Elektrilennuki võimsuse mõõtmise abivahend
Posted: Sun Mar 04, 2007 1:14
Talv on mõnus aeg nokitsemiseks.
Mõni aeg tagasi oli siin teema, et kuidas lihtsate vahenditega mõõta elektrilennukil mootori poolt tarbitavat võimsust. Samalaadne küsimus kiusas mindki. Kuna viisin kogu oma lennukipargi elektri peale üle, siis olnuks kasulik selline multimeeter/tester osta mis oskaks selliseid elementaarseid asju mõõta/arvutada. Kuid läksin keerulisemat teed pidi. Tegin endale täpselt sellise asjanduse, nagu mulle meeldiks.
Kuna ühed andurid on veel saabumata, siis päris valmis mõõteseadet näidata ei saa. Küll on aga valmis prototüüp.
Pole vaja teha muud, kui ühendada lennuki aku ühele poole "karpi" ja kiirusregulaator teisele poole. Kiirusregulaatori pistik, mis muidu peaks minema vastuvõtjasse, tuleb panna ka sama seadme külge ... ja hakata mõõtma. Nupust saab keerata kiirust ning ekraanilt saab lugeda tulemusi.
Tõsi jah, pildil ei ole küljes reaalset lennuki akut ega kiirusregulaatorit. Kuid ekraani näit toimib ning tulemused on enam-vähem talutavad ( arvutuslikud tulemused langevad kokku ekraanil näidatavatega ). Ei pea lisama, et selle karbiga saab testida servosid ( on servoväljund ), kiirusregulaatorit juhtida, kontrollida vastuvõtjat ( vastuvõtjast väljuvat servosignaali ) ning mõõta propelleri pöörlemiskiirust ( rpm ). Aparaadi "südameks" on PIC kivi. Mis seal pattu salata. Kõike ma ise välja ei mõelnud. Aga eks selleks internett olegi. Vaja vaid sobivad tükid ( programmijupid ) kokku otsida ning need üheks tervikuks seada.
Et siis midagi teistsugust kah lennukite ehitamise kõrvalt.
Tarmo
Mõni aeg tagasi oli siin teema, et kuidas lihtsate vahenditega mõõta elektrilennukil mootori poolt tarbitavat võimsust. Samalaadne küsimus kiusas mindki. Kuna viisin kogu oma lennukipargi elektri peale üle, siis olnuks kasulik selline multimeeter/tester osta mis oskaks selliseid elementaarseid asju mõõta/arvutada. Kuid läksin keerulisemat teed pidi. Tegin endale täpselt sellise asjanduse, nagu mulle meeldiks.
Kuna ühed andurid on veel saabumata, siis päris valmis mõõteseadet näidata ei saa. Küll on aga valmis prototüüp.
Pole vaja teha muud, kui ühendada lennuki aku ühele poole "karpi" ja kiirusregulaator teisele poole. Kiirusregulaatori pistik, mis muidu peaks minema vastuvõtjasse, tuleb panna ka sama seadme külge ... ja hakata mõõtma. Nupust saab keerata kiirust ning ekraanilt saab lugeda tulemusi.
Tõsi jah, pildil ei ole küljes reaalset lennuki akut ega kiirusregulaatorit. Kuid ekraani näit toimib ning tulemused on enam-vähem talutavad ( arvutuslikud tulemused langevad kokku ekraanil näidatavatega ). Ei pea lisama, et selle karbiga saab testida servosid ( on servoväljund ), kiirusregulaatorit juhtida, kontrollida vastuvõtjat ( vastuvõtjast väljuvat servosignaali ) ning mõõta propelleri pöörlemiskiirust ( rpm ). Aparaadi "südameks" on PIC kivi. Mis seal pattu salata. Kõike ma ise välja ei mõelnud. Aga eks selleks internett olegi. Vaja vaid sobivad tükid ( programmijupid ) kokku otsida ning need üheks tervikuks seada.
Et siis midagi teistsugust kah lennukite ehitamise kõrvalt.
Tarmo