Page 1 of 1

Flat Extra 300, milline mootor, milline prop?

Posted: Sun Jan 26, 2014 20:42
by Riff
Hei,

Täiesti uus teema minu jaoks, seega küsin nõu. RealFlight keskkonnas sai lisaks kopterilennule vahepeal proovitud ka lennukeid ning kõige paremini käitus minu jaoks Ekstra 300 lennuk. Tegemist oli "vahukaga" flat kere stiil.

Tiivaulatus 760mm
Kere pikkus 650mm

Siit küsimus:
Milline mootor ning prop sellisele sobib, palju tohib elektroonika kaaluda?
Millist riistvara peaks kasutama liikuvate osade kinnitamiseks, hinged, servo hoovad jne

Plaanis on lennuk ehitada kergest(depron v muu sarnane) materjalist. Netist sai alla tõmmatud Extra 300 ehitusplaanid.

Lõpptulemus võiks olla midagi sarnast:
http://www.youtube.com/watch?v=YXex1V_Ycfo

Selle lennuki juures meeldis asjaolu, et sellega on võimalik koha peal hõljuda, aeglaselt lennata, jalused õhus ja vastupidi jne

R.

Posted: Sun Jan 26, 2014 23:12
by Riff
Soovitused, mis olen saanud siiamaani:
*lennuki mass vahemikus 180-300g
*mootor 2205c 1400kV
*eleronid, pöörde ja kõrgustüür kinnita tavalise pakketeibiga ja sooja triikrauaga on vaja üle käia, kinnitub tugevamini
*prop 8x3,8 või 8x4,5

Saan aru, et tegemist on väga kerge lennukiga, kuid see tähendab sellisel juhul, et hakkab ilmast suurelt sõltuma - tuule tugevus. Need mõõdud, mis sai eespool toodud saan lihtsalt muuta, vaja lihtsalt teise skaalaga välja printida.

Posted: Sat Feb 01, 2014 19:26
by Riff
55g Turnigy 2632 Brushless Motor 1000kv http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 000kv.html
22g TURNIGY Plush 25amp Speed Controller http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oller.html
80g Turnigy nano-tech 1000mah 3S 25~50C Lipo Pack http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
12,5g Corona 919MG Digital Metal Gear Servo 1.7kg/ 12.5g/ 0.06sec http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 06sec.html

207g kokku siiamaani

Lisandub: kere, riistvara, prop, vastuvõtja

Kuidas bilanss tundub? Mootori tõmme on kirjade järgi 440-690g (8x3.8~10x4.7). Kokku tuleb ca 450g?

Oskate nõu anda, milline peaks sellisel juhul olema tiivaulatus? 760mm lennukile on selline konfiguratsioon liiga raske?

Posted: Sat Feb 01, 2014 21:46
by [J]
Mina võtaks aluseks mingi kindlasti balansis asja, näiteks:
http://www.aircraft-world.com/prod_data ... gP51d.html
http://www.aircraft-world.com/shopdispl ... 2D+FOAMIES
Kui plaanis palju lennata siis enamvähem töökindlad servod:
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... g-2-0kg-cm
Kõik populaarsed Trex 450 servod käiks ilmselt samuti hästi.

Posted: Sun Feb 02, 2014 0:46
by Oehh
Riff wrote:Oskate nõu anda, milline peaks sellisel juhul olema tiivaulatus? 760mm lennukile on selline konfiguratsioon liiga raske?
Pakuks midagi sellist kui ise tahad teha.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=748176
Mul on mingid šablunid ka. Tegin 3mm helerohelisest "depronist".
Veel pole küll päris valmis aga üsna lõppjärgus.

Posted: Sun Feb 02, 2014 2:14
by [J]
Oehh wrote:Pakuks midagi sellist ...
Minu usk on , et just selline profiiliga tiivaga lennuk oleks odavaim ja ideaalseim variant õppimiseks. Pikas rohus on sellist kerget lennukit päris keeruline puruks lasta kui just ehitusvigu täis pole. Väga tuulist ilma võib lihtsalt vältida.
Image

Posted: Mon Feb 10, 2014 14:06
by [J]
Üks vahva võimalus sellise lennukiga on mõlemale kaldtüürile oma servo ja kanal vastuvõtjas. Eeldusel, et saatja seadete "näppimine" peavalu ei valmista, tekib hulgem huvitavaid variante katsetamiseks.
Kaldtüüre saab ohivigurlennuki stiilis koos kõrgustüüriga tööle panna ja kasutada ka tiivaklappidena ning pidurdamisel. Lennukiirust saaks nõnda päris suurtes piirides muuta. Kaldtüüride diferentseeritus oleks saatjast lihtsalt muudetav ning võimalikud kõiksugused miksid ülejäänud tüüridega.

