Page 1 of 1

Elektri F2D

Posted: Tue Sep 03, 2013 0:10
by Oehh
Olen nüüd sammu teinud ja Riho punase sabaga tiib Peab saama elektriga lendama.Image

http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=8182
Tiiva "tühikaal" on 245...247gr
Väljamaa E-F2B tegijad pidasid 470gr lennukaalu OK olema.
Püüan sinna raamidesse jääda.
Esialgu läheb katsetuseks peale:
HK-st populaarne odav mootor- see on lihtsalt kodus olemas.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=5354
... peaks peaaegu tühja 3S aku ja 9x4,7 propiga suutma mingi 580gr tõmmet tekitada.

Akuks üritan esialgu kasutada ZippyFlight 3S/1300mAh 15C (103gr)

Reguks kodus vaba Turnigy Plush 18A

Plaan tellida edasisteks katsetuisteks kaks mootorit:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=12920
ja veidi kiirem
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html

Kui kellegil on reaalseid kogemusi ja soovituisi mootori valikul...
või teadmisi "tõmbeteooriast" lennukaalu suhtes...
või mis iganes teadmisi mida mina ei tea,
... siis on igasugu targutamised teretulnud. :)

...

Posted: Tue Sep 03, 2013 10:08
by Riho
Jälgin põnevusega seda huvitavat teemat... Kui kellegil veel huvi asjaga kaasa minna siis on pakkuda üks F2D tiib (uus) taskukohase hinnaga :wink:

Posted: Tue Sep 03, 2013 10:08
by Ropka
kuidas mootori käima paned? raadioga?

Posted: Tue Sep 03, 2013 11:09
by trebla
PIC -i peal saab lihtsa skeemi teha mis pulssi annab regule, hind tuleb 1 euro kanti. Põhimõtteliselt on mul soft ja skeem olemas, üleliigsed komponendid tuleb ära jätta. Samas peaksid ka mingid taimerid selleks otstarbeks olemas olema.

...

Posted: Tue Sep 03, 2013 11:35
by Riho
Lihtsama vastupanu teed minnes :wink:

http://www.e-fliterc.com/Products/Suppo ... ckFeatures

Saksamaal ka laialdast kasutust leidnud lahendus:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Tx_Rx.html

Posted: Tue Sep 03, 2013 15:27
by Oehh
trebla wrote: Põhimõtteliselt on mul soft ja skeem olemas
Jaga välja :)
Mis PICile ?
Seda iseleiutamist võiks tõesti kaaluda, saaks ESC+Timer mooduli ühes kestas.
Ma midagi Picindusest tean. Aga see BL-mootori töö algoritm on mulle seni tundmatu.
Kuna sellise 2in1 mooduli välja aretamine võtab tiba rohkem aega siis algatuseks kasutaks tõesti Riho poolt pakutud varianti.
http://www.e-fliterc.com/Products/Suppo ... ckFeatures
Mingi pult vasakus käes tundub pisut segav ballast minu jaoks.

Posted: Tue Sep 03, 2013 17:44
by trebla
Ma mõtlesin ikka seda servo pulssi andvat skeemi. Mingi aeg nikerdasin BL kontrollerit ka aga see oli suht spetsiifilise Microchipi kivi peal ja C- keeles (mis mulle eriti ei istu) ning jätsin pooleli. Ise eelistan assembleris kirjutada ja vahel ka Basicus kui väga kiire on ja pole reaalajasüsteemiga tegu. Aga eks saaks selle ju nullist alates assembleris ka valmis kirjutada kuid selleks peaks mu töölt lahti laskma ja kõik mudelid käest ära võtma, et mul millegi muuga tegeleda poleks :lol:

Posted: Tue Sep 03, 2013 18:48
by Oehh
Leidsin kiiruga Googeldades sellise juhise.
Seal ilusti Back EMF signaal graafikusse pandud.
http://ww1.microchip.com/downloads/en/a ... 00857a.pdf
Ilmselt leiab ka valmis koodijupi kui otsida.
Kui mõne sobiva SMD kestas PICi leiaks võiks suisa katsetada.
Atmega on mul kahjuks valge leht.

Kas keegi teab mingit ESC-i mis PIC-i kasutab?
Saaks lihtsalt koodi üle kirjutada ja katsetada.

Basic langeb oma uimasuse tõttu ära.
C on ka mulle kahjuks võõras.
Jääb järgi otse ASM-is pusida.

...

Posted: Tue Sep 03, 2013 19:56
by Riho
Oehh ära näe hetkel vaeva selle taimeriga... Sõbralik ja abivalmis kasutaja "trebla" meisterdab meile ühe katsetamiseks.
Siit poolt ka veel tänud talle :)

Posted: Sat Sep 07, 2013 23:34
by Oehh
Treblale suured tänud juba ette. :)
Kohalik taimer oleks algatuseks tõesti suureks abiks.

Esialgsed mootorivalikud ei meeldi enam - 3mm võll on liiga õrn sellises rakenduses algajale.
Nüüdseks juba mitu õhtut HK mootorites sobratud ja ainsad 4mm võlliga variandid olid:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 050kv.html
ja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 200kv.html

Nendel mootoritel on jällegi üks konstruktsiooniline puudus. :roll:
Mootori taga on võlli kinnitamiseks kollar mis takistab seda vastu tiiva esiserva kinnitada. Selle kollari mahutamiseks peaks lennuki ninasse süvise puurima või moto kinnituse enese nii paksu seinaga tegema...
Ilmselt nii teebki, kollarit saab ehk õhemaks teha ja vajadusel ka võlli lühemaks lõigata.

