKU->ESC->Mootor. ESC'st tulev 3 sooneline peene kaabel läheb servo testrisse. Seal keerad nuppu ja vastavalt sellele muutub mootori kiirus.

Posted: Mon Apr 08, 2013 15:23
by aretaja
taimeri ja paari kondeka/takistiga saab ka. Näiteks ne555

Posted: Mon Apr 08, 2013 18:29
by snoopy

Posted: Mon Apr 08, 2013 21:20
by albe
Vaja lihtsalt üks tuksi läinud süsteem uuesti tööle panna, kus siis nö nupule vajutus annaks mootorile toite 12v läbi ESC. Otseselt vajadust pöörete kruttimiseks ei ole võib täislauluga ja ühtlaselt töötada. Vanas süsteemis sai mootor käskluse kontrollerilt aga taastamist peeti liiga kulukaks. Seega otsustati leida lihtsam lahendus. Kõik oli selle hetkeni ilus kui selgus, et üks mootoritest on nö harjavaba ja ei hakka lihtsalt tööle kui läbi esc vool lasta tahab veel mingit ühendust selle kolme juhtme kaudu :( ja siinkohal saigi võhikuna mõistus otsa

Re: harjavaba mootori kb 28-47-22s 1800kv käivitamine

Posted: Mon Apr 08, 2013 21:45
by trebla
albe wrote:kuidas saaks käivitada mootorit kb 28-47-22s olemas on ka Turnigy Basic-18A. Käivitada oleks vaja seda lülitist mitte saatjaga. Mida on vaja selle nö kolmesoonelise juhtme otsa (MustPunaneValge) sain teada, et on kasutaud mikrokiipi 12F629 I/P.
Kus kohas nimelt seda mikrokiipi on kasutatud? Selle kiibiga annab muidu igasuguseid asju teha.

Posted: Mon Apr 08, 2013 21:56
by albe
see kiip on siis pistikuga selles pmv juhtme otsas trükiplaadil ja analoogne süsteem töötab täiesti edukalt ja kui vaadata seda plaati altpoolt siis on amavahel ühendatud kiibil klemmid 1ja 8 ja pistikuga on ühendus 1,2,3 kasutusel. Ülejäänud lihtsalt plaadi külge joodetud

Posted: Mon Apr 08, 2013 22:07
by trebla
Kas see kiip on seal skeemis varem töötanud? Uus poest ostetud PIC ei liiguta oimugi enne kui talle mingi soft on sisse kirjutatud. Jutu järgi on suht raske ülevaadet saada sellest mis sul seal toimub, on sul mingi link kasutatava seadme kohta või mingi pilt/joonis?

Posted: Mon Apr 08, 2013 22:10
by Oehh
albe wrote:see kiip on siis selles pmv juhtme otsas ja analoogne süsteem töötab täiesti edukalt
Jääb täiesti arusaamatuks kas väidad või küsid midagi?

Kui on olemas ESC Turnigy Basic 18A
Siis vaja ühendada ESC-i ühte otsa mootor ja teise otsa AKU.
Peenikeste juhtmetega 3-ne pistik ühendatakse servotestriga.
Pole vahet kas ehitad servotestri mikrokontrolleriga (PIC 12F629)
või analoogmikroskeemiga (taimer 555).

kuna PIC vajab programmeerimist ja programmaatorit ja teadmisi pole
On kõige mõistlikum ehitada Taimer 555 -ga sekeem.
Ise vali milline neist kõige arusaadavam järgi teha on.

Posted: Mon Apr 08, 2013 22:14
by albe
pigem ikka küsisin :) lihtsalt olen näinud ühte analoogset töötavat süsteemi selle kiibiga ja sealt tuligi mõte, et kui hankida kivi siis kas saab lihtsalt tööle. Tänud, sain vastuse ja tuleb hakata servo testerit hankima. Kas neid on võimalik Eestist ka osta või peab tellima Hobbyking. com Ja kas testeril on ka mingid konkreetsed parameetrid, mida peaksin jälgima?

Posted: Mon Apr 08, 2013 22:27
by Ropka
saab eestist ka osta

minu arust see 4€ pole vaeva väärt, et hakata ise mingit kiipi ostma ja lasta sinna sisse programm, millest nanunii aimu pole ja ei teagi kust seda leida...

Posted: Mon Apr 08, 2013 22:27
by aretaja
No servo tester on väga lihtne ise kokku joota. Oomipoest jupid vast paar euri ja 10 minutiga skeem koos. Googelda ''555 servo tester''

Posted: Mon Apr 08, 2013 22:29
by Oehh
Pane tähele, et enamuste servotestrite puhul on näidatud eraldi toide 4,8...6,0V.
Kuna servod vajavad oma mootori kruttimiseks toidet.

Sinu rakenduse puhul pole vaja mingit eraldi toidet!!!

Sinu ehitatav servotester hakkab toidet saama otse ESC-ist
ESC- omab sisseehitatud toitestabilisaatorit +5V
... mida jagab lahkesti välja läbi musta ja punase juhtme.

ESC pistikus:
Keskmine punane juhe +5V
Must juhe on GND või siis ... -0V
Valge juhe - seda mööda annab servotester juhtimpulsse ESC-le.

Mingit eraldi akut ega toide servotestrile vaja ei ole!
Ega tohi eraldi külge ühendada