Page 1 of 1

23-25.02.07, mis teeme?

Posted: Thu Feb 22, 2007 10:33
by Marek
Paljudel hakkab nädalavahetus vist homme lõunast juba. Paneks äkki homme juba Harkule või Piibele ajama (linnast välja ja hiljem sisse saada on vist ummikute tõttu häiritud). Täna lähen uurin Harku olusid, kui lumi on peal tolmuna ja kergest pühitav siis reedel lendan kindlasti. Ilmajaam lubab homseks tuulevaikust ja ülehomseks keskmist tuult. Aga külm on küll, samas - 8 või -9 C homse paksu pilvituse all ei tohiks tappa.

Posted: Thu Feb 22, 2007 12:27
by Marek
Nii, Harkul käisin ära. Tingimused on super. Mina lähen homme kindlasti. Kellaaega veel ei tea aga mingi 15:00 ajal vist. Valge on vist 18:00ni juba.

Posted: Fri Feb 23, 2007 18:50
by Marek
Nii, käidud. Kell 15:00 olin ma Andrusega Harku liivarannas, sealt liikusime veidi hiljem vastasranda ja lennutasime siis - Kuno ja mina. Pealt vaatasid veel kadunud mees Rainar, Maxim ja Mati. Ilm oli super. Andrus oleks ka õhku saanud ja ise oleks rohkem lennanud kui poleks seda kolimist vastasranda. Aga no mis tehtud see tehtud. Rannas oli muidugi päike küljelt aga mina nt oleks probleemideta saanud lennata ja lumekiht oli õhem, ehk parem startimine ja autod lähedal, starteri kasutamiseks. Kuid grupp võttis teise otsuse vastu. Tore, et kõik teada andsid, et kohale tulevad, või ei tule - foorumis mõtlen. Siuke mõnus monoloog käib, aga no ma saan endaga jube hästi läbi :)

Järgmise korrani...

Posted: Fri Feb 23, 2007 20:11
by vendluts
sai siis ka oma esimese õppetunni talvise lendamise kohta. kui lennuk autost (soojast)välja võtta siis tuleb ta küllaltki kiiresti tööle saada sest peale mõningast seismist õues võib mootor mitte käivituda. :( muidu ilm oli tuule poolest soodne lendamiseks :D

Posted: Fri Feb 23, 2007 20:41
by Kuno
Lennuilm oli üldiselt hea,tugev miinuskraad muidugi välja arvata.Mul oli mudel kodus korra käivitatud,niiet kohapeal polnud probleemi-käivitus ilma tõrgeteta.Samas ei ole siiski nii külmaga see lendamine siiski mugav.Ei tea ju kui äkki võivad servod ja akud keelduda endast parima andmisest.Ka oli vaja mootor suht pöördes hoida-peale madalatel põõretel töötamist ei tahtnud nagu väga lõbusalt põõrdeid üles kruvida.Seega ei julgenud nagu üle kolme lennu teha (summaarne lennuaeg ca 30 minutit).

Posted: Fri Feb 23, 2007 20:57
by Marek
Homme jälle:

Mina ja Andrus saame vist juba 10ne ajal Harkul kokku (rannas). Kella 12 ajal peaksid Kolja ja Aleksandr ka lennutama, samuti rannas. Rannas küll ohtlikum (publik), kuid lumekiht õhem (parem õhku tõusta) ja auto lähedal ja päike hommikuti seljataga ja mind nt kuidagi tõmbaba sinna rohkem. Reivo peaks ka tulema kui käed väga ei värise peale reedest lõõgastust ;)

