Page 1 of 1

SERVOD VILISEVAD!!!

Posted: Sun May 12, 2013 15:29
by Riibak
Tere

selline mure, et ostsin lennuki (JXOB) spektrum vastuvõtjaga, ja ostsin ka saatja futaba oma.
Nii, vahetasin vastuvõtjad välja ühendasin juhtmed ära ilusti, kõik töötab, mootori sain ka tööle.
Aon sellinega mure et kui voolu taha panen hakkavad servod vilisema, kui juhtkange liigutan siis vilin vahepeal kaob ja tuleb tagasi, selline tunne on nagu servod oleksid mingi pinge alla? Lennuki servod olid poes juba külge pandud.
Kas kellegil on samalaadi vilin olnud, paluks abi

tervitades

Toivo[/b]

Posted: Sun May 12, 2013 15:32
by ufo
Mul endal hakkas vilisema kui servol kadus seest määre ära või siis hakkas midagi seal katki minema . (ja paadi peal hakkas vilisema siis kui Vett sai) .

Ufo

Posted: Sun May 12, 2013 15:33
by coolix
Servod on ja pinge all. Kas oled proovinud trimmidega seda ära saada? Vaata kus pool see vilin ära kaob, endal sama asi vahukaga.

Posted: Sun May 12, 2013 15:45
by ufo
coolix wrote:Servod on ja pinge all. Kas oled proovinud trimmidega seda ära saada? Vaata kus pool see vilin ära kaob, endal sama asi vahukaga.
Ma küsiks siin hulgas ka.
Olen proovinud enda servo undamist ära võtta trimmeriga võttan ära aga kui liigutan kas paremale või vasakule siis tuleb tagasi undamine .

Posted: Sun May 12, 2013 16:10
by Riibak
keerasin servo lahti, määre oli ainlt ühte nurka kogunenud, määrisin hammakad uuesti kokku, aga vilisemine ikka ära ei läinud, isegi siis viliseb kui paljas tühi servo liigub

Posted: Sun May 12, 2013 16:40
by Riibak
tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY

Posted: Sun May 12, 2013 16:45
by Oehh
Kui tüüride hinged on jäigad või juhthoovastik hõõrub kusagile vastu siis võib vabalt sellist olukorda tekkida.
Võta ja ühenda juhthoovad/vardada servode küljest lahti ja vaata mis muutub.?
Kui siis vigisemine ära kaob - ürita suvalist sevot kergelt kuhugi suunas lükata-tõmmata. Tekib ilmselt jälle servopoolne "vastutöötamine" ja ka vigin.

Posted: Sun May 12, 2013 17:06
by Võsalendur
Riibak wrote:tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
This video is private.
Sorry about that.

Ehk teisisõnu - video pole nähtav.

Posted: Sun May 12, 2013 17:12
by Riibak
Võsalendur wrote:
Riibak wrote:tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
This video is private.
Sorry about that.

Ehk teisisõnu - video pole nähtav.


Nüüd peaks nägema?

Posted: Sun May 12, 2013 19:44
by Kpe
Digiservode puhul on väige vigin normaalne. Kontrollivad ja parandavad oma asendit. Kui vigin on ühtlane ja juhtkangi lõppasendis, siis on lingid pinges ja EPA-d vajavad reguleerimist.

Posted: Mon May 13, 2013 23:55
by Riibak
Keerasin kõik servod küljest ära ja panin tühjalt tööle, endiselt kõik vilisevad ja vigisevad aga mingi 3 korda vaiksemalt. See kas mille sees servod on paistab olevat kõlakasti moodi ja võimendavad seda vilinat tohutult.

Posted: Tue May 14, 2013 0:35
by Oehh
Riibak wrote:Keerasin kõik servod küljest ära ja panin tühjalt tööle, endiselt kõik vilisevad ja vigisevad aga mingi 3 korda vaiksemalt. See kas mille sees servod on paistab olevat kõlakasti moodi ja võimendavad seda vilinat tohutult.
Kas testriga voolutarvet oskad ja suudad mõõta?
Milline on voolutarve kui leiad asendi kus servod vait püsivad ja siis kui vigisevad?
Ilma koormuseta peaks ka eriti "prescision" digiservo vait jääma ???
Ehk siis kui saatja poolt etteantud asend/nurk on saavutatud peaks mootor olema servo kontrolleri poolt täiesti pingestamata seni kuni miski jõud servot sellest asendist ühele või teisele poole ei ürita kangutada.
Riibok wrote:keerasin servo lahti, määre oli ainlt ühte nurka kogunenud, määrisin hammakad uuesti kokku, aga vilisemine ikka ära ei läinud, isegi siis viliseb kui paljas tühi servo liigub
See tegelikult võiks viidata sellele, et kusagil on mingi hammakapaari omavaheline suur hõõrdumine (hammakad teine-teisele liiga lähedal) mis võib olla tingitud ainuüksi nende hammakavõllide 5/100 mm egatäpsusest teineteise läheduse suunas.
Või siis valudefektidega hammakad või mis iganes seda tihedust põhjustab, viidates pisut odavamale ja ebakvaliteetsele servole või tema partiile.

Posted: Tue May 14, 2013 10:33
by [J]
Futaba on kindlasti töötav apaatuur. Mudeliga kaasas servod ilmselt odavad analoogservod, mis võivad väga kaasaegse Futaba korral ka lihtsalt maha põleda. Võimatu ennustada kui seadmete tüüpe pole öeldud.
Uuemate heade 2,4GHz aparatuuridega analoogservosid ei tohiks kasutada.

Posted: Tue May 14, 2013 15:14
by lauri
Kui videos nähtavad servod on analoogservod, siis võib tõesti probleem olla selles, et Futaba aparatuur töötab "kõrgemal töösagedusel" (high refresh rate), mis analoogservodele ei sobi ja praktikas neid maha põletab.

Autode aparatuuridel saab seda "töösagedust" muuta - 5.5ms, 11ms, 22ms näiteks Spektrumi puhul. Viimase ajal lennuki süssteemidega pole kursis, kuid täiesti loogiline, et need eeldavad digiservosid. Lahenduseks võib olla ka menüüsse peidetud võimalus seda "töösagedust" aeglustada, et ka analoogservodega sobiks.

* "töösagedus" - ehk siis vist tegelikult saatjast vastuvõtjasse ja vastuvõtjast servodesse mineva signaalipaketi pikus. Mida lühem signaalipakett, seda suurema sagedusega neid edastada saab, seda parema eraldusvõimega on võimalik servosid saatjakangist juhtida.