Page 1 of 1

DJI(phantom) uuendus, piirab lendamist lennujaamade juures.

Posted: Tue Apr 08, 2014 10:02
by -Ilmar-
Hei!

Jäi silma selline asi:
http://www.suasnews.com/2014/04/28442/d ... -airports/
Lennart Meri Tallinn Airport ja Former Raadi (Tartu) (military airfield) on nimekirjas
Endal seda lennuaparaati pole.

Parimat soovides,
-Ilmar-

Posted: Tue Apr 08, 2014 20:17
by Dillinger
Just regasin end foorumisse, et sellest juttu teha.

2.0 ei ole seda vist veel, 3.0 on see sundmahapanek.
Kusjuures see ala siin katab pirita ja Jüri ringi ka ära.

Kas keegi on seda uuendust teinud ja kas on kopter "käest võetud" nn?

Endal 2.0 peal, müüja soovitas soojalt uuendust teha, aga vot see soovitus tundub hetkel nadi. Ilmselt läheb droonide sõjaks, õhuruumide jagamine käib. Mage on, et arukusele enam ei loodeta.

Raadi on, Ülenurmet pole. Ämarit samuti pole. Millisest kaalutlustest siin rääkida saab, ei kujuta ette.

Posted: Wed Apr 09, 2014 0:57
by ulmeKulgur
Hmm. Üldiselt ja konkreetset süsteemi teadmata, selle jaoks on vaba tarkvara ja vaba riistvara, et keegi ei saaks teise keelamisega liiale minna. Antud firma toodete puhul ei leia aga märki, et kuskil lähtekood oleks... see võib lennujaamade lähedal elutsejate kopterile tähendada seega ajuvahetust.

Posted: Wed Apr 09, 2014 1:05
by ulmeKulgur
P.S. Seega saab suvalise uue firmwarega DJI drooni "alla tulistada" kui talle suundantenniga GPS satikate signaale sööta, mis kas edastatud "lennukeelutsoonist" või sünteesitud sisaldamaks "lennukeelutsooniks" lahenevaid andmeid (võimalik et kõlbab ka salvestatud signaal, kuigi väike mõistuse ja sisemise kella tarvitamine nurjaks salvestatud signaaliga spoofingu).

Üldiselt on GPS spoofing tehtav ja realistlik. Inimesed on juhtinud droone ja kontrollitud eksperimendi korras omaniku loal koguni laeva eksiteele GPS spoofing'u abil, sest satelliit ei pane oma signaalile kaasa midagi autentimist võimaldavat ega digiallkirja sarnast. Tembu maksumus võib siiski, sõltuvalt tegija osavusest, olla laiatarbe tembutamiseks natuke kallis.

Ise ei oskaks seda kiiresti ja koduste vahenditega teha, vaid peaks omajagu õppima ja ostma tõenäoliselt kena kopika jagu riistvara... aga kui ma oleks pätt ja töötaks põhimõttel, et DJI droone ja nende maandamisel saadud muud loot'i on kasumlik järelturul müüa, siis järsku viitsiks? :D

Sisuliselt tüübid sulgesid kujuteldava turvariski ja lõid reaalse. Suletud turvarisk oli kujuteldav, kuna kes soovib pahast tahtest lennuliiklusele ette töllerdada, kasutab tõenäolselt selleks vahendit, mis seda võimaldab. Kogemata inimesed reeglina lennuväljale ei roni. Kõrged aiad ja seal taga liikuvad turvamehed reeglina aitavad teha järelduse, et seda ei peeta sobilikuks lennutamiskohaks. :D

Posted: Wed Apr 09, 2014 6:15
by FlyingZika
Momendil puudutab see siiski ainult DJI Phantomit.
P.S. Seega saab suvalise uue firmwarega DJI drooni "alla tulistada"

Posted: Wed Apr 09, 2014 6:27
by Dillinger
ja puudutab ainult 3.0 firmwarega. Mina püüan sellest eemale hoida, kuna Pirita sadamas ja Tallinna lahel vee kohal ma ei tahaks, et keegi DJI onu on otsustanud, et mu kola loojub vette omatahtsi.

Nad on jah suletud lähtekoodiga lisaks. Aga FAA-ga kokkulepped ilmselt. JA selgusetuks jääb, kui oled manual modes, siis kas signaali saamine GPS ilt tähendab samuti piirangute rakendamist.

Ja pakun, et neile on see turunduse ja legislatsioonide jaoks vajalik. Kui see nende vastu töötama ei hakka.

Posted: Wed Apr 09, 2014 11:58
by Submarin
Väga kasulik update.

Nimelt on Phantom ju laiatarbekaup, mida müüakse igas suuremas poes. (loomulikult va Eesti)
Enamus nendest inimestest, kes seda toodet ostab pole sellest ilmselt kunagi mitte midagi kuulnud ja veelvähem ei tule ta sellpeale, miks ta ei tohiks lennujaama juures näitekst maanduvad Boengut filmida!? Kes meistki seda teha ei tahaks?

