Page 1 of 1
ÄA: tiivatoorik
Posted: Wed Mar 14, 2007 14:53
by Ropka
ära anda siis penoplastist tiivatoorik, paksu profiiliga
40-46 mootoriga showflyeri lennuki jaoks
ühe tiiva pikkus 645mm, 2 juppi on
profiili paksus 50
profiili pikkus 265 koos liistudega
profiili pealt ja alt on sisse lõigatud liistuvaod, liistud saab kaasa
kui kõvemaks lammutamiseks läheb siis võib ka penokast uue tiiva lõikamiseks profiilid kaasa anda
tiib tuleks katta balsaga või jõupaberiga (palju lihtsam ja ka väga tugev)
vajadusel saab kaasa ka tiivatükke millised need tiivad olla võiks.( või siis millised need minul olid)
sama tiib on ka kõrvaloleval pildil lendamas
5051078, Nõmmel
Posted: Thu Mar 03, 2011 0:24
by arvid123
kas täiesti tasuta?
muidu olen huvitatud ja tuleks ise järgigi.
Posted: Thu Mar 03, 2011 0:37
by saarlane
Pole küll tiiva huviline, aga tahaks teada mis moodi see tiiva katmine jõupaberiga käib? Mis liimi selleks kasutada ja kas tiib raske ei jää? Kas tiivprofiil on seest tühi, või terve tiib täis penoplast?
Posted: Thu Mar 03, 2011 4:33
by imm
jõupaber tuleks pva liimiga immutada ja siis peale kleepida, kui pva on kuivanud ongi tulemus väga tugev. pva tuleks veega enne kasutamist lahjendada.
Posted: Thu Mar 03, 2011 8:43
by mart63
Posted: Thu Mar 03, 2011 9:13
by Ropka
vahepeal on 4 aastat möödunud, tiivad lendasid piltidel näidatud koosluses
aga jõupaber, jah see pruun pakkepaber, mitte papp, PVA liimiga liimides saab ülitugev
mina panin sellele paberile veel kile ka peale ja no vastu lauda lüües ma tiiba pooleks küll ei saanud (neid tükke oli mul kõvasti kuna oli esimene lennuk)
Posted: Thu Mar 03, 2011 12:08
by tikka
Läheb algsest teemast mööda, aga kuidas jõupaberiga katmisel tiiva kõveraks tõmbumist vältida? Surve alla ei saa ju panna, sest PVA vajab kuivamiseks õhku.
Posted: Thu Mar 03, 2011 12:18
by Ropka
ei saa hästi probleemist aru
Penoplast ei lähe ju märjaks saamisel kõveraks, mingit survet ega midagi pole vaja, liimid paberiga üle ja asi korras.
Topeltkohad ja tiivaotsad saab pärast liivapaberiga hõlpsalt siledaks lihvida.
või tahad ribitiiba paberiga üle katta?
Posted: Thu Mar 03, 2011 15:51
by tikka
Märjaks tehtud paber tahab kuivamisel penoplastist tiiba samamoodi kõveraks tõmmata nagu ribitiiba. Tahtsin teada, mis nippe sa kasutad. Kas katad korraga mõlemalt poolt ja paned tiiva kuivamiseks rippuma?
Posted: Tue Mar 08, 2011 14:58
by karvik
paberiga kaetud tiivad lähevad kuivades kõveraks jah. ja ka peale kuivamist kipuvad mängima kui õhuniiskus muutub.
ma ootaks ka mingit vastust kuidas teha nii, et ei läehe?
Posted: Tue Mar 08, 2011 23:04
by prosper
Vaata Ropka, nii pikk teema tuli, et polegi nii lihtne midagi niisama ära anda (ÄA)
Posted: Wed Mar 09, 2011 1:40
by Ropka
no ma ei tea mis mikrotiibasid te teete mille paber kõveraks tõmbab
minul olid paksud trikilennuki tiivad ja ei olnud liimimisel mingit muret
pikitugevuseks olid männiliistud profiili kõige paksema koha peal üleval ja all, tiiva esi ja tagaliistud olid balsast
tegin ja pisikese õhuvõitleja tiivad paberkattega, kah ei olnud mingit kõverduseaimdustki
Posted: Wed Mar 09, 2011 13:39
by hommiku kohvi
kas tiib, mis pakkumisel saaks kuidagi paigaldada sellele kerele:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=827488
ehitasin kere valmis, aga pole veel leidnud kohta ega aega, kus saaks kuumatraadiga tiiva välja lõigata.
Kui sinu pakutav sobiks, siis võtan ära
Posted: Wed Mar 09, 2011 21:07
by Ropka
khm 14 märts 2007
Posted: Wed Mar 09, 2011 23:02
by hommiku kohvi
hehh ... ei pand kuupäeva tähelegi
Posted: Thu Mar 10, 2011 8:01
by imm
prosper wrote:Vaata Ropka, nii pikk teema tuli, et polegi nii lihtne midagi niisama ära anda (ÄA)
Ropka sul oleks tõesti lihtsam see tiib kellegile maha müüa
Posted: Mon May 30, 2011 21:33
by arvid123
tiiva kõveraks minemise eest tuleks hoiduda nii, et kui tiib on kaetud ja kuivab liimist, pane see raskuse alla nii, et tiib jääks sirgeks.
umbes poole kuu pärast niisuta tiib veega ja jäta raskuse alla. tee nii mõned korrad ja tiib jääbki sirgeks!