Page 1 of 1
akud kutud ?
Posted: Sun Jan 05, 2014 11:51
by felch
On 2 akut - täpselt samas mõõdus aga üks on 2A/h ja teine 3A/h. Esimene oli Walkera QR350-ga kaasas ja teine hiljem ostetud. Praktiliselt uued aga kopter lendab nendega minuti või 2 ja siis enam ei viitsi. Venna kopter.
Endale ostsin sama 3A/h aku ja see käitub normaalselt. Laadija ütleb et sisetakistus on 4,7 millioomi.
Kahtlastele ta takistust ei anna ja laeb "tühja" (U=3,6V) aku täis paari minutiga. Sisse läheb 100..300 mA/h !?
Koormustest kopteriga ja datalogeriga - gaas oli pea kogu aja põhjas. Käiasin kuni kopter andis märku et aitab.
Tulemused:
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/2ah.png
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/3ah.png
On need akud kutud?
PS. 3A/h aku kiri ütleb 30C, RC Heli Xtreme LIPO, teine on täiesti noname. Isegi mahutavust pole kirjas ...
Posted: Sun Jan 05, 2014 12:44
by trebla
Kui 3-4 laadimis-tühjendamis tsükli järel aku mahtuvus ei parane oluliselt, siis on kutu, vähemalt minul pole õnnestunud mingigi trikiga sellist akut taastada. Kui taastamine õnnestub, siis on "mälu" probleem, robbe ROXXY akudel olen täheldanud näiteks. Vastupidisel juhul on enamasti põhjuseks see, et aku purgi pinge on korraks alla 2,7 V langenud, isegi väga lühiajalisest langusest piisab, et aku mahtuvus kuni 2 korda väheneks. Regude cut-off skeemid minu kogemuse järgi nii lühikesi pinge kukkumisi isegi ei registreeri aga akule paneb see juba põntsu.
Posted: Sun Jan 05, 2014 15:46
by felch
Mõne purgi pinge võis tõesti olla langenud sest venna laadija oli rikkis ja 1. purki ei laadinud. Selle parandasin ära aga aku võib juba kutu olla sellest.
Muide, graafikul kujutatud 3 A/h aku laadus peale testi täis ca 10 minutiga ja sisse läks 38 mA/h !!! Pinged enne ja peale laadimist võrdsed.
Ehk siis ikkagi kutu ?
2 A/h aku laadus ca 40m ja sisse võttis 454 mA/h. Veidi parem!
Phantom hakkab hoiatama kuskil 10,8V pealt aga Walkerast ei saagi aru. Justkui samalt pingelt kuid ta toob kopteri ka kohe alla (maandub). Langetasin veidi kaitse läve - 10,5Vni. Selle peale lendas paremini aga mingil hetkel lülitus 1 mootoritest välja ja masin sadas alla.... Väheasti videolt jääb mulje et 1 ootoritest kadus sest kopter kaldus järsku ja kukkus. Mootorite häält oli kuulda lõpuni, seega mõned ilmselt ikkagi käisid.
Walkera kohta öeldakse netis ka, et ta sööb akusid. Tol korral oli paras tuul ka ja mootoritel vehkimist palju.
Aru ma ei saa, kuidas saavad täpselt samade mõõtudega akud olla 2 ja 3A/h ? Rämpsreklaam nagu kunagi olid 600W arvutikõlarid...
Posted: Sun Jan 05, 2014 18:17
by [J]
felch wrote:kuidas saavad täpselt samade mõõtudega akud olla 2 ja 3A/h ?
Lipode turul on lood veel päris tipp-topp, sest paljudel klientidel on ülitäpsed laadijad ja petta pole suurt hulka kliente võimalik. Li-ioonide turul on see-eest kaos. Müüakse massiliselt 4-5 Ah pulki kuid reaalselt 2,5Ah tuleb välja ainult paari tippfirma akudest. Tavaline on uhked numbrid ja 1,5-1,7AH tegelikult.
18650 li-ion rechargeable battery
Posted: Sun Jan 05, 2014 19:05
by trebla
felch wrote:
Aru ma ei saa, kuidas saavad täpselt samade mõõtudega akud olla 2 ja 3A/h ? Rämpsreklaam nagu kunagi olid 600W arvutikõlarid...
Suurema C-ratega akud on sama mahtuvuse juures suuremate mõõtmetega. Eks see sõltub kasutatud materjalidest ja tehnoloogiast.
Mina enam ei lenda niikaua kuni tundub, et mudelil hakkab jõudu vähemaks jääma vaid taimeri järgi. Esimese lennukorra ajaks panen näiteks 3 minutit ja pärast laadimise ajal vaatan, palju sisse läheb. Kui näiteks läheb ainult 1/3 mahtuvusest siis järgmise lennukorra aja panen pikemaks. Üldiselt jätan taimeri seade sellise aja peale kus akust tarbitakse 70% ringis, siis on varu ka olemas, eriti lennukite puhul on see hea, saab kõige optimaalsema maandumishetke valida. Varemalt, kui cut-offi järgi lendasin, surid akud suht kiiresti. Nüüd seda muret enam pole.
Posted: Sun Jul 06, 2014 14:59
by varustaja
Natuke teemast mööda ka. Mul nimelt turnigy zippy 5000mah 3s 20C tutikas aku. Panin selle hõljukile peale ja mul seal 2x edf vurrid korraga ühe aku taga. Tegin esimese katsetuse ja vsjo lipo alarm lõugab, kaks purki näitab 0V ja kolmas 1,4 V. Kas võis juhtuda see, et ületasin aku max väljastusvõimsuse ja purkide vahelised jooted sulasid vahelt ära?
Tegu hardcase akuga seega tahaks teada kuidas selle korpuse kõige valutumalt saaks eemaldada?
Posted: Mon Jul 07, 2014 11:29
by varustaja
Ise küsin, ise vastan. Sain kuidagi aku lahti ja olidki purkidevahelised ühendusjooted välja sulanud!