Page 1 of 1

Soomes ka klubimaks 2008 aastaks - 65 eurot klubi

Posted: Mon Mar 19, 2007 19:24
by ints
Seoses kasvavate kuludega ja vajadusega esindada Soome mudelliste Euroopa taseme koosolekutel/otsustamistel kehtestas SIL Soomes klubidele aastamaksu - 65 eurot. Mh. tagab see klubile 3 osapoole kindlustuse, abiliste kindlustamise õnnetusjuhtumite vastu talgute korraldamisel ja klubile hääletusõiguse juhatuse koosolekutel. Võimas. Jõuaks meie ka kunagi niikaugele...

Samas tundub, et üksikisiku osamaks on samasse suurusjärku jõudnud. Tõsi, arvestades sellega kaasnevat supervinget kindlustust on too isegi sellisena supervinge. 1000 krooni eest täiskindlustus, sh. 3 osapoole kindlustus aastaks, mis sisaldab ka õnnetusjuhtumite kindlustamist teel lennutama ja tagasi... Abix.

Umbes poole väiksem kuni samasuur osa läheb ka klubi aastamksuks...

Heko listis olnud originaalteade:
Hallitus sai valtuudet toimeenpanpanna maksu vuodelle 2008. Maksu tulee olemaan jäsenmaksun suuruinen, 60-65euroa, joka oikeuttaa seuraaviin palveluihin

- kerhon jäsenlaskutustyön, postittamisen jne. tekeminen liiton toimistolta,
- talkootyön vastuuvakuutus, tapaturmavakuutus myös kerhon ulkopuolisille,
- kerhojen kolmanen osapuolen vastuuvakuutus. Jos kerho katsotaan aiheuttajaksi,
- kramex ja teostomaksut yleisötilaisuuksissa,
- äänestysoikeus liiton vuosikokouksessa, suuremmat päätökset, SIL hallitus jne.

Varsin omituisia perusteluita, kun jäsenmaksujen korotukset on aikaisemmin jo perusteltu kertaalleen noista palveluista.
Terv,
I.

Posted: Mon Mar 19, 2007 21:09
by lauri
Väga mõistlik. Kindlustus on tähtis, eriti hinnataks seda peale mingit õnnetustjuhtumit.

Kui kellelgi on kindlustus-seltsides tutvusi, võiks ehk juba tänagi seda asja vaikselt uurida. Huvilisi oleks üle Eest ehk ~100 (väga optimistlik prognoos). 500kr aastas teeks 50 tuhat ja selle nimel keegi ehk isegi viitsiks end liigutada :!:

Esimene samm oleks siiski kõigi aktiivsete või vähem aktiivsete mudelistide klubidesse saamine... FunFly klubiga hetkel liitumine täiesti tasuta ja ka aastamaksu pole.

Omalt poolt koostan mingi info, kuidas klubiga liituda, mida selleks vaja on ning tõsisematele lenduritele ka FAI litsentis hankimise korra.

Kõige rohkem oleks aga vaja klubiruume Tallinnasse - siin on igasugu klubiline tegevus teiste Eesti suurte linnadega võrreldes minuteada kõige tagasihoidlikum.

Posted: Mon Mar 19, 2007 23:28
by tulnuk
Kindlustuse teemat on edasi-tagasi veeretatud aastakoosolekutel ja kevadistel Tartu seminaridel juba aastaid, tulemust pole.

Ükski kindlustusfirma polevat nii spetsiifilisest klientuurist eriti huvitatud, võibolla oleks abi vastavast seadusest vms mis teeks mudeli kindlustuse kohustuslikuks nagu see on mujal euroopas.

