Page 1 of 1

Mootor ngh gt9 9cc gas

Posted: Wed Mar 26, 2014 0:17
by vintrobi
Tere mis kütusega töötab see mootor http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ition.html

Posted: Wed Mar 26, 2014 9:54
by toomas t
See mootor töötab bensiiniga, aga pööra tähelepanu võimsusele, olematu 0,8 hp. Sama suurusega nitromootor annab kordades rohkem välja.

Posted: Wed Mar 26, 2014 15:10
by vintrobi
Kas peab olema ka mingi õli selle mootori jaoks ja kas töötab tavalise sõiduauto bensiiniga või on mingi eriline bensiin. :D

Posted: Wed Mar 26, 2014 15:17
by cuprum
vintrobi wrote:Kas peab olema ka mingi õli selle mootori jaoks ja kas töötab tavalise sõiduauto bensiiniga või on mingi eriline bensiin. :D
Ei, pigem vana "punnvõrri" bensiin - et siis õliga "pooleks" (tegelikult küll kuskil 1:20 kanti). Aga, miks Sa ise manuali ei loe? HK lehel manual + üsna palju muudki dokumenti täiega olemas.

Posted: Wed Mar 26, 2014 15:27
by vintrobi
Kas tavaline kahetaktilise õli. :D

Posted: Wed Mar 26, 2014 20:31
by Oehh
Tavaline 95...98 peaks kõlbama vist jah.
Lubrication oil: 2 cycle Engine Oil API TC / JASO FD or better specs. (Mobil + M2T)
General use fuel: 20:1-25:1

Nagu toomas juba kirjutas on võimsust ikka väga vähe ca 550 grammise mootori jaoks.

Ja pane ka seda tähele, et see mootor on 2-taktilikne mis luristab benzu ilmselt mõnuga.

Aga kirjuta parem mis sa selle mootoriga teha tahad.
Ehk siis valiks mootori vastavalt vajadusele.

Posted: Wed Mar 26, 2014 20:51
by vintrobi
Niisma tahtsin teada selle mootori kohta sest nitroga olen juba tegelenud ja raha läks ikka täiega tulevikus on plaan see osta ja kullo lennumudelismi ringis lennuk valmistada tiiva ulatusega mingi 1500 treener midagi sellist http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... arch=stick või sellist http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... EP_GP.html

Posted: Wed Mar 26, 2014 22:32
by vintrobi
Kus selle mootori süüte küünlt müüakse.

Posted: Wed Mar 26, 2014 22:52
by Erki.K
Pildilt paistab üks süüteküünal komplektiga kaasas olevat.

Googeldades tuleb neid e-poode päris palju kus neid müüakse.

Posted: Wed Mar 26, 2014 23:05
by Oehh
Vaatasin sinutorus videosid selle mootoriga traineritest...
ja ega ta ikka ei jaksa vedada.
Vaata veidi suurema mootori poole...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _8HP_.html
Pane tiivale "mõni toll" juurde ja võid saada nauditava lennukaalu ja võimsusega lennuki.
See 9cc mootor tundub ikka väga lootusetu olema.

Posted: Wed Mar 26, 2014 23:44
by vintrobi
Mulle küll ei tundu see päris lahja kui seda sõjalindu vaatata http://www.youtube.com/watch?v=J8CA-0zahOY :D

Posted: Thu Mar 27, 2014 0:20
by Oehh
http://www.youtube.com/watch?v=J8CA-0zahOY
Õhus ta ju püsis aga mingit erilist Powerit ikka näha polnud.
Mootor oli muidugi ika reguleerimata.

Too much power is almost enough :P

Kui võrrelda neid kahte videot siis on selgelt näha,
et sama lennuk lendab 10cc metanoli mootoriga oluliselt paremini
kui 9cc bensiiniga.
Vahe on märgatav nii kiiruses kui manööverdusvõimes ...
... ja samuti võimes lennata ja maanduda peaaegu 2x väiksema kiirusega.

http://www.youtube.com/watch?v=ftOcYWKCHiE
http://www.youtube.com/watch?v=4dhP4EqD-hg

Posted: Thu Mar 27, 2014 13:16
by vintrobi
Aga mis oleks siis odav ja normaalne bensiini mootor. :D ja kui palju sellised kasutatud maksavad

Posted: Thu Mar 27, 2014 17:52
by Kuno
Oleneb sellest,mida saavutada tahad,aga mulle tundub see 9ccm mootor jõuetu.Kui soovid ehitada kaua õhus püsivat kaameraalust või FPV-d,siis on ok,aga kui soovid vigurlennuvõimelist mudelit,siis mõttetu teema.Ega see 15ccm mootor kas teab mis püss ole,aga sellel juba mingi mõte oleks - kui suudad sellega ehitada mudeli,mis üle 4 kg ei kaalu,siis on ok.Bensukaid on mõistlik vaadata 25+ccm - siis on võimsus mõistlik.Mudel tuleks valida selline 180 cm tiivaga ja lennukaaluks planeerida mingi 5 kg,siis lendab väga hästi.

Posted: Fri Mar 28, 2014 17:59
by vintrobi
Ei taha ehitada 3d tahaks ehitada tavalist kas kahe või ühe tiivalist rahulikult lendavat lennukit. :D

Posted: Sat Mar 29, 2014 11:01
by vintrobi
Aga mida sellel veel vaja kui ostad mootori. :D

Posted: Sat Mar 29, 2014 17:09
by primaat
............. :) sellele mootorile ei olegi midagi ju juurde vaja,ostad,paned kokku,vaatad ja vb olla ka käivitad siis seisab mõne aasta ja müüd maha. Aga üldjuhul on mootorile juurde vaja soetada ka lennuk..... :roll: ,vist!

