Page 1 of 1
Lipo aku kott
Posted: Mon Nov 25, 2013 14:17
by konstruktor
Youtubes videosid sirvides lipo põlemise kohta videosid vaadates, tekib väike hirm nahavahele. Milliste vahenditega kaitsete oma lipo akusid põlemise eest? Oskate äkki öelda midagi lipo kottide kohta? Mis oleks parim variant, sest ohtuse kohapealt kokku pole mõistlik hoida.
http://www.ebay.com/itm/RC-LiPo-Battery ... 4abaad8b17
Posted: Mon Nov 25, 2013 14:35
by Maikkel
See kott ongi üks ägedamaid lahendusi, laadimise ajaks ja kui mure suurem võid ka hoiustada.
Neid samu kotte on mitmes suuruses, osta kohe mitmed ja suuremad, olenevalt enda hobi suurusest. Saad erinevaid akusid kokku paigutada ja laadimise koti eraldi jätta.
Osad hoiavad täis mettallkarbis, osad külmikus, osadel vedelevad niisama.
Tulevikus on plaan endale väike seif valmis keevitada, küll üle võlli keeratud, aga kodus on kõik materjalid olemas, null kulu peaaegu.
Osad arvavad et see on nii väike tõenäosus, et ei vääri märkmistki, samas see sisemine paranoia on üks rõve tunne.....ja lõppude lõpuks on tähtis, et sa ise tunneksid ennast kindlalt ja hästi.
Posted: Mon Nov 25, 2013 17:04
by tikka
Ise kasutan peamiselt Lindingeris ja Schweighoferis müügil olevaid kotte. Siiani pole ühtegi põlengut olnud, seega reaalne kogemus puudub. Kasutan ka metallist laskemoona kaste (kummist tihend on eemaldatud) koos savinõudega (lillepott vms).
Korralik laadija, balancer ning kokkupõrkevaba kasutamine on vast kõige parem kaitse põlemasüttimise eest.
Posted: Mon Nov 25, 2013 21:10
by Maikkel
Küsiks ise kah natuke juurde.
Kui paljud on kuulnud sellest, et peale nö "põrkerohket" kasutamist, Rc auto aku näiteks süttib tunde või päevi hiljem ise eneslikult põlema? On selles hirmus üldse midagi reaalset?
Posted: Mon Nov 25, 2013 22:48
by Ufonaut22
Eks mida suuremad ja ägedamad akud on, seda ohtlikumad need on ka.
Mul on väikeseid 1S liposid hunnik ja hetkel üks 2S lipo. Neid hoian ka igaks juhuks metall karbis. Eks laadida tuleb ka ikka silme all, päris üksi laadima ei taha ikka jätta.
Posted: Mon Nov 25, 2013 22:51
by tikka
Maikkel wrote:Küsiks ise kah natuke juurde.
Kui paljud on kuulnud sellest, et peale nö "põrkerohket" kasutamist, Rc auto aku näiteks süttib tunde või päevi hiljem ise eneslikult põlema? On selles hirmus üldse midagi reaalset?
Mingi hetk otsisin ise ka netist selle kohta infot, sest paar akut said lennukitel päris tõsiselt kannatada. RCGroups foorumis väideti, et selliseid asju on juhtunud, mõnel mitu päeva pärast suuremat maasse panekut. Kuuldavasti on ka mõned telefonid aku tõttu puru läinud. Samas kui vaadata palju maailmas liitium akusid kasutatakse, peaks olema tegemist väga harva esineva nähtusega.
Posted: Mon Nov 25, 2013 22:57
by striker
Ma püüdsin ka ühest akust leeki välja saada (kuulduset põhjal pidi põlema minema), oli veits mõlkis. Sai siis natuke haamriga kaasa aidatud
ei midagi, natuke suitsu tuli ja soojaks läks kuid ei midagi rohkemat.
Rohkem tuleb vist karta ülelaadimist ja liiga tühjaks tõmbamist.
Posted: Tue Nov 26, 2013 0:59
by Oehh
Kuna LiPo akud on enamasti pehmes kestas siis vigastuste korral võib tekkida sisemine lühis.
LiPo lühisvool kütab aku temperatuuri ruttu süttimiseni.
Väga lihtne on aku lühisesse saada peale lennuki maaühendust kui raske aku on suure "kiirendusega" juhtmetest ennast lahti rebinud.
Esmapilgul võib ju tunduda, et "sai jah natsa viga" aga juhtmed jäid ju külge...
Tegelikult võib purkide otses ühenduseks kasutatav ühendusplaat olla niimooodi vigastatud, et juhtmeid liigutades laseb see plaat mõne purgi lühisesse.
Ülelaadimine ja ülekoormamine tõstavad samuti just temperatuuri.
LiPo SafeBag on küll ka olemas juhuks kui vaja tõesti põllul kiiresti aku täis "pumbata".
Kodus kasutan laadides alati 0,5...0,7 C laadimisvoolu.
Kodus ju aega küll ja akule ka tervislikum.
Paar akut on juhtunud mootori otsa rammima:
Valasin ühendused sitke kummi-liimiga üle:
http://www.casco.ee/index.php?contentID ... ctcatID=81
Laadimisel tuleb kindlasti ka purkide pingeid jälgida.
Ära usalda odavaid 3...5€ LiPo testreid.
Olen tähele pannud, et akud lähevad balansist välja just tühjaks koormamise lõpus! Seega on kasulik neist mitte viimast võtta.
Kui aku on enne laadimist balansis ja laadida ca 0,5...06C juures
siis ilma balanserit kasutamata püsivad ilusti võrdsed kuni laadimise lõpuni. (üle 0,01 V pole erinevust täheldanud)
Balansist väljas aku laadimine laadijaga mille balanser ise on ebatäpne suurendab mõne purgi ülelaadimise ohtu ja sealt edasi tekib ohtlik kuumenemine.
Kui laadimiskotti pole tuleks laadida tulekindlal alusel ja mitte kardina all.
Kamin on ka hea Safe - muidugi kui sa just hetkel ei küta
Posted: Tue Nov 26, 2013 17:38
by Riff
Lihtsalt huvipärast küsin, et millise vooluga sa oma akusid laed ning kui palju aega selleks kulub? Mitu akut sa tavaliselt täis laed?
Posted: Tue Nov 26, 2013 22:17
by Ufonaut22
Toas laadimise ajaks võib ju plekist kaanega plekkpurki aku pista kui kotti käepärast pole.
Posted: Wed Nov 27, 2013 20:17
by imm
huvitav, kas plekist padrunikast on hea lahendus?
Endale tundub, et tuleb paar auku sisse teha, originaalis ta nii tihe kast, et kui lipo põlemisest peaksid gaasid tekkima siis vist see pauk suurem, kui asi väärt.
Posted: Wed Nov 27, 2013 21:03
by trebla
imm wrote:huvitav, kas plekist padrunikast on hea lahendus?
Endale tundub, et tuleb paar auku sisse teha, originaalis ta nii tihe kast, et kui lipo põlemisest peaksid gaasid tekkima siis vist see pauk suurem, kui asi väärt.
Võta igaks juhuks padrunid välja, siis ehk pauku ei tulegi