Page 1 of 1

Kuidas töötab vene diiselmootor MK - 17?

Posted: Mon Feb 03, 2014 22:07
by FlyAirPlaneGuy
Terv. Tahaks teada kuidas see mootor oma tööpõhimõtete poolest töötab?
Miski ju kolbi alla ei suru? Äkki keegi targem oskab seda seletada, kuidas need diiselmootorid töötavad.

Posted: Mon Feb 03, 2014 23:14
by Oehh
FlyAirPlaneGuy wrote:Miski ju kolbi alla ei suru?
Mis sa sellega täpselt öelda tahad?
Tegemist on sisepõlemismootoriga :wink:
Silindris plahvatav kütus paisub üsna piisavalt, et kolb alla suruda :wink:

Posted: Mon Feb 03, 2014 23:15
by trebla
Kõigil sisepõlemismootoritel surub kolbi plahvatav gaas alla. Erinevused selliste mootorite tööpõhimõttes on põlemiskambri täitmise/tühjendamise meetodites ja küttesegu süütamise võtetes.

Posted: Mon Feb 03, 2014 23:27
by Oehh
Kuigi YouTubes on igasugu videovõltsinguid võin julgelt kinnitada, et need videod on ehtsad
ja MK 17 on täiesti töötav mootor.
http://www.youtube.com/watch?v=QfCWqmqlcMk
http://www.youtube.com/watch?v=RmbG1v1A1Ak

Posted: Mon Feb 03, 2014 23:28
by FlyAirPlaneGuy
Seda ma enamvähem tean. Just see mind segadusse ajabki, et silindri ülemises otsas ei ole midagi, justkui oleks see hermeetiliselt suletud. Mis see seal kütuse plahvatama paneb, kui seal ei tundu peale kompressiooni kruvi midagi olevat? Nitrokatel on jah küünal, mis kütuse süütab.

Posted: Mon Feb 03, 2014 23:40
by Oehh
Sellel mootoril on silindrimaht muudetav.
See kompressiooni kruvi surub "silindli lage" alla ja vähendab põlemiskambri ruumi.
Aga veendu enne katsetusi selles, et komp.kruviga ei saaks töö käigus lage vastu kolbi suruda.
Need mootorid on selle suhtes väga õrnad.
Olen ise kolme mootori hoorattad väntvõlli küljest ära murdnud.
Siin on foorumis olnud kogemusi, et keps murdub.

Posted: Tue Feb 04, 2014 3:45
by prosper
Kas Sa tahtsid tööpõhimõtet tead? See peaks olema nii , kütuse ja õhu segu surutakse silindris kokku ülemises asendis. Selle reaktsiooni tõttu kuumeneb see segu ja plahvatab ning surub silindri alla. Ei pea olema süüteküünalt.
On vist selliseid mudelimootoreid ka mis töötavad tankla küttel.(olen kusagilt lugenud aga ei tea rohkem infot). Ja et "diisel" paremini plahvataks lisatakse eetrit ehk õukat(võrukeeles). Mäletan ,et rootsi sõjaväe autode kabiinis oli selline pesa kuhu külmaga panid eetri ampulli sisse ja siis läks üsna nobedasti käima. :)

Posted: Tue Feb 04, 2014 9:03
by FlyAirPlaneGuy
Vot nüüd sain aru! Tänud neile kes seletada viitsisid :D

Posted: Tue Feb 04, 2014 9:29
by trebla
Mäletan, et vene ajal oli liikvel õpetus kuidas teha selle kompressioonikruvi jaoks seib mis takistas kontrakolvil vastu töökolbi minemast. Mikromeetrite täpsusega treimistöö :wink:

Posted: Fri Feb 14, 2014 22:44
by FlyAirPlaneGuy
Ei hakka uut teemat tegema, aga kui ma oma mootori lahti kiskusin oli kepsu ja kolvi koos hoidev (sõrm vist) pooleks. Kui hülsi ära võtsin kukkus pool sõrme välja ja teine pool on kolvi sees kinni.(hilljem võtsin julguse kokku ja toksisin selle sealt välja). See ei tohiks ju pooleks olla? :o

Posted: Fri Feb 14, 2014 23:42
by ik
ei tohi

Posted: Fri Feb 14, 2014 23:45
by FlyAirPlaneGuy
Ei tea kas tänapäeval veel kusagil eesti hobipoes midagi analoogset ka leiduda võib?