Posted: Fri Feb 23, 2007 21:21
by Kuno
Minu meelest oli tänane pilt rannas küll täiesti troostitu.Lund ehk oli küll vähem,kui tagaplatsil,aga rajad sisse tallatud ja üsna konarlik.Ma ei näinud täna küll oma Pittsi jaoks seal mingit stardivõimalust-see elukas tahab ka suht suurt kiirust startimiseks.Taga oli lund küll rohkem,aga see oli selline lendav ja kerge ja ei olnud radasid sisse tallatud-kõik suht ühtlane.Kui homme on päike väljas ja tuule suund sama mis täna,siis hommikul tuleks startida vastu päikest,konarlikuks tallatud ebaühtlaselt lumelt ja Õismäe poole-mu meelest halvemat kombinatsiooni annab välja mõelda.Ja kuspool siis lennata-kas vastu päikest järve kohal,või siis rannariba kohal,mis jääb puude ette-ka äärmiselt ebasobiv.Minu ettepanek oleks küll mitte kunagi enam rannas lennata-see tagumine plats on oluliselt mugavam ja ohutum.

Posted: Fri Feb 23, 2007 21:39
by Marek
Ma rannas lennanud 2003st aastast ja kõik on siiani oki doki olnud, ei sega mind päike ega ka miski muu. Aga samas selle tagumise platsi vastu ka midagi pole, kui luud kaasa võtta. Varsti on mul kaasaskantav 12 V aku ka startei jaoks, nii et mul suva kus lennatakse, peaasi et inimesed kokku tuleks ja lendaks ja funniks :)

Posted: Sat Feb 24, 2007 10:16
by vendluts
minu poolt jääb lennutamine täna ära. ilm liiga külm ja ei hakka tehnikaga riskima.

Posted: Sat Feb 24, 2007 12:06
by Marek
jah, MISSION ABORT, :)
Maxim ka helistas ja Kolja vist ka nii külmaga ei lenda.
Ei hakka Eesti Kaitseväega võistlema, nii et jääb meie paraad ka ära:)
Tehnika peaks isegi vastu aga käed külmuks nii ära, et pulti ei tunne ja siis on õnnetused krged tulema.

Vaatab, äkki homme;)

Posted: Sat Feb 24, 2007 16:53
by Aleksandr
Kes ütles et -10 on liiga? :roll:
Kes ütles et Nikolai ei lenda?
Mõnus ja ilus päev oli.
Kahjuks lendasime täna kahekesi :wink:

Tervitades,
Aleksandr

Posted: Sat Feb 24, 2007 17:43
by Marek
Maksim ütles:) a ju sain valesti aru vmt.

Posted: Sat Feb 24, 2007 20:38
by Kuno
Kuidas on ,kas homme uus katse?

Posted: Sat Feb 24, 2007 21:01
by Marek
Mina olen valmis (luuaga), kui vaid ilma oleks. Hommikul 10ne ajal räägime ;)

Posted: Sat Feb 24, 2007 21:46
by Submarin
kui toimub...tulen kohale

Posted: Sat Feb 24, 2007 23:07
by vendluts
ma ka kohal. ehk seekord õnnestub ka maapinnast kõrgemale saada.

Posted: Sun Feb 25, 2007 16:13
by Marek
TÄNA OLI SIIS JÄLLE SUPER ÜRITUS. KOHAL KÄISID KUNO, MINA, REIVO, ANDRUS, MATI KOOS NOORSOOGA, LAURI, MAKSIM JNE :) ANDRUST VÕIB ÕNNITLEDA ESMA-SISEPÕLEMISMOOTORLENNU PUHUL! PÄIKE PAISTIS, VEIDI KÜLL PUHUS, KUID LENNATA SAI. OLIME TAGA-HARKUL.

SUPER ELAMUS JA SUPER TUJU.

JÄRGMISE KORRANI!

PS! LAURI, ÄKKI PANED MÕNED PILDID ÜLES, SA VIST KLÕBISTASID SEAL?

