Page 1 of 1

Tavaline Speed 400/45 - 8,4v & LiPo

Posted: Tue Mar 06, 2007 23:17
by Ervin2
Tavalise speed 400 mootori tööpinge on olenevalt mudelist 7,2 - 8,4V,kui kasutata tema toitmiseks 11,1V Lipo akut,eeldusel et kiirusregulaator kannatab vastavat pinget,kui hea on se mootori tervisele,kas kannatab sellist ülekoormust?
Mudeli startimisel oleks väike lisavõimsus igati kasuks.
Suurim hirm on ,et mootor kuumeneb liialt ja kuna on tegemist vahtplastist kerega võib kere sulama hakata.
Uuel mootoril ka harjad sädelevad üsna palju?!

Posted: Wed Mar 07, 2007 0:43
by mart
Olen 6V Speed 400 mootoreid 8 purgisest akust toitnud ja pole miskit juhtunud, arvan, et 3 purgise lipoga ei juhtu ka miskit mootorile.
Pinge määrab ära mootori pöörete hulga ja propelleri möödud koormuse.
Kui pöörete arv oluliselt töuseb ja mootori koormus koos sellega, ehk tarbitav vool, siis sellest ülekoormusest vöivad mootorile küll probleemid tekkida. Kasutades väiksemat propellerit ei tohiks mootoriga miskit juhtuda.
Harjad sädelevad alati, mida rohkem pöördeid, seda rohkem tunduvad sädelevat.
Proovi mingi programmi abil mootori ja propelleri koosmöju simuleerida ja saad teada, millisesse suunda minema pead. Kui arvutused ikka liiga suurt koormust näitavad, siis reaalses elus..... annab ikka targem järele.

Posted: Wed Mar 07, 2007 1:21
by lauri
Olen ka nii lennukil kui eelmisel laupäeval ühel starteril suht tugevat "ülepinget" kasutanud. Viimasel juhul siis 7.2V asemel 12V ja mootoril täis koormus, pidas täiesti vastu! Eks tähtis on vist, et mootor (harjad) oleks enne korralikult sisse töötanud. Mis võib juhtuda: ülekuumenemine, mähis põleb maha, harjad/vedrud ei pea vastu. Eks katsetada võib ja tasub, reeglina ei ole hullu midagi. Mootoritel tihtipeal antud ka näiteks nominaalpinge 7.2V ja siis vahemik 6-12V!

Lennukil oli juhus, kui vist 6 purgiga ei jaksanud lennata ja siis sai platsil 6 purgi pakk juurde pandud... lendas hästi :wink:

Posted: Wed Mar 07, 2007 2:15
by Ervin2
On ju võimalus ka puldilt vähem võimsust anda.
Proovisin realflightiga akude pinget tõsta,start oli üllatavalt kiire ja kõrgust polnd vaja andagi,hiljem võtsin mootori võimsust veidi maha,et masin kogu aeg ei tõuseks,niimoodi peaks ilmselt toimuma ka reaalsel lennul, sama mudeliga.
Reaalselt panin mudelile aga hoopis veidi suurma propelleri,pean siis vist originaali tagasi panema,et mootorit vähem koormata

Originaal mõõdus 125x110,uus 150x120.
Motocalci trial on aga kahjuks läbi saanud,st arvutusi teha ei saa,tuleb see 39$ vist ära saata.

Posted: Wed Mar 07, 2007 9:23
by lauri
Motocalc'i eelis on see, et ta oskab ka mootori ülekuumenemist arvesse võtta ja hoiatada!

Posted: Wed Mar 07, 2007 10:36
by mart
Ma kasutan ka Drive Calc´i
http://www.drivecalc.de/

On vabavara ja annab mootori ja propelleri sobitamiseks väga hea tulemuse.
Nii ingliskeelne, kui ka saksakeelne variant olemas.

Posted: Wed Mar 07, 2007 10:51
by [J]
Motocalk võimaldab hinnata ka mootori temperatuuri eri koormustel. Mina maksin mitu aastat tagasi ära ja usun, et seda ühe odava servo raha on asi väärt kindlasti!
Hiljuti ilmus versioon 8.04, arendus käib edasi ja pea kõik tuntumad mootorid on sees.
Kindlasti tuleks mingi softi kasutamine omale hästi selgeks teha. Elektrimootor on asi, mida "kõhutundega" teha ei saa.

Posted: Wed Mar 07, 2007 14:24
by Võsalendur
On ka võimalik maksmata saada motocalci "mitte-trial".

Posted: Wed Mar 07, 2007 15:26
by mart63
Ilma piraatluseta?

Posted: Wed Mar 07, 2007 16:29
by [J]
Muuseas, sel ajal kui ma Motocalci ära maksin, oskasin juba seda ka ilma nende koodita käima saada.

Posted: Thu Mar 08, 2007 19:32
by Võsalendur
Piraaltusega siiski.