Page 1 of 1

differentsiaali hammakad?

Posted: Tue Sep 03, 2013 14:44
by felch
Vennas tõi säärase jubediku remonti: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster.jpg
Üles tõstes rattad pöörlevad aga muidu ei vea mitte. Miski otseselt katki ei ole aga jääb mulje, et difri (mõlema !) hammakad on kulunud. Sõitsid lapsed ja...noh nagu nad ikka sõidavad.
Kas oletan õigesti vea põhjust ja kas (kuskohast) hammakaid leida võiks?

Posted: Tue Sep 03, 2013 15:03
by Tiiger
Teie jutt venna toodud masina kohta viitab pigem sellele, et autol võib olla nii öelda sidur (slipper clutch). Kui see on sõites lõdvaks läinud käivad autol õhus rattad ringi, kuid kui on maas sidur lihtsalt libiseb, kulutab siduri klotse ning auto ei liigu. Kui tegu on slipper clutch'i probleemiga, siis siin on väike näide kuidas seda pingutada http://traxxas.com/node/89088. Ei usu et hammasratastes on probleem muidu ei tohiks rattad ka õhus pöörelda.

Posted: Tue Sep 03, 2013 21:02
by felch
Ma ise ka ei usu eriti hammakate viga aga...sidurit sellel masinal küll ei leia (vt. pilte). Diffri "korpus"-hammakas pöörleb alati.Kui suruda musta värvi väljundvõlle keskele kokku, veetakse tugevalt. Survet vähendades vedu kaob. Difri sisemise rattagrupi liikumist muidugi ei näe kuid jääb mulje, et need 2 pisikest koonusratast (eraldi liikuval võllil) ei puutu vastu välimisi rattaid. Kas see ongi sidur??? Igatahes ei suuda leida võimalusi reguleerimiseks.
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster1.jpg
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster2.jpg
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster3.jpg

Posted: Tue Sep 03, 2013 21:27
by trebla
Mina seal küll ühtegi sidurit ei näe. Veetavad (pooltelgede) hammakad peavad kindlasti puutuma tihedalt diffri väikeste hammakate vastu. Pead otsima põhjust miks nad seda ei tee (mingi jupi kulumine). Äkki parandab asja see kui parajad seibid diffri korpuse ja veetavate hammakate vahele panna?

Posted: Tue Sep 03, 2013 21:31
by lauri
Väga raske nii diagnoosida. Kere maas mootorit ringi ajades peaks ju näha olemam, mis kohas mootori vääne enam edasi ei kandu.

Kui viga ei leia, kruvi kokku tagasi ja vaata uuesti. Ülekannet saab ka näppude vahel kontrollida. Veereta masinat mööda lauda ja hoia käega ühte telgekinni jne.

Slipper-sidur oli hea mõte ja täpselt kirjeldatult käituks, kui läbi libiseb, aga tõesti tundub, et sellel masinal puudub. Kui difrid ise korras, siis ei jäägi muud üle, kui keskkardaani ja difrite ühenduskoht. Seda kohta saab tõesti "shimmida" ehk distantsseibe sisend "pinion" hammaka ja difrikorpuse kuullaagri vahele panna (tegelikult oleks õigem kuullaagrit nihutada, aga see selleks ;))

Posted: Tue Sep 03, 2013 21:47
by felch
Seibide mõte tuli mulle ka aga siis ei liikunud asi mootori jõul üldse - ülekoormus. Samuti läks ülekoormuse kaitse peale kui difri(d) toore jõuga kinni keerasin (need 4 kruvi difri korpusel). Käes proovides siis toimis ja jõudsin juba rõõmustada.
Käega korraga silla ühte ratast pöörates liigub vabalt kuid lauda mööda lükates poob kinni.
Kas wärki peabki nii "häälestama" ??? Imelik liikur küll...

Posted: Tue Sep 03, 2013 22:10
by priitom
Tollel HSP-l sidurit kindlasti ei ole. Põhimõtteliselt on see 1/18 auto sama ehitusega, nagu HSP 1/10, ja viimast olen mitu korda lahti/kokku ladunud. Väga lihtne diffri osa tegelikult. Äkki on kuskil midagi kõver?
Kui diffri hambad osaliselt maha on kulunud või murdunud, siis on tõenäoline, et diffri box´is takerduvad murdunud osad hammaste vahele ja peatavad ülekande. Samas, kui rattad õhus olles siiski keerlevad, ei saa probleem justkui selles olla... :?