Posted: Mon Feb 10, 2014 15:09
by cuprum
[J] wrote: ning võimalikud kõiksugused miksid ülejäänud tüüridega.
Yep, mudeli modimise osas nõus, kuid kui tegu on algajaga ja algajalennukiga, nagu eelpool räägitud, siis õpiks ikka ennekõike lihtsa lennukiga õhus püsima ;)
Seejärel igatsugu lapid ja klapid ning iksid ja miksid. Algaja puhul igatsugu fantastilised vigurid liialt eksitavad (tähelepanu hajutavad) ning halvimal juhul koguni täiesti valede juhtimisvõteteni võivad viia.

PS. Kui õhus püsimine juba käpas ja mudel ikka veel terve, siis loomulikult muuta asja veel paremaks - potensiaali mudelil on küllaga.

Posted: Tue Feb 11, 2014 0:41
by Riff
Sai lapsega koos 2-3 h meisterdatud maketi kallal (paberist). Paar "kala" tuli ka välja selle disainiga, mida peab arvestama edasise ehitamise juures.

Image

Siin on joonised:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Posted: Tue Feb 11, 2014 11:09
by seriff
tere.
see extra suht kipakas lendaja.polnud minu ootustele videos lendavad kõik hästi või asi minus.
aga soovitan balistik või morbac on katsetatud ja lendab hästi.
ja kui suurem huvi võin isegi maha müüa sisab kapiotsas.

http://www.youtube.com/watch?v=kF6IpcgiVtc



head lendu ja terv seriff
http://pierrickfly.free.fr/avion/Balist ... ikPDF1.pdf

Posted: Tue Feb 11, 2014 11:37
by Riff
http://pierrickfly.free.fr/avion/Balistik/

Siit saab ka dxf alla tõmmata.
Suured tänud inf eest!


NB! oskab keegi soovitada, millega on hea liimida vahtplaati, paksus 5mm? Täpset nimetust ei tea, kasutatakse laminaadi jne aluskigina.

Posted: Tue Feb 11, 2014 11:59
by [J]
Sedasorti lennukite ehitusnippe ja trikke ja söevarrastega tugevdamist tasub õppida siit, vihjed liimidele ja tööriistadele olemas:
http://www.pauzuolis-rc.com/fabien-turpaud-spies

http://www.pauzuolis-rc.com/SpiesDraft2014.pdf

Posted: Tue Feb 11, 2014 13:28
by seriff
Riff wrote:http://pierrickfly.free.fr/avion/Balistik/

Siit saab ka dxf alla tõmmata.
Suured tänud inf eest!


NB! oskab keegi soovitada, millega on hea liimida vahtplaati, paksus 5mm? Täpset nimetust ei tea, kasutatakse laminaadi jne aluskigina.
mina olen siiani kõik liiminud 2 komponentse 30min epoga.söe vardaid olen liiminud sellistele tiibadesse ja eleroni sisse.siiani kõik hinged tehtud tavalisest valgest aknateibist ja toimib väga hästi.olen sellega ka deproni üle katnud et jäigem oleks aga paneb kaalu juurde.
saab lennutada ka väljas ja lendavad hästi,kui minusugune juba hakkama saab.

rc grupis neid palju.katsetanud ja kõige paremad siiani antud mudelid.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=550372
balistik 4 lehel olemas ka dxf
veel mis on hea on d-full3d aga peab kerepikkust veidi pikendama on ka hea kiirete manöövritega.
hetkel soovitan Balistikut super lendaja,ise ta muidugi ei lenda.sobib suht algajale kui vähegi suudad lennukit õhus hoida.
edu ehitamisel.

Posted: Sun Feb 16, 2014 21:16
by Riff
Miks on balistik extrast parem?

