Page 1 of 1
Nädalavahetus liiga tuuline või mis?
Posted: Fri Feb 16, 2007 10:43
by Marek
Ennustused on suht tuulised, samas pole pakast külma. Mina käin laupäeva hommikul Harkul ära kindlasti, kasvõi ilmaluures. Pühapäevast lubatakse väikest sula, siis muutub Harku lumekiht tugevaks (koorik peale) ja inimesed tallavad ebaühtlaseks, mille tulemusena mina enam seal õhku tõusta ja maanduda ei saa.
Vastukaja oodates
http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=341
Posted: Fri Feb 16, 2007 12:24
by Kuno
Laupäeval ei tule välja,mõtlesin pühapäevale.Sätiks sel nädalal end ehk teisele kaldale,seal ei ole ka talluvaid jalakäiaid?
Posted: Fri Feb 16, 2007 13:44
by lauri
Kahjuks olen tööga hõivatud see nädalavahetus. Aga teise kalda plaani toetan sellegipoolest. Eelmine laupäev oli paar hetke küll sellised, mille kordamist näha ei tahaks... kui nii iga nädalavahetus lennutada, siis ükskord juhtub kindlasti midagi halba!
Posted: Fri Feb 16, 2007 14:46
by Ervin2
Pühap. üle pika aja vaba,tuleks ka vaatama ,proovima.
Piper ja Airbee on täiesti lennukorras.
Mis kell,milline kallas,kuidas sõita?
Posted: Sat Feb 17, 2007 10:54
by Marek
Täna jääb ära, mul vähemalt, liiga palju tuult, Pirita Top näitab 10 m/s.
Posted: Sat Feb 17, 2007 13:56
by [J]
17-veebr-2007, kell 13.00. AM-modulatsioon, sagedus 124,875 MHz, Tallinna lennujaam lennukitele:
+1C, tuul 220 kraadi 12 knot - umbes 6 m/s (6,173333m/s - seega lihtsustatult knotid jagatud 2-hele on m/s).
Alati õige ja reaalajas kiiresti muutuv ilmateade, lennunduse rangete nõuete kohane.
Posted: Sat Feb 17, 2007 15:43
by Ropka
täna siis käis 3 tegelast läristamas (uues kohas)
lumi pole eriti veel ära tallatud, siledaid lumeplatse on küllaga, väga hea oli, tuul mis oli, ei seganud ka kohalolijaid.
lumi on nagu tuhk, saab ka ilma ratasteta libedalt maanduda
sobiva ilma korral lubati homme taas tulla
Posted: Sat Feb 17, 2007 17:08
by Kuno
Homme siis uus kogunemine?Tänane ilm oli ilmselt suurepärane,kahju et ei saanud osaleda.
Kus see uus koht siis täpsemalt on?
Posted: Sat Feb 17, 2007 17:20
by Ropka
lennutamiskohta saab nii, et kui minna seal rannaplatsilt edasi paldiski teed pidi, siis enne raudteeülesõitu keerab tee paremale, seal on ka mingid suured kinnisvara kuulutused vms latakad. teisel pool teed on miski söögimajake. Sinna paremale keerates läheb tee mööda järve äärt umbes nii kilomeetri, kuni tuleb leppade vahel väike parkimisplatsimoodi koht kuhu saab sisse pöörata (kurvi peal on mahasõit)
Posted: Sat Feb 17, 2007 17:27
by tikut6mme
tegelt 1 knot on 1,8 km
niiet tuleb 1,8-ga jagada ilmselt...
Posted: Sat Feb 17, 2007 17:49
by Marek
Mina olen homme 10:30 kohal ja lennuvalmis
EDGEga. Alguses lähen vist randa vaatama ja pärast sinna taha, vastasranda.
Posted: Sat Feb 17, 2007 18:18
by [J]
tikutõmme!
knot on kiiruseühik, km hoopis pikkuseühik. Kiirus ja pikkus on väga eri asjad !!!
1 knot=0,514444444 m/s
Edu füüsikatundides.
Posted: Sat Feb 17, 2007 18:46
by lauri
Kahjuks füüsikatundides peamiselt SI-süsteemi ühikuteg tegeletakse ja knotid ning sõlmed jäävad ikka tumedaks maaks.
1 knot = 1,852 km/h = 0,51444444444 m/s
Posted: Sat Feb 17, 2007 21:17
by tikut6mme
ok, vahetpole, juu siis on vale
Posted: Sat Feb 17, 2007 21:59
by [J]
Kõik Su jutt vale Tikutõmme!
Ärme rohkem solgime hoopist teise jutu teemat. Kui tahad oma knotiteadmistest vestelda ava uus teema!
Posted: Sat Feb 17, 2007 23:00
by lauri
tikut6mme wrote:ja kiirus ja pikkus on omavahel seotud!
1km/h = 1,8knot/h
ja miiil on 1,6, knotid (sõlmed) on merel kasutusel, miilid maa peal
ei ole tõesti nii
Posted: Sat Feb 17, 2007 23:48
by Kuno
Marek,ärme sinna randa lähme,sinna võssa,mida Ropka kirjeldas, on õigem minna.Rannas on inimesed ja puud,ei ole mõtet kurja välja kutsuda.Tulen kindlasti,kui ilm vähegi lubab,aga enne 1100,kindlasti ei viitsi.
Posted: Sun Feb 18, 2007 0:26
by Marek
uki, 10:30 olen seal taga Harkul. Kui kellelgi on siis võtku lumelabidas vmt kaasa palun. Püüan ise tuulelipu ja kvartsipuu kaasa tarida, TEIE VÕIKS PESULÕKSUD TUUA MILLEL TEIE KANALID PEALE JOONISTATUD.
Posted: Sun Feb 18, 2007 18:51
by Marek
NAGU PÄRIS.
Täna oli täitsa norm päev lendamiseks ja kella 11ks oli mõni juba lendamas. Käisid siis Kuno, Maksim, Kolja, mina, Raivo: lendajad. Pealekauba veel mõned pealtvaatajad, tulevased ja praegused piloodid
Ilm oli mõnus, veidi turbulentsust 10 m kõrgusel (lähedasest metsast tingitud) aga muidu ok. Kahjuks õnnetusi juhtub ja Raivo tegi oma lennuki kere 3ks jupiks. Ülejäänud said vist tervena koju. Üllatusi esines ka: kes ei tea siis ka mudellennukitel tekib õhus 0 kraaidse ja niiske ilmaga jääkiht nagu pärislennukitel. Kuno sai seda tunda, õnneks tema meisterlik tegutsemine pöörde varisemise ajal päästis lennuki. Peale maandumist nühkis tiibadelt jää ja suundus koduteele
Nagu minagi. Seekord olid meil kasutada tuulelipp ja kvartsipuu. Kõik jäid rahule. Loodan järgmisel korral rohkemat osavõttu.
Posted: Sun Feb 18, 2007 20:39
by PeepK
sõlmedest jm
sõlm on MEREMIILI tunnis e 1852 m/tunnis, lühend kn või ka kts, sõltumata sellest kas kasutatakse merenduses või lennunduses. lennunduses näeb ka lühendit ktas (knots true airspeed), mis toonitab, et kiirust mõõdetakse õhu, mitte maapinna suhtes.
olemas on ka ühik "miili tunnis" mis on (ameerika) MAAMIILI tunnis e 1609 m/tunnis, seda kasutatakse nt ameerika autodes, lühend mph (miles per hour).
Peep