Hetke seisuga on plaanis homme HK-st tellida ära Turnigy Park450 1200kV Mootor
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 200kv.html

Tahtsin ühe Plush 18A regu juurde tellida aga leidsin midagi uut :?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oller.html

Propsidest üritan esialgu katsetada oma multika propse:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 4_pc_.html

Üritan ajutise moto kinnituse kuidagi mõõtu saada ja homme mingid pildid teha.

Posted: Mon Nov 04, 2013 23:17
by Oehh
Lähipäevist sai kahjuks üle kuu aga päris seismas pole.

Hetkeseisuga on mootor küljes. Sai kere sisse vineeri klots liimitud.
Siis mootori kinnituseks 9mm veekindlast vineerist kinnitustald.
Kinnitustallal lihvisin veidi kiiluks. Tunde järgi.
Väljaveo nurk peaks pildilt näha olema.

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: Mon Nov 18, 2013 23:37
by trebla
Taimeri prototüüp sai täna valmis :P
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2560377

Praegu on töö testitud ossi ja sagedusmõõtjaga, homme proovin mõne reaalse regu ja mootori külge panna.

Refresh rate on suht täpselt 50Hz, perioodi mõõtsin 20,06 ms +/- 0,035% 8)
Jooksvas softiversioonis on miinimum pulss 0,98 ms ja maksimum 1,98 ms
Lennuaeg on reguleeritav 1-255 minutit, minutilise sammuga.
Enne starti on ooteaeg (countdown) 40 sekundit.
Soft start ja stop, mõlemad 1 sek, aga arvan, et stopi peaks tunduvalt pikemaks venitama parema maandumise jaoks.
Lisasisend löögianduri jaoks (inertsiaalkontakt vms) mis kokkupõrke korral külmutab süsteemi kinni (peab toite eemaldama uuesti käivitamiseks).
See 5 otsaga pistik on ICSP progemiseks, valmis versioonil seda ei tuleks, sest katsetamise ajal on kindlasti tihti vaja softi vahetada.

Rohkem nagu ei oskakski midagi juurde lisada... no ESC -i käigu ulatuse kalibreerimise reziim on ka olemas :wink:

Posted: Wed Nov 20, 2013 23:22
by trebla
No vot, eilne päev läks nagu niuhti mööda ja ei jõudnudki katsetada :oops:

Aga täna võtsin ühe sodiks sõidetud kopteri katsestendiks ja tegin testid ära.

Kõik töötas nii nagu pidi, milles ma ei kahelnudki 8)

Konfiguratsioon:

3S lipo aku
Mootor: E-sky 450L EK-0005
ESC: Turnigy Plush 30A

Regu seaded:
Brake on
Cut-off normal
Cut-off voltage high
Start mode normal
Timing low
Governor off

Nii, et asi on testimiseks valmis

Posted: Thu Nov 21, 2013 22:36
by trebla
Panen siia üles ka selle taimeri töökirjelduse, juhuks, kui kellegil peaks huvi olema :)

1.Ühendused
Taimeri 3 kontaktilisse pistikusse käib loomulikult ESC juhe, 2 kontaktiline pistik on löögianduri jaoks (peaks sobima akendele paigutavad kontaktiga löögiandurid, põhimõtteliselt on vaja lühissignaali).
5 kontaktiline pistik on ainult prototüübil mugavamaks softivahetuseks.

2.Lennuks ettevalmistamine
Ühenda aku ESC-iga. Kui ESC oma piiksud ära teeb, võid hakata seadistama lennuaega. Selleks hoia all nuppu vähemalt sekundijagu, kuni mootor teeb korraks mõned pöörded. Iga selline mootori liigutamine tähendab ühte minutit lennuaega. Niisiis, kui soovid 4 minutit lennata, hoia nuppu all nii kaua, kuni mootor on 4 korda ennast liigutanud, pärast seda lase nupp lahti.
Enne lennureziimi starti on sul aega 40 sekundit, et stardipositsioon sisse võtta, seejärel mootor käivitub seadistatud pööretega. Mootori pöördeid saab seadistada poteka abil kui mootor lennureziimis töötab.

3.Lennureziimi lõpp
Peale määratud aja lõppu peatub mootor umbes sekundi jooksul. Samuti on võimalik mootorit ja stardiloendust peatada korraks nupule vajutades.
Lennureziimi lõppemisel ja sunniviisil lõpetamisel tuleb lennuaeg uuesti määrata. Löögianduri rakendumise järel lülitatakse mootor koheselt välja ning taimeri taaskäivitamine on võimalik ainult peale toite välja/sisselülitamist. Löögianduri rakendumise järel hakkab ESC tavaliselt piiksuma, kuna signaal kaob ära.

4.ESC throttle ulatuse kalibreerimine
Osad regud (nagu Turnigy Plush) tahavad esmasel kasutuselevõtul gaasi käigulatuse kalibreerimist sedaviisi, et toite sisselülitamise hetkel on gaas põhjas, peale vastavaid signaale tõmmatakse gaas maha. Seda saab ka taimeriga läbi viia. Selleks keera potest pöörded põhja (vastupäeva), hoia nupp all ning ühenda aku ESC-iga. Peale signaale (Turnigy Plush puhul kaks kiiret piiksu) lase nupp lahti. Kui regu on uuesti initsialiseerunud, võid hakata lennuaega seadma :D