Posted: Sun Feb 25, 2007 16:32
by Submarin
nagu ikka igat peale lennutamist tilgub süda verd...nii ka täna :)
Platsil olles olen jälginud Kuno tegemisi mootori käivutse alal ning sai ka täna samamoodi Calmatot käima löödud mis oli sesisunud eelmise aasata lõpupoolest...alla 10x ja mootor käis laksust. Mindagi õpib ka vaadates :)

PS. marek kui ma fotokajuhet kohtan siis saab pildid ka ülesse :)

Posted: Sun Feb 25, 2007 17:24
by Ropka
täna krt kolemust ei tahtnud ka kuidagi käima minna, kõigepealt sai küünlatoide otsa ja siis külmast või krt teab millest lubas ja popsus, aga käima ei läind. Suurest tampimisest hakkasid mootoriraami kruvid ära kukkuma juba ja mootor kergelt loksus peal.
Tuli minna ikka autode juurde ja starteriga käima sundida ja lendaski.:)
ja siis oli juba päev läbi, hakati ära minema.

Posted: Sun Feb 25, 2007 17:54
by Submarin
Kaua sul läks tõesti aga maandumine oli sul vägev :)

Posted: Sun Feb 25, 2007 19:48
by vendluts
sai siis ka täna esimesed sisepõlemismootoriga lennud tehtud.esimese lennu ajal ja ka pärast esimest lendu käed värisesid.kuigi tundus et tuul oli elu esimeste lendude kohta päris tugev siiski suutsin lennukit õhus hoida. :D SUURED TÄNUD MAREKULE, KES OLI ABIKS NÕU JA JÕUGA :D

Posted: Sun Feb 25, 2007 21:03
by Submarin
õnnitlen nüüd saad naisele pilte ka näidata...ma klõpsisin küll aga imekombel ainult 3 pilti :shock:

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250009

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250010

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250011


mul miskipärast Image

Posted: Sun Feb 25, 2007 21:33
by Kuno
-10 kraadi on ikka nats karm-mootorite käimasaamine oli üldine probleem.Kui poleks sõbrad abistavat kätt ulatanud,oleks tänane päev piirdunud ilusa ilma nautimisega.Nii külma ilmaga tuleb siiski mootor korra kodus käima panna ja siis vatiteki sisse mässida-järgmisel korral proovin.Ilmselt tuleb ka küünlaaku välja vahetada-ta on mind ausalt teeninud ca 7 aastat,aga nüüd oli siis tema jaoks tingimused nats karmid.Samas,kui ta natuke aega end põues soojendas ja mootor oli soojaks käinud,siis oli kõik OK.Meenub jutt,et Planexi mehed soojendasid "sihtmärke " enne starti auto summutitoru ees,kui temperatuur oli alla -5 kraadi.

Posted: Sun Feb 25, 2007 21:37
by Marek
Ma ise paar nädalat mõelnud (ja Lauri Laidna realiseeris) silindri soojendusele takistitraadiga ja auto akult. Lauri ütels et 5 min sai silindri soojaks 30 W-ga. Selle juurde vajalik ka müts.

Posted: Sun Feb 25, 2007 22:08
by lauri
Image

Siin käigus vist põrandasoojenduseks mõeldud takistustraat. Täpselt ei tea, ostnud pole, aga selline väga elastse isolatsiooniga ja seest 3 peene traadiga juhe. Umbes 1 meetrine jupp käigus, selle takistus ~7.5oomi ehk 12V autoaku pealt tuleb nii 1.6A ehk ~20W. Soojendab mootori -10C pealt nii +10C peale umbes 5-10 minutiga ja hea on ka see, et võib pikemaks ajaks tööle jätta, ei kuumene üle! Võib muidugi ka võimsama teha, vähem juhet panna, aga siis tuleks ka õigel ajal lahti ühendada. Pildil olev müts pärit mingilt meepurgilt :wink:

Teised võimalused mootor soojaks saada: kuumapuhur, föön, auto summuti

Posted: Sun Feb 25, 2007 22:59
by Ropskar
Submarin wrote:õnnitlen nüüd saad naisele pilte ka näidata...ma klõpsisin küll aga imekombel ainult 3 pilti :shock:

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250009

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250010

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250011


mul miskipärast Image
IMG tagid töötavad ainult juhul, kui aadress viitab otse pildile. Kui sa lähed galeriisse, siis klõpsa pildi peal parema hiire nupuga ja vali "Copy image location", siis annab ta sulle otsese pildi aadressi ning sel juhul töötavad ka img tagid.