Page 1 of 1

Suured mootorid väiksesse ahelasse

Posted: Sat Jun 22, 2013 18:25
by Maikkel
Tervist!

Ideeks on siis tavalisesse Tx:RX süsteemi tööstuslike mootoreid sisse pookida. Sisuliselt nii nagu müüdimurdjates tehakse. Autode kontrollimine jms. Otse külge pookida mõistagi ei saa, kuna voolud on palju suuremad ja kõrvetaks RX süsteemi läbi aga kuidas sellist asja teha, kas kellegil on siin konkreetseid kogemusi või vähemasti konkreetne idee, kuidas ja kust alustada. Mis hinnaklassi selline värk üldse jääda võiks, on see tavalisele inimesele üldse rahaliselt võimalik?


Teoreetiliselt peaks saama tavalist väikest 3 faasilist kodus vedelevat mootorit kontrollida ju tavalise kiirusreguga, kui regul piisavalt võimsust on.


Põhiliseks küsimuseks on siis, kust saada sellist releed mis kontrolliks läbi väikese voolu ahela suurt vooluahelat. Tavaline relee ju töötab ainult on off reziimis aga mul oleks vaja reguleerimist mõlemas suunas


Loodetavasti saame siin arutlust natuke sellisele teemale. Üks suuremaid plaane olekski ilmselt 1:1 auto juhtitavaks muutmine. :)

Posted: Sun Jun 23, 2013 6:56
by cbjuss
On ju olemas türistorsillad.Muidugi väga väikeste pööretega mootorid hakkavad tõmblema aga kui reduktor on vahel ehk siis on asi parem.
Uuri seda suunda

Posted: Tue Jun 25, 2013 1:22
by Oehh
türistorid on üleeilane päev või siis eelmine sajand. 8)
Räägi projektist ja võimsustest veidi lähemalt.
vbl leiab mingeid valmis kontrollereid.
mis on toittepingeks?

Posted: Tue Jun 25, 2013 7:42
by felch
Kui sujuvat juhtimist pole vaja, sobivad releed küll. 1 lülitab edasikäigu, teine tagasikäigu. Loomulikult oleks popim teha asi täissild-inverteriga aga see võib olla liiga keerukas.
H-bridge: http://www.pocketmagic.net/2009/03/a-si ... ckgJNh0nis
Näiteks BTN7930 transid sobivad hästi: 20A juures lähevad leigeks.

Posted: Tue Jun 25, 2013 20:13
by aretaja
Kunagi tegin ise võimsa servo. Kasutasin auto klaasipühkija mootorit koos tigureduktoriga, mille võlli otsa panin poteka. Juhtimiseks oli kasutusel elektroonika ühe micro servo seest ja vahel H-bridge. Täitsa edukalt toimis.

Posted: Tue Jun 25, 2013 22:20
by Maikkel
Asja suurimaks eesmärgiks on tulevikupoole üks auto raadio tel juhitavaks teha. 1:1 Auto siis.

Ning selleks ajaks kui rahalised võimalused lubavad sellist asja aretada, sooviks et teadmisi oleks juba kogunenud ja vähemalt teaks mis suunas liikuda selle projektiga :)

Paistab, et siin ikka on neid kes on kokku puutunud taoliste leiutistega ;)

Posted: Tue Jun 25, 2013 23:47
by rallikas

Posted: Tue Jun 25, 2013 23:48
by Oehh
Maikkel wrote:Paistab, et siin ikka on neid kes on kokku puutunud taoliste leiutistega :wink:
Oo, jaa, me kõik alustanud ikka 1:1 mudelitest...
Aga vanasti polnud muid "servosid" valida kui "bioloogilised manipulaatorid" :)
Nii kontrollerid kui ka manipulaatorid olid siis enamasti "B" kategooria "sertifikaadiga" :)
... aga kuidagi-moodi need "mudelid" ikka sõitsid.
Tänasel päeval panustaks 1:1 mudelite puhul siiski tõesti pisut möödunud sajandisse või eilasesse päeva millede tehnoloogia on ennast 101% ära tõestanud või ehk "lastehaigused" ära põdenud.

