Mootoriteadus
Posted: Sun Aug 18, 2013 14:28
Sain siin mõned liitrid pronksist ja terasest kvaliteetseid hammasrattaid (depoos vanade kiirusemõõtjate aeg sai läbi ja nende keerukate mehanismide asendusjuppide varud visati minema, st anti mulle)
Olen siin teinud kalkulatsioone väikestviisi, näiteks on väga lahedad tiguajamid kola hulgas, aga nende ülekandearv on suur: 1/50. Ehk et kui tahta sellisega mootorvedur TU2 50km/h sõitma panna, on vaja mootorile 15000 pööret. Ilmselt on sellised mootorid olemas? Peaksid mahtuma umbes 40mm ruumi veduri rataste vahele? Saaks igale teljele oma veomootori (kokku4) nagu päris veduril ongi.
Mis selliste mootorite võimsus on? Kas sellist regulaatorit ka leiab, mis kõiki neid korraga mõlemas suunas tööle paneb? Kui mootorid paralleelselt ühendada, siis võimsus on ju kõigi nelja mootori võimsuse summa?
Tigureduktor. Kujutan ette, et selle lõikab kenasti paksust nii sentimeetrisest raudplaadist välja, selle osa külge käiks mootor ja oleks tiguvõlli teise otsa tugilaager. Külgedel siis plekist kaaned, milledel tiguratta (ja ka veduri rattapaari) laagrid sees. 15000 on suur number, tea mida pronksist tigu ja pronksist tiguratas seal teeksid? Tavott keema ei läheks? On mingit spetsmääret ka liikumas, mis sellele valule vastu peab? Võiks nagu olla, sest rellakatel ka sama suurusjärku pöörded reduktoris?
Mis nipiga neid tigusid ja hammasrattaid võllidele saadakse? Mingid spetsliimid on selleks või?
Olen siin teinud kalkulatsioone väikestviisi, näiteks on väga lahedad tiguajamid kola hulgas, aga nende ülekandearv on suur: 1/50. Ehk et kui tahta sellisega mootorvedur TU2 50km/h sõitma panna, on vaja mootorile 15000 pööret. Ilmselt on sellised mootorid olemas? Peaksid mahtuma umbes 40mm ruumi veduri rataste vahele? Saaks igale teljele oma veomootori (kokku4) nagu päris veduril ongi.
Mis selliste mootorite võimsus on? Kas sellist regulaatorit ka leiab, mis kõiki neid korraga mõlemas suunas tööle paneb? Kui mootorid paralleelselt ühendada, siis võimsus on ju kõigi nelja mootori võimsuse summa?
Tigureduktor. Kujutan ette, et selle lõikab kenasti paksust nii sentimeetrisest raudplaadist välja, selle osa külge käiks mootor ja oleks tiguvõlli teise otsa tugilaager. Külgedel siis plekist kaaned, milledel tiguratta (ja ka veduri rattapaari) laagrid sees. 15000 on suur number, tea mida pronksist tigu ja pronksist tiguratas seal teeksid? Tavott keema ei läheks? On mingit spetsmääret ka liikumas, mis sellele valule vastu peab? Võiks nagu olla, sest rellakatel ka sama suurusjärku pöörded reduktoris?
Mis nipiga neid tigusid ja hammasrattaid võllidele saadakse? Mingid spetsliimid on selleks või?