DJI ja ilmselt ka meist keegi ei tahaks endale seda jama kui phantom ja estonian air´i turbiin kohutuvad.
Nazale , wookongile ja A2´le ma loodan, et seda uuendust ei tehta sest inineme, kes selle ostab peaks ehk mõistma kus lennata ja kus mitte.

Seda videot vaadates https://www.youtube.com/watch?v=YoXAMRQoIAA
ei näe et asi nii hull oleks sest mänguruumi on ju jäetud.

Magasini tn ei tasu ka igalpool lennutada :)

Posted: Wed Apr 09, 2014 14:36
by AndresO
Igale tõkkele võib leiduda ümbertee.
Kui panna GPS-i ja aju vahele lisa 'ajukäär', mis nihutab GPS-i koordinaate näiteks 10 km kõrvale. Teeb küll teekonnapõhise navigeerimise veidi keerukamaks.

Posted: Thu Apr 10, 2014 5:26
by Dillinger
Voi lihtsalt kleeps peale ja kuu aega harjutanu ajab manualis asja trotsi pärast õhku.
Ja 1200 pluss pole nii laiatarbekaup kui ise hiinakatest kokku pandud, mis on märgatavalt odavam, ja seda voib kasvoi proovimiseks moni ehitada.

Kuigi jah, kuskilt see piirangute ots peab lahti tehtama, aga see asi peab edasi arenema enne.
Lennujaam tahab näiteks laiendustöö jaoks pilti ( eksju,ISE) aga Phantom on mängust välja mängitud.

Meil ehitati lennurada ja õhupilte oli vahel väga vaja, lihtsalt remondis raja tõttu meie lennuvahendid ei saanud lennata.

Lihtsalt tuimalt robotliku faktoriga outrulemine ilma intelligentsi arvestamata ei ole selle firma poolt intelligentne.

Posted: Thu Apr 10, 2014 8:31
by Scoop
Dillinger wrote: Lennujaam tahab näiteks laiendustöö jaoks pilti ( eksju,ISE) aga Phantom on mängust välja mängitud.
Ma võin Sulle omast kogemusest öelda, et selliste piltide hangetes on DSLR klausel sees ja Phantomiga ei ole seal nkn midagi teha. Hoiame ikka tööriistad ja toy grade eraldi :roll:

Posted: Fri Apr 11, 2014 14:43
by Dillinger
Sa võid öelda küll, aga faktid on veidi teistmoodi. Iga juhtum eraldi, eks.

DSLR grade ei ole tänapäeval enam see mis ta mõned aastad tagasi oli. Lõppmeedia paneb paika, ei mina ega minu tuttavad nõua algmaterjali formaati/tehnikat. Nõuame lõpptulemust. Ja tihti tuleb tulemus ikkagi töötlemisest.

Ka praegu ei taha keegi maksta kilot sündmuse eest, aga tean juba kaunis palju Phantomeid, mis saavad tööd. Toyks nimetavad seda pigem need, kel on rasketehnika alla hunnik raha pandud ja ees on nägemus, et kliente väga ei huvitagi see tehnika (on erandid ka, eks, kus on vaja) Eksklusiivsus on kadunud.

Ja ma saan aru, et firmad ja raha taga, aga "toy grade" teeb suurema osa tööst. Kange tehnika meie ruumis on suuremalt jaolt raisatud raha, on mõned tegijad, kellele see tehnika tagab midagi.

Posted: Fri Apr 11, 2014 16:26
by Scoop
Dillinger wrote:Sa võid öelda küll, aga faktid on veidi teistmoodi. Iga juhtum eraldi, eks.

DSLR grade ei ole tänapäeval enam see mis ta mõned aastad tagasi oli. Lõppmeedia paneb paika, ei mina ega minu tuttavad nõua algmaterjali formaati/tehnikat. Nõuame lõpptulemust. Ja tihti tuleb tulemus ikkagi töötlemisest.
Ma usun, et räägime erinevatest asjadest. Ma räägin pikaajalistest hangetest suurte ettevõtetega, kus on enamasti DSLR kasutamise klausel sees + megapikslite klausel. Seda enamasti seetõttu, et soovitakse hiljem ka fotosid suures formaadis trükkida ning väikese reso puhul läheb PPI liiga alla. Kui aga Pullipeeru Talu peremees tahab endale paari suvist klõpsu saada, siis kindlasti on Phantom + GoPro oluliselt odavam variant.