Olenevalt projekti LÕPPEESMÄRGIST tuleks kindlasti tegeleda tõsiselt ülesande püstitamise ja riskide analüüsiga ja seda ilmselt just turvalisuse ja maksumuse tasakaalu kohalt.
Meil siin mõned "raketitedalased" ju ka ehk abiks. :)

Posted: Wed Jun 26, 2013 10:04
by [J]
Kas tõesti selline servo väheseks jääks :?:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _170g.html
Mingit Jaapani 35 kilogrammist naismaratonijooksjat, kes iga päev autoga sõidab, võidaks see servo igas tõstmises ja pööramises.
Üks komme veel mitu servot koos sikutama panna.

Posted: Wed Jun 26, 2013 10:46
by qwerty009
See servo rooli küll ei liiguta.
Kui autol on normaalselt töötav roolivõim, siis saaks kasutada auto kojameeste mootorit (sellel on tigureduktor juba sees). Juhtida saab seda brshed ESC'ga. Vajadusel saab poteka ka külge aretada millelt saab tagasisidet mille abil rool ise sirgeks tagasi jookseks - see juba veits keerulisem muidugi.

Posted: Wed Jun 26, 2013 12:14
by lauri
[J] wrote:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _170g.html
Mingit Jaapani 35 kilogrammist naismaratonijooksjat, kes iga päev autoga sõidab, võidaks see servo igas tõstmises ja pööramises.
Selle servo väljundvõlli väändemoment on siiski vaid 4Nm, mis pole inimesega võrreldes üldse palju. Inimese käsi, meetrisele õlale toetudes tekitab juba suurema väändemomendi, lihased ei pea tööd tegemagi. Loomulikult saab ülekannetega väändemomenti suurendada kiiruse arvel, kuid see kõik on tavaauto ja mudeli standardservo mõõtmeid arvestades üpris erapraktiline.

Posted: Wed Jun 26, 2013 12:46
by KristoR
on osadel autodel elektriga töötav roolivõim...mis tänapäeval ise rooli keeravad...

Posted: Wed Jun 26, 2013 12:53
by [J]
Oehh wrote:Olenevalt projekti LÕPPEESMÄRGIST tuleks kindlasti tegeleda tõsiselt ülesande püstitamisega
Seni kuni numbriliselt ülesannet paika pole pandud on tegelikult kõigil siin sobivate tingimuste puhul õigus.
Kuni pole täpset ülesannet ei saagi seda minu arust lahendada.
Elektrilised servodega roolivõimendid on samuti ammu kasutusel ja äkki isegi kasutataval autol juba peal? Või on hoopis KAMAZ ehk miskit veel hullemat?
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repo ... imendi.pdf
Kas keegi teab, palju on roolivõimendiga auto rooli pööramiseks vajalik moment :?:

Posted: Wed Jun 26, 2013 19:43
by Oehh
tuhkur wrote:on osadel autodel elektriga töötav roolivõim...mis tänapäeval ise rooli keeravad...
Kuidas mõista elektriga töötav... :wink:
Tegelikult töötavad autode roolivõimendid hüdraulikaga...
Vanasti ajas hüdropumpa ringi rihmülekanne.
Uuematel on roolipumba ajamiseks muudetavate pööretega elektrimootor
ja rooli efektiivsust ja tundlikkust muudetakse sõltuvalt auto liikumiskiirusele.
Kui kohapeal manööverdamiseks on rohkem jõudu vaja rakendada
siis maanteel 100km/h sõites võiks ka ilma võimendita rooli keerata.

Posted: Wed Jun 26, 2013 22:08
by KristoR
Oehh wrote:
tuhkur wrote:on osadel autodel elektriga töötav roolivõim...mis tänapäeval ise rooli keeravad...
Kuidas mõista elektriga töötav... :wink:
Tegelikult töötavad autode roolivõimendid hüdraulikaga...
Vanasti ajas hüdropumpa ringi rihmülekanne.
Uuematel on roolipumba ajamiseks muudetavate pööretega elektrimootor
Otseses mõttes...roolisamba(osadel ka roolilati) küljes on mootor mis aitab rooli keerata kuigi jah on ka selliseid kus el. mootor ajab pumpa ringi...