Page 1 of 1
PP2013
Posted: Tue Jun 25, 2013 23:10
by AndrusT
Olen juba mõnda aega meisterdanud uut lennukit, mis saab nimeks PP2013. See peaks koha üle võtma varem tegusid teinud Orkaan lennukilt, mille kohta on infot avaldatud jutulõngas
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6726
Peab tunnistama, et ise tegemine pole kerge tee olnud. Allolevatel piltidel on Orkaani järgselt juba kolmas lennuk. Kaks vahepealset ebaõnnestusid. Ei saanud nendest häid lendajaid
. Läksid peale mõningast katsetamist seinale.
Kuid nüüd uus lootus. Tehtud kõiki nõuandeid arvesse võttes. Tiiva profiil on HS130 ja siruulatus 1,5 m.
Avaldan enne esmalendu pildid
Sama pilt suuremalt:
http://static2.nagi.ee/i/p/900/0/225000615bd747_o.jpg
Pilt suuremalt:
http://static2.nagi.ee/i/p/900/0/22500055cbdf93_o.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/900/0/22500051ccfe09_o.jpg
Head nõuanded enne esmalendu on väga oodatud.
Näiteks, milline võiks olla raskuskese, millised käigud anda sisemistele ja välimistele tüüridele, jne. soovitused.
Posted: Wed Jun 26, 2013 15:42
by tikka
Äkki keegi tiibmudellennukite vallas pädevam kinnitab või lükkab ümber.
Raskuskese: 15-22% keskmisest aerodünaamilisest kõõlust.
Käigud: 10-15 kraadi sisemistel ja 15-20 kraadi välimistel tüüridel, kui eleronid ja kõrgustüür on eraldi. Vastasel juhul ca 15 kraadi.
Kõrge rohuga plats oleks ka väga kasulik esmasteks katsetusteks.
Posted: Fri Jun 28, 2013 21:38
by AndrusT
Esimesed lennud tehtud. Tunne on ettevaatlikult optimistlik. Isemoodi lendaja. Pühapäeval uus katse ja peale seda kui asjad lähevad hästi, siis kirjutab pikemalt. Postitan siia paar pilti. Ettevaatuse huvides on hästi kerged akud välisküljel. Muidu on akude koht tiibade sees.
http://static2.nagi.ee/i/p/900/59/22514813c4479c_o.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/900/59/22514815327f47_o.jpg
Posted: Thu Jul 04, 2013 20:09
by AndrusT
Varem lubatud pikem kirjeldus tuleb ehk hiljem, sest lennuk vajab veel timmimist.
Postitan siia ühe videolõigu esmaste lennukatsetuste hulgast
http://youtu.be/w-SXpaNhJEo
Juutuub rikub pildi kvaliteeti, kuid ehk mingi põgusa mulje ikka saab. Ahjaa, lennuk lendab ikka ise, st. tüürib AKpiloot.
Posted: Sat Jul 06, 2013 18:12
by AndrusT
Täna uued katsetused läbitud. Massikese tundub olema paika saadud. Täislastis lend tehtud, milleks kujunes 2445 g. Lennuki tiiva siruulatus 1655 mm ja tiiva pindala 3344 cm2. Lendasime keskmise kiirusega 66 km/h (max kiirus 100 km/h). Pinge 2S (st. 2x10000 mAh), mootor Robbe/Roxxy 3536-06 ja klappiv prop 33-18 (13-7'). Täislastis kahe lennu kestvuseks sai kokku 18 minutit, mille jooksul läbis lennuk kokku paarsada meetrit vähem kui 20 km. Akut kulus 2x54000 mAh.
Arvestades, et pidevalt tiirutasime edasi tagas, siis tundub, et täislastis on reaalne saavutada 30 minutit lendu. Seega edasiminek võrreldes eelneva stabiilselt lendava lennukiga on olemas
Posted: Fri Aug 16, 2013 22:29
by AndrusT
Selle lennuki tegemise põhjus ja kõikide varasemate tegemiste põhjused on kokkuvõtvalt kirjas artiklis
http://issuu.com/kaitse_kodu/docs/kaits ... =0/4383279 lk 12-17.