Posted: Sat Feb 15, 2014 0:07
by prosper
Ma ei usu, sest TУ ja ГОСТ (Государственный стандарт) järgi ei tooda keegi enam miskit. Ainuke mis võib olla on see, et mõnel veel järgi vanast ajast. Ja ehk teab Aviaator (Aivar) sealt venemaa poolt tuttavate klubi inimeste käest küsida. Veel ka võimalus, et mõni teadja treial kes tuvastab sama materjali, teeb selle vidina valmis. Kas Sul suur soov seda mingi lennuki peale panna või niisama törtsutada?

Posted: Sat Feb 15, 2014 0:16
by FlyAirPlaneGuy
Pigem niisama törtsutada. Kuid õnneks kasutaja Kyylik pakkus mulle poolikut mootorit, ja seal tundus see sõrm küljes olevat.
Ja veel, millise õliga võib mootorit seest määrida?
Mul kodus üle uut automootori õli. Äkki kannatab seda natukene pintsilga määrida? :D

Posted: Sat Feb 15, 2014 0:56
by Oehh
Kepsu tegemine on imelihtne. :)
Vaja on sobivalt tugevat alumiiniumi.
Soovitatavalt nii paksu lehtmaterjali kui kepsu silmade koahal olema peab.
Edasi on vaja teada kepsu originaalpikkust.
Siis puurpingi all silmad sisse puurida ning väike sae ja viili töö.

Olen nooruses nii ühele MK-12B kepsu teinud.
:)
Värske outomootoriõli käib küll.
Peaasi, et peale käivitamist kastorkaga kauaks seisma ei jää.

Posted: Sat Feb 15, 2014 1:06
by FlyAirPlaneGuy
Mul keps ja kolv korras, pooleks on see jubin mis hoiab kepsu ja kolvi omavahel koos.Läheb läbi kolvi ja kepsu.(Meenutab tugevat traadijuppi)
Mida siis juhtub, kui kastrolkaga koos olev mootor seisma jätta?

Posted: Sat Feb 15, 2014 1:12
by mart63
Seistest muutub tökatiks ja kitib mootori kinni mis kinni.. :D

Posted: Sat Feb 15, 2014 1:14
by FlyAirPlaneGuy
Siis metsas :D
Kui suvel mootorit kräunutab, siis enne talve mootor lahti ja puhtaks ilusti kõik? :D

Posted: Sat Feb 15, 2014 2:15
by Oehh
Sul siis katki kolvi-kepsu sõrm.
No see ehk ka meetermõõdus
ja saab mõnest terastraadist õige pikkusega välja lõigata.

MK-17

Posted: Sat Feb 15, 2014 9:26
by Veteran
Praktika on selline, et aastaid seisnud kastoorõli seguga töötanud mootori saab edukalt lahti, kui silindrit fööniga soojendada, samal ajal propist proovides, kas hakkab liikuma.Liigset jõudu mitte rakendada!Pärast mootoripesu ja mingi kergemat- vedelamat õli silindrisse. Mootorit osadeks lammutada pole samuti tarvis...
Selle kolvisõrme võib edukalt sobiva diameetriga puurisabast valmistada.

Posted: Sun Feb 16, 2014 20:40
by Ropka
võin karpides sobrada, ehk leiab isegi MK-17 sõrme

Posted: Mon Feb 17, 2014 11:13
by FlyAirPlaneGuy
sobrasobra :)

Posted: Sun Mar 16, 2014 9:13
by FlyAirPlaneGuy
Igatahes nüüdseks olen puuri sabast ise õige teinud ja tundub et mootor nüüd korras :)
PS: Meeldivat lund! :D