Igal juhul pead diffri laiali võtma, kui seda juba teinud ei ole.

Posted: Tue Sep 03, 2013 22:10
by felch
Samunegi et sain vist Lauri tuunimise soovitusest valesti aru..või siis mitte. Igatahes lisasin seibi difri SISSE mõttega vähendada distantsi sisemiste veotelgede hammakate ja nende pisikeste vahel. Kinni poos.... Ilmselt oli vale mõte.

EDIT: Difrit olen korduvalt lahti/kokku keeranud. Tulemus=0 :( Ma ei saa aru, miks ta nii käitub. Hammakad on terved, pole näha ka mahalihvitud hambaid ega mingit puru.
Me oleme mehhaanikaga veidi tülis vist - ei mõista teineteist...

Posted: Tue Sep 03, 2013 23:46
by trebla
felch wrote: Me oleme mehhaanikaga veidi tülis vist - ei mõista teineteist...
Äkki leiab pudelist abi :lol: , oli siuke ütlus, et "bez butõlki ne razbiratsa"

Aga kas need musta värvi pooltelje adapterid ikka on heas konditsioonis? Kahtlustan ikkagi kulumist.

Posted: Wed Sep 04, 2013 7:43
by felch
Poolteljed on külgedelt siledaks viilitud tekitades omamoodi "võtme" mis neid sisemiste hammakatega seob. See asi on korras, ei viska üle ega isegi loksu. Mõtlesin ka, et midagi peab olema kulunud kuna kiiruse/veojõu kadu olla tekkinud kuidagi sujuvalt ägeda off-road sõitmise käigus...
Aga otsest kulumist ei oska näha, midagi katki ka ei ole. Saa siis aru...

Posted: Wed Sep 04, 2013 8:38
by striker
Mis moodi see keskmine hammasratas võlli küljes on? http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster1.jpg

Osadel 4wd masinatel on keskel differ ja mõnel on sidur.

Posted: Wed Sep 04, 2013 19:06
by priitom
striker wrote:Mis moodi see keskmine hammasratas võlli küljes on? http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster1.jpg

Osadel 4wd masinatel on keskel differ ja mõnel on sidur.
See peaks väikse nõelaga võlli külge olema lukustatud (nõel lukustub hammasratta sisse). Nii on suuremal autol: väiksel tõenäoliselt sama.

Posted: Wed Sep 04, 2013 22:38
by lauri
Hakka kuskilt otsast uurima. Kui ühel teljel ühte ratast ringi ajada, peab teine õhus olles vastassuunas pöörlema - differ töötab. Kui ühel teljel ühte ratast ringi ajada ja teist kinni hoida, peab hakkama keskkardaan ringi käima - differ edastab jõu läbi crown/pinion ülekande keskkardaanile. Ja selle tulemusena peaksid ka teise silla 2 ratast õhus olles pöörlema.

Täpselt selline ehitus ja tööpõhimõte ongi - http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm

Ära kuskil kruve üle pinguta! Hetkel oled tõenäoliselt mingid kohad kinni pitsitanud liigse jõuga. Pigem jäta väikse loksuga, keera kruvid hella käega kinni ja veerand keerdu lahti vms.

Posted: Sun Sep 08, 2013 19:54
by felch
Tundub, et ma pole oma probleemidega üksi: http://www.ausrc.com/forum/showthread.p ... f-problems
Soovitus hankida parem auto on kindlasti hea aga...
Igatahes õnnestus sõiduk jälle liikuma. Difrid keerasin kinni keskmise jõuga aga enne seda õlitasin WD40ga (kindlasti mitte parim valik aga muud mul pole). Edasi selgus, et mingi blokeerumine tekkis juba ilma ratasteta. Kus täpselt, ei saanudki aru. Hakates asju 1-haaval kohale kruvima ja katsetades peale igat asja mootorit saavutasin olukorra, kus veovõll pöörles vabalt (edasisuunas siiski mitte päris vabalt aga olgu).
Ma ei saa aru, miks see jubedus nüüd töötab... Enam teda näha ei taha.

Tänud kaasa mõtlemast ja soovitamast !