Avaldan selle suve PP sündmuse kohta veel infot.
Ärev hetk enne viset:
Lennuk kaob silmist. Arvestades, et olin selle valmistamisega 4 kuud vaeva näinud ja polnud kordagi testimise käigus nähtavuse ulatusest välja lasknud, siis ärevuse tunne "kas seda veel näen" oli suur. Viimane pilk enne silmist kadumist:
Teise lennu trajektoor (kaugus 4.1 km). Esimene lend oli analoogne, kuid ei tabanud otsitavat ala hästi.
Pilt suuremalt:
http://static2.nagi.ee/i/p/909/19/227299058efe21_o.jpg
Tehtud aerofotode liitpilt. Paraku jäin hiljaks. Peale jälgede ja kahe püsiva objekti midagi ei leidnud. Kuid see ei vähendanud rõõmu tehniliselt toimiva soorituse üle. Enda loodud lennukitest on see kahtlemata pildistamise uus kauguse rekord.
Viide täisresoga pildile
http://static2.nagi.ee/i/p/909/19/227298890e6bc7_o.jpg
Võidukalt tagasi. Rahulolu tunne oli suur. Kaks lendu tehtud ja lennuk terve. Pildil on tiib veidi kerest eemaldunud raskema maandumise tõttu. Kuid nii see ongi mõeldud. Üleliigsest kineetilisest energiast vabanetakse lennuki 'lahti võtmisega' vs. kere või tiibade purustamisega.
Uued seiklused kindlasti veel ees
Posted: Fri Aug 16, 2013 23:23
by prosper
Sinu idee on siis seljakotti pakitav vaatlusdroon. Mis veel on olulised küsimused selle eesmärgi juures ? Kas missiooni kiirus? Kaal? Õhus olemise aeg vaatlusel? Otse info tagasiside? Kõrgus? Igal juhul on huvitav seda jälgida. Äkki on mingi sõlm mis vajab lahendust. Ehk tuleb meile miski mõte pähe. Väga huvitav arendus ja projekt igal juhul. Edu !
Posted: Sat Aug 17, 2013 12:32
by AndrusT
Jah, seljakotti pakitavus on algusest peale olnud minu konsepti nurgakivi. Kusjuures seljakotis peab jääma ruumi ka kõige muu varustuse jaoks, mida läheb vaja vähemalt 3 päeva ja 2 ööd kestva välise toetuseta matka jaoks.
Kiirus on oluline. Mida suurem kiirus seda parem. Samas on ka oluline lennu kestvus. Samuti on oluline kiire lahti ja kokku pakitavus. Mida kergem kaal seda parem. Lennuk peaks suutma teha pilte ja vajadusel ka videot otse üle kandma. Alguses panustasingi videole, kuid sain esimesel lennukiga retkel aru, et seda on rakse järeltöödelda. Keeruline on saada huvialusest alast terviklikum ülevaade. Fotodega on lihtsam.
Uus eesmärk on saada puldist lahti (start ja maandumine automaatselt või assisteeritult), lahtipakitavuse kiiruseks 5 minutit (aeg hakkab lugema seljakoti seljast võtmisest ja läheb kinni stardihetkel, sama peaks kehtima ka kokkupakitavusele), pildistamine ja video ülekanne ning kaamera ühes teljes kallutatav. Huvialuse objekti jälgimine ringleva lennukiga.
Kõige rohkem kaastööd ootan lennuki aerodünaamika paremaks muutmisel (näiteks milline kuju anda tiibade otstele), samuti abi sobiva mootori ning propi valikul (ülal nimetatud kombinatsioon on kehva, start on raskepärane). Abi oleks vaja ka 3D projekteerimisel. Tahan lõplikult väljuda teibi ja kuuma liimi tasemest. Kõik sõlmed, kuhu oleks hooldusega asja, peaksid olema kruvidega või mingite muude korduvkasutatavate liitmikega lahti võetavad. Kaamera valik ja selle jaoks ühes teljes kallutatav hoidik vajab samuti veel välja mõtlemist.
PP seerija lennukite loome porjekt on avatud ja kaastööd on väga teretulnud. Palju arenguruumi on ka tarkvara arendamisel.