Page 1 of 1
1 kanaliga kaldtüürid
Posted: Thu Nov 28, 2013 22:09
by zamka
Sooviksin abi kaldtüüridega seadistusega. Nimelt on mul turnigy 9x pult ning kuidagi ei õnnestu kaldtüüre ( kaks eraldi pistikut ) saada sama kangi alla. Puldi settingutest ei leidnud ka lahendust, siis mõtlesin panna ühte kanalisse mõlemad servod korraga, kuid sellisel juhul liiguksid nad koos üles/alla, mitte korraga vastupidises suunas. Kas on võimalik, et viin mõlemad servod ühe kanali alla, aga Y-liidsel vahetan ühel servol polaarsuse ära? Signaalkanali jätaks muidugi samaks.
Re: 1 kanaliga kaldtüürid
Posted: Thu Nov 28, 2013 22:43
by cuprum
Aga pane üks servo ühte ja teine teist pidi
Teine võimalus on üks servo "vastupidi" käima õpetada, vahetades poteka ja mootori poolused, kuid see juba pisut suurem tegemine. Mina esialgu katsuks lihtsalt servo teist külge kasutada
Posted: Fri Nov 29, 2013 0:11
by zamka
Et siis kahe juhtme "ümber viskamine" trikki ära ei teekski? Tõenäoliselt peab siis lennuki tiiba väheke lõhkuma, pidanuks selle peale varem tulema.
Posted: Fri Nov 29, 2013 0:42
by Oehh
Kui paned servod tiiva sisse külili siis mõlemil tiival eebel välja või mõlemil eebel kere poole.
Võta kaks ühesugust servot.
Ühenda nad Y-kaabliga Rx külge.
Ühele servole paned eebli vasakule vaatama ja teisel servol paremale vaatama.
Nüüd lülita saatja ja vastuvõtja sisse
mängi natuke puldi tikuga ja vaata mis juhtub
Elementaarne.
Posted: Fri Nov 29, 2013 10:58
by cuprum
zamka wrote:Et siis kahe juhtme "ümber viskamine" trikki ära ei teekski? Tõenäoliselt peab siis lennuki tiiba väheke lõhkuma, pidanuks selle peale varem tulema.
Sõltub, milliste juhtmete "ümber viskamisest" jutt. Kui räägime millestki, mida saame teha ilma servot avamata - siis on Sul kindlasti õigus.
Servo enda kolmest juhtmest miskit ümber vahetada ei ole kõikse mõistlikum otsus. Pluss jäägu plussiks, miinus miinuseks ja impulss/juhtsignaal jooksku ikka endiselt piki signaalijuhet.
Y-kaabel ei ole kah tavaliselt miskit müstilist. Igal soonel on lihtsalt üks ots juurde tekitatud. Sisulist vahet pole, kas kasutada spetskaablit, või tinutada oma käekestega vastuvõtjast tulevale "soonele" kahe servo sama tähendusega "sooned" külge.
PS. Elektroonika suudab kõike.
* analoogservo liikumissuuna põõramiseks (servo) sisemiste otste vahetamisest ma juba rääkisin.
* Digiservol võib põõrdesuunda saada vahetada ka programmaatoriga
* Lisaks on poodides müügil ka "servo reverser" nimelisi vidinaid (põõrab sisse antud pulsisignaali väljundis "vastupidiseks")
Posted: Fri Nov 29, 2013 19:46
by Oehh
zamka wrote:Tõenäoliselt peab siis lennuki tiiba väheke lõhkuma, pidanuks selle peale varem tulema.
Pane pilt oma tiibadest ja servodest seal sees.
Kui servod on tiibadesse monteeritud "peegelpildis" siis on vaja ainult Y-kaablit.
Posted: Fri Nov 29, 2013 20:06
by zamka
Niiiiiiiii, naljakas teile või mitte aga asjale ei lähenenud ma elementaarselt, vaid hoopis elektrooniliselt. Võtsin servo lahti ja vahetasin potentsiomeetril ning servomootoril poolused ära. Sain mõlemad servod vastassuunas liikuma ja ühe kanali alla.
Servod olid omavahel asetatud lennukisse juba peegelpildis , kuid liikusid ikka mõlemas samas suunas uhkesti. Minu loogika järgi oleks saanud panna nad mehaaniliselt vastupidi liikuma siis, kui üks servo reduktori pool on suunatud teise servo eebli poole.
Enne kui lammutama hakkasin, katsetasin sõbra Y kaablit, ning mõlemad töötasid koos üles/alla.
Pildi tegin kaugelt, ehk kogenum silm näeb ära, et servod on peegelpildis, kuid ma ütlen ausalt, et Y kaabel üksi ei lahendanud probleemi.
Kuna ma pole lennukile esimene omanik, siis võimalik, et esimene omanik armastas ka elektroonikat?
http://www.upload.ee/image/3735257/IMG_4639.JPG
Posted: Fri Nov 29, 2013 20:16
by Oehh
zamka wrote:Servod olid omavahel asetatud lennukisse juba peegelpildis , kuid liikusid ikka mõlemas samas suunas uhkesti.
Tegelikult pidanuks sellise paigutuse puhul süsteem iseenesest õigesti tööle hakkama.
Tundub, et tootja on servodes juhtmeid suvaliselt ühendanud.
Posted: Fri Nov 29, 2013 20:28
by zamka
Kohati oli päris rumal tunne küll, aga vähemalt sai asja tööle.