See jutt käis siis piltide kohta. Video puhul läheb asi kaheks puhtalt selle järgi, kus videot kasutatakse. Igast pulmavideod jms, kus kokku makstakse filmimise + monteerimise + suhtlemise eest seal 400-600€, siis selge see, et lendad Phantomiga, kuna suurema kopteri kasutamine ei ole majanduslikult mõttekas. Kui jutt on aga sellistest filmimistest, kus tellija tunneb huvi ka selle vastu, mis formaadis tulemus on, mis FPS ja bitrate, siis Phantomiga enam välja ei vea ning tarvis vähe kangemat setupi.

Posted: Sun Apr 13, 2014 13:49
by Dillinger
Vist tõesti.

Aga 3.0 on hetkel nn tagasi kutsutud. Arvatakse, et 2.0 pannakse tegasi saidile, paljud kasutajad ei saa suvalises kohas õhku tõusta, tarkvara vigane.

Osadel on hakanud
Phantomid iseeneslikult flippma.
Soovitatakse mitte uuendada.


Aga kas me jõuame varsti sinna, kus privaatmaa omanik saadab oma koordinaadid sinna andmebaasi ja lennukeelualad hakkavad olema igal pool, olgu nad põhjendatud või mittte?

Sellise asja kasuteguri jaoks peab rohkem järelvalvet =kulutusi, mitte robinal koordinaatide pealelaadimist.

Ja drooniga pildistamise mõte on harva hiigelkõrgele lennata, mõtet pole mastidest ja kõrghoonetest ylalpool rallida.

Ainus põhjendatus on hetkel ikkagi "lollid" ja kontrolli kaotanud droonid.

Posted: Wed Apr 30, 2014 20:20
by yhuubert
Dillinger wrote:Ainus põhjendatus on hetkel ikkagi "lollid" ja kontrolli kaotanud droonid.
Põhjendatus on ikkagi lennureeglite juures see, et ei lennataks sinna, kus on kokkupõrke oht teiste õhusõidukitega. Lennunduse instrumentaallennus, kus sa teisi lennukeid ei näe, on reegliks see, et kõik seadmed peavad olema väga põhjalikult testitud ja sertifitseeritud oma töökindluse osas. Teine variant on visuaallend, kus piloot peab vaatama igas suunas, et ta millegagi kokku ei lenda. Enamus droone ei vasta hetkel kummalegi.

Posted: Thu May 01, 2014 10:32
by Dillinger
Põhjendatuse vastu ma ei vaidlegi :) Ülemuslik on alati see "asi" mille sees istub inimene ja kelle elu sõltub, kas lendab puhtalt, ilma teiste objektidega kokku põrkamata...

Aga panna paika asjad nii, et korteris laps pisikopterit lennutades on kohe seadust rikkunud - no ei ole mõistlik.

Kontrollitav õhuruum on meil vist maapinnast alates, ja kuni Naissaareni välja. Ja kindel, et Õismäe tornmajade vahel lendavad mehitatud õhusõidukid...
Riskide hajutamisest ma saan aru, aga ogar keelamine on lihtsalt ogar.

No jälle teemasse :) DJI ringikujuline keeluala ei lähe ligilähedaseltki kokku tegeliku õhuruumi klassiga, no mitte kuidagi. Ongi ühe vitsaga jurakas kaardile pandud.

Samas - no kellegile see elutähtis just pole, kui ta lennata ei saa ses alas. Ja see ei välista, et Mõigus lapse käest heeliumiga õhupall käest lendab ja et kajakas mottorisse ei lenda. (või lihtsalt lennuk rikneb kuidagi õhus.)

Minu kokkuvõte on ikkagi see, et piiramine peab olema arukas. Mida see hetkel väga ei ole.

Posted: Thu May 01, 2014 11:21
by yhuubert
Dillinger wrote:DJI ringikujuline keeluala ei lähe ligilähedaseltki kokku tegeliku õhuruumi klassiga, no mitte kuidagi. Ongi ühe vitsaga jurakas kaardile pandud.
Samuti on DJI surnud Raadi lennuvälja Tartus oma keelualaga suutnud katta :)
Dillinger wrote:Ja see ei välista, et Mõigus lapse käest heeliumiga õhupall käest lendab ja et kajakas mottorisse ei lenda.
Minu üks suurimaid ehmatusi lendurina oli EETN lennuväljaringil Ülemiste Keskuse kohal, kui ma sügisel äärepealt oleks sotsiaaldemokraatide punaste õhupallide sajasesse parve lennanud, mille nad süüdimatult lahti olid lasknud. Paar meetrit läks lennukist mööda :S

Posted: Mon May 05, 2014 22:37
by felch
Võimalik, et varsti on kopterid "surnud" ka USA rahvusparkides: http://reisijuht.delfi.ee/news/news/rah ... d=68604109

Hmm.... Google prillide esitluse puhul tekkis ka debatt (kuni vist selgus, et tegu on veica toore asjaga ?). Kas nüüd tuleb ka droonidega lendamise puhul arutelu ?

Tuleb ikka open source platvormile üle kolida...