Posted: Sat Mar 29, 2014 20:29
by vintrobi
Aga starter :wink:

Posted: Sat Mar 29, 2014 22:15
by tikka
vintrobi wrote:Aga mis oleks siis odav ja normaalne bensiini mootor. :D ja kui palju sellised kasutatud maksavad
Kui odav on odav? DLE, OS jms peaks olema suht kindla peake minek. Toodete kohta peaks alati netist lisainfot otsima. Tehasest tulnud NGH GT9 ei tundu ka HK arvustuste kohaselt olevat hea mootor. Tõenäoliselt tuleb enne lennutamist seda natuke putitada.

Selle mootori näitajad tunduvad vähemalt paberil palju paremad:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... id=9702886

Veel mõtlemisainet:
Enda 1500mm traineri ehitasin 4ccm OS FX nitro mootoriga. Lendas küll, kuigi 1200mm on levinum tiivaulatus sellisele jõuallikale. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6562
Minu arvutuste kohaselt (ei pruugi olla kõige täpsemad) on 4ccm FX nitro mootori 10 lennuminuti hind ca 1,25eur ja 20cc DLE bensukal 0,15eur, kui vaadata ainult kütusekulu. 4ccm mootori jaoks sobilik lennuk, komponendid ja võimalikud maaga kokkupõrked on odavamad. Bensukas määrib vähem lennukit, aga see peaks rohkem haisema.

Posted: Sun Mar 30, 2014 12:15
by vintrobi
Aga mida sellel täpsemalt putitada vaja on

Posted: Mon Mar 31, 2014 14:49
by vintrobi
Aga milline prop sellele käib kas see prop sobib sellele http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _12x6.html :D

Posted: Mon Mar 31, 2014 16:17
by Kuno
veel nats mõtlemisainet:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=17276
see mootor on ainult 0,05 hp nõrgem - pane nad mõttes kõrvuti ja mõtle siis veel :shock:
Hind hinnaks,aga niisama raha tuulde loopida ka ei ole mõtet.

Posted: Mon Mar 31, 2014 16:26
by vintrobi
Kas seda annab muidu bensiini peale ümber kuidagi teha. :?: http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=17276

Posted: Mon Mar 31, 2014 17:24
by primaat
:) annab bensiini peale ümber teha,kaasarvatud seda aga kui sa nii palju nii rumalaid küsimusi esitad siis sinust küll tegijat ei ole nii et viska järjekordne rumal mõte peast välja ja kuula mis sulle räägitakse. Aga sa vaata seda,lendab muide väga hästi ja ei ole üldse mootorit tarvis.

Posted: Mon Mar 31, 2014 22:06
by tikka
vintrobi wrote:Aga mida sellel täpsemalt putitada vaja on
Endal pole kavas bensukat teha ja väga ei süvenenud, aga probleemiks tundus olevat karburaator ja kütuse pump, mis võib häälestamise keerukaks muuta. Probleem võib olla ka kasutajates.

Bensiinimootoreid alla 9cc väga ei leia, sest väikeseid mootoreid on keeruline bensiiniga tööle panna (mingi füüsikaseaduste vms teema). Seepärast ongi väikestel mootoritel teine kütus.

Posted: Mon Mar 31, 2014 23:09
by Oehh
tikka wrote:Bensiinimootoreid alla 9cc väga ei leia, sest väikeseid mootoreid on keeruline bensiiniga tööle panna (mingi füüsikaseaduste vms teema). Seepärast ongi väikestel mootoritel teine kütus.
Tegelikult oli 30...60-datel just nimelt bensiini mootorid. :P
Alles hiljem tulid eetriga diiselmootorid
ja veel veidi hiljem hõõgküünlaga metanoli mootorid.

Põhjus oli muidugi tehnoloogiline ... :wink:
... ja peamiselt just selles, et sädeküünlaga bensiinimootorid vajasid
lisakaaluna dünamot ja kontakte ja süütepooli.
Ehk siis just nimelt see mootori erikaalu suhe toodetavasse võimsusesse. :P
Tänapäeval osatakse juba teha imepisikesi halli andureid ja elektronsüüte elektroonika on muutunud kordi väiksemaks.

Aga ju siis praegu ongi just see 15...25ccm piir kust allapoole küll üritatakse aga seni veel ei ole võimsus mootori kaalu suhtes nii hea, et see odavama kütusehinna ära tasuks.

Posted: Sat Jul 11, 2015 17:26
by Erki.K
Kasutab seda mootorit keegi reaalselt ka oma mudeli peal?

Posted: Sat Jul 11, 2015 18:45
by trebla
Bensiinil väiksem energiasialdus kui piiritusel. Samas ei ima jälle niipalju niiskust sisse.

Posted: Tue Aug 11, 2015 12:14
by [J]
Toomas Mardna kasutas oma mitmeid maailmarekordeid teinud lennukitel väikest bensiinimootorit. Tavaline 4-taktiline OS-MAX 7 cm3. Sellised sädeküünlad, mis sobivad hõõgküünla keermega ja mõõtudega on täiesti olemas.
Eesti kestvuslennu rekord 21 tundi on samuti sellise mootoriga tehtud.
Image
Sobivaks otstarbeks võib väike bensiinimootor olla tänapäevalgi parim.
Maynard Hilli üle Atlanti lend toimus 10 cm3 4-taktilise bensiinil töötava OS-MAXiga.
http://www.progressiveengineer.com/prof ... rdHill.htm

Posted: Tue Aug 11, 2015 13:18
by Erki.K
Lahe värk!