Posted: Sun Feb 16, 2014 23:49
by primaat
Kui juba paberist tegid ehk soovid taolist kerget asjakest kokku seada? http://fotoalbum.ee/photos/primaat/105675141

Posted: Mon Feb 17, 2014 0:12
by Riff
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Panin siia Balistik DWG ja SLDPRT (SolidWorks) formaadis failid. Modisin natuke, et saaks ka 5mm plaadiga kasutada, originaalis oli 3mm jaoks mõeldud.

Posted: Mon Feb 17, 2014 0:16
by prosper
On Sul enda aretatud või? Palju kaalub ? Mis mõõdud? Mis elektroonika?

Posted: Mon Feb 17, 2014 12:18
by primaat
Ei ole omavalmistatud aga siit saad edasi uurida http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1428110

...

Posted: Mon Feb 17, 2014 12:47
by Riho
Sai ka kunagi selline "väljalõigatud ja kokku liimitud"

Image

Posted: Mon Feb 17, 2014 18:55
by Riff
Lennuk näeb sul hea välja! Kas kõige tavalisem läbipaistev teip sobib hingedeks? Kuidas sa süsinikvarda tiiva sise liimisid? Kui hästi lennuk lendab?

Miks on vaja Balistikul kaldtüüridele detaile, mis suurendavad õhutakistust?

...

Posted: Mon Feb 17, 2014 19:27
by Riho
Jah hingedeks kasutasin tiba korralikumat läbipaistvat Scotch teipi... Vardale lõikasin ennem paigaldust tiivale soone sisse ja siis liimiga paika. Kundlasti soovitan tiiva ette ääre peale lapik süsinikvarras. Lennuomadustest ei oska rääkida kuna selle lennutamise ajal olin väga algaja (ega hetkel pole ka parem) ja seda mudelit jätkus väga väheseks ajaks :D

Posted: Mon Feb 17, 2014 22:15
by prosper
Jah ega aileronisid väga ei näpi alguses, siis on kommervinks pöördes, roll kohe. Liiga suur tüüri pind, vaata et pool tiiba. Rahulik mees peab olema pulkade taga :)
Muidugi Aileron on tulnud pranslaste keelest ja tähendab "väike tiib". Sul see ikka nii väike ei ole :) Ehk on mingi muu mõiste tüürile kui ületab teatud pidala tiivast. :roll: Alguseks kindlasti miskit rahulikumat lennumasinat tarvis. Aga äkki on sinus peidus TALENT. Oled oodatud väga F3A võistlustele.

Posted: Tue Feb 18, 2014 0:53
by [J]
Kui kaldtüürid on tiiva küljes suure pindalaga ei pea nad käima 45 kraadi mõlemale poole. 10 kraadi üles-alla ning jääb vähekski. Ilma kaldtüürideta sellist sirge tiivaga lennukit õhus hoida ei saa. Õiged tüüride liikumisnurgad ning kõva simulaatori trenn aitavad algaja välja.

Posted: Tue Feb 18, 2014 11:25
by prosper
Just ,ega miskit paha pole kui need kaldtüürid ongi suure pindalaga aga lihtsalt alguses on raske. Ma panin ka simus lastele selle Ekstra alguseks. Siis oli kohe näha, raskused tõusmisega ja pööramisega. Pulki ikka väänatakse elu eest, äärest ääreni niipalju kui ruumi on. Tõusul ikka elevatori kang täitsa põhja ja siis küsivad ,et mis viga, lennuk ei tõuse õhku :) või kohe selili. Noh eks see eesmärk oligi, et nad asja rahulikult võtaks. Paistab, et toimis. Trikitamiseks just olekski vaja suurema tüüripinnaga lennukit. Nüüd juba kergelt õpivad neid rolle ja muid vigureid. Aga Riff Sa pole siis ühtegi lennukit päriselt veel lennutanud? Vaid kopter ? Kui lennupäevadele tuled (kas talvel või siis suvel) saad proovida nii, et kahe puldiga. Üks on minu ja teine Sinu käes. Ma võtan Toilasse ka kaasa.

Posted: Mon Oct 13, 2014 11:40
by Riff
Tänaseks olen lennukiga seotud pulti hoidnud käes 3 korda :) (eile oli III kord)

Rohkem Oktoober 2014 teema all ( http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=9530 ), kus on lühike jutt uue lennuki esmalennu kohta.