Posted: Mon Mar 19, 2007 23:53
by Kristoka
Üks loll küsimus,kas see kindlustamine on nii et ma maksan ära ja kui platis peal lendan kellegi autosse ,siis ise ei pea kahju eest maksma(va lennuk)?
Kristo

Posted: Tue Mar 20, 2007 10:48
by Marek
nii ta on jah

Posted: Tue Mar 20, 2007 11:07
by mart
Saksamaal on Deutscher Modellfliegerverband eV (DMFV) ühe suure katusorganisatsioonina, kelle alla kuuluvad ka paljud klubid.
Kindlustuse seisukohast kaks taset:
1. kindlustuskate klubi lennuplatsil lennates
2. kindlustuskate väljaspool registreeritud klubiplatsi, ehk juhuslikul platsisl.
Esimesel juhul on kindlustus makse ka klubi liikmemaksu sees ja päris minimaalne suurus iga üksikisiku, klubi liikme jaoks.
Teise juhu jaoks tuleb osta lisaks selleks tarbeks kindlustus, mis kehtib pea köikjal maailmas ja maksab ca 30 EUR ja kindlustuskate on kusagil 4 milEUR kandis.
Köik toimib hästi, kuivörd on seadusandlusega reguleeritud ja kohustuslik.
Arvan ka, et enne, kui seadusandluses vastavat sätet kohustusliku kindlustuse osas pole, ei tunne kindlustusseltsid sellise uudse ja väikesemahulise riskigrupi vastu mingit huvi.

Posted: Tue Mar 20, 2007 13:06
by arne
Olles korra üht Eesti seadusega ettenähtud eksootilist vastutuskindlustust hankinud pean nentima, et kindlustusfirmasid ei morjenda see kohustuslikkus mitte üks teps. Täiesti vabalt võib juhtuda, et tegu jääbki tegemata kuna keegi lihtsalt ei müü sulle kindlustust. Seadus kohustab sind ja mitte kindlustusfirmasid.

Kui seda asja tõsiselt teha tahta, siis tuleks ette valmistada infopakett, mis annab ülevaate senijuhtunud õnnetustest ja nende tagajärgedest. See on esimene asi mida kindlustus küsib. See Ungari õnnetus eelmisel aastal oli selles mõttes väga kahetsusväärne, et rikkus seni küllaltki kena olnud pildi ära.

Ja siis peab selge olema mida me kindlustada tahame - ainult kindlad lennuplatsid (ja millised on tingimused neile), kindlustatute käitumine (Priidu kokkukirjutatav turvajuhend sobib siia hästi - ei lenda purjuspäi, jne).

Ja võiks lennutajate seas ka eeluuringu läbi viia, et oleks selge mis rahast ja inimeste arvust jutt käib. Näited muudest riikidest äkki abiks - soomlastelt võiks uurida, millist kindlustusseltsi nemad kasutavad (mitmed Eesti kindlustused on Soome omade filiaalid) ja mis on nede tingimused. Hmm. Ja mingi keha peab selle taga ka olema - ELF? Mudellennu ühendus?

Arne

Posted: Tue Mar 20, 2007 15:33
by cuprum
arne wrote:Täiesti vabalt võib juhtuda, et tegu jääbki tegemata kuna keegi lihtsalt ei müü sulle kindlustust. Seadus kohustab sind ja mitte kindlustusfirmasid.

Seda küll, kuid samas võib ka loota, et nende firmade puhul on ahnus küllaltki edasiviiv jõud.
Kui emafirmal miskitsugune teenuspakett olemas, siis ei tohiks juurutamine ja esmane analüüs nende jaoks väga kalliks minna. Samas vaid ühe "napaka" pärast nad keski seda ei viitsiks teha.


arne wrote:See on esimene asi mida kindlustus küsib. See Ungari õnnetus eelmisel aastal oli selles mõttes väga kahetsusväärne, et rikkus seni küllaltki kena olnud pildi ära.
Sa seda 2 hukkunuga mõtled? Kiire otsing (sorry, ei ole väga palju aega) võrgus mulle küll mulje jättis, et seal piloodile kohe mitte miskit nõuet esitada ei saanud. (Mudel crachis failsafes, kuna kanali kaaperdