Page 1 of 1

3S mootor 4S akuga ?

Posted: Fri Nov 01, 2013 1:18
by Oehh
Tekkis küsimus, et mis määrab ära elektrimootori pinge?
Ja kas ja millistel tingimustel saaks 3S akule mõeldud mootorit
4S aku taga kasutada.?

Vaja oleks mootorist rohkem pöördeid välja pigistada.

On küll saadaval oluliselt suurema kV-ga mootorid...
kuid mu elekrteri-F2D projekti puhul on vajalik tugev võll.

Hetkel on katsetamiseks olemas selline 4mm võlliga 1200kV mootor:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=19036

See mootor suutis sõltuvalt aku laetusest 9x4,7 propsiga tarbida 18...22+ A .
Kui kasutada seda mootorit 4S akuga ja vähendada propsi läbimõõtu nii, et tarbitav vool ei tõuseks üle 18..20A , jääb mootor ellu?
Kas on midagi mis peale voolu veel kriitiliseks võib osutuda?

Posted: Fri Nov 01, 2013 1:44
by [J]
Kuumaks ajab ja ära põletab võimsus.
Võimsus peaks samaks jääma - mootori temperatuur ei või tõusta magneteid ja traati tapvaks.

Posted: Fri Nov 01, 2013 16:27
by trebla
4S ei ole nii suur pinge, et võiks karta pingekahjustusi so ülelööki. Nagu [J] ütles, ongi ainule näitaja siin võimsus millest teadagi osa eraldub soojusena. Mähisetraadi ristlõike järgi saad tabelitest vaadata kui kõrgele võiks tõusta temperatuur antud voolutugevuse juures (arvesta ka voolu ajalise täiteastmega). See annab teatud märgi, mille suhtes oma katsetustes orienteeruda. Eesmärk on siis lihtsalt maksimaalse voolu piiramine talutavale väärtusele.

Posted: Fri Nov 01, 2013 16:33
by striker
Huvitav kui ma olen proovinud 3S mootoril 4S akut, siis on mootori temp suht sama kuid regu temp on tõusnud.

Posted: Fri Nov 01, 2013 17:01
by trebla
Regu temperatuur tõuseb sellepärast, et ta peab suuremat võimsust lülitama ja arvatavasti ka suurema kiirusega, lülituskiiruse kasv tõstab alati elektroonika temperatuuri. Mootoril võib olla lihtsalt hea võimsusvaru ja suuremad pöörded jahutavad ka paremini. Aga kui regu on mõeldud 3S jaoks siis ei soovita kindlasti kasutada seda 4S akuga, enam-vähem kindel surm :(

Posted: Fri Nov 01, 2013 17:41
by [J]
Pakuksin varianti, et IR temomeeter ja stopper pihku ning testima. Kui mootor ei pea käima pidevalt ja pikalt (näiteks plaaneri tõus ainult), saab väikesest mootorist mäkimisväärseid võimsuseid kätte. Temperatuur jõuab kestani muidugi viitega ja üle ei maksa pingutada.
Siin näide reduktoriga 100 grammisest heast mootorist ja katsetulemustest:
http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=1438

Posted: Fri Nov 01, 2013 20:51
by striker
trebla wrote:Regu temperatuur tõuseb sellepärast, et ta peab suuremat võimsust lülitama ja arvatavasti ka suurema kiirusega, lülituskiiruse kasv tõstab alati elektroonika temperatuuri. Mootoril võib olla lihtsalt hea võimsusvaru ja suuremad pöörded jahutavad ka paremini. Aga kui regu on mõeldud 3S jaoks siis ei soovita kindlasti kasutada seda 4S akuga, enam-vähem kindel surm :(
Regu on mõeldud 2-4S - Turnigy plush, mootor 3S.
Kuidas suuremat võimsust? Võimsus jääb ju samaks, pinge on kõrg,em, vool jällegi väheneb. Seega soojuseraldus peaks väiksem olema!

Posted: Fri Nov 01, 2013 21:19
by tikka
trebla wrote: Regu on mõeldud 2-4S - Turnigy plush, mootor 3S.
Kuidas suuremat võimsust? Võimsus jääb ju samaks, pinge on kõrg,em, vool jällegi väheneb. Seega soojuseraldus peaks väiksem olema!
Võimsus jääb ainult siis samaks, kui sa mootori koormust vastavalt 4S aku jaoks vähendad. 3S aku asendamisel 4S akuga ilma mootori koormust vähendamata võib viia tugeva ülekoormuseni.

Nagu Cuprum mulle hiljuti meelde tuletas peaks 4S olema sama võimsuse korral effektiivsem, sest soojust tekitab vool. Kõrgema pinge korral saab sama võimsuse väiksema vooluga ja suurem osa aku energiast läheb kasulikuks tööks. Lisaks võib regu olla väiksem (kergem) kui 3S puhul.

Posted: Fri Nov 01, 2013 21:35
by Oehh
stiker wrote:Kuidas suuremat võimsust?
trebla pidas silmas olukorda kus pinge tõstmisel 4S peale
koormatakse mootorit endiselt sama tugeva vooluga kui 3S puhul.
Siis tõesti juba mootori pöörete suurenemisest kõrgem lülitussagedus.
Regulaatori lõputransid oma põhilise koormuse just ümberlülitudes saavadki.
Kinnises olekus teda vool ei läbi ja maksimaalselt avatud olekus tekitab koormust ainult siirdetakistusest tulev pingelang mis soojuseks muundub.

Igatahes tänud vastamast.
Esmapilgul tundub, et võiks katseda.
Mul on mõõtmiseks selline logger:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=15941
Saan korraga 3 temp andurit külge panna.
Üritaks ühe temp anduri (DS18B20) kesta nii väikseks viilida kui saab
ja siis otse mootori mähise peale kleepida.
Mõõdaks ära teperatuuri 3S akude ja 18...20Amprise maks koormusel.
Siis on millega võrrelda kui 4S külge ühendaad.

Eks ta lõppkokkuvõttes üks suur mängimine ja tüütu katsetamine saab olema.
YEP18A regu oli vaevalt leige minuti jooksul täiskoormusel 3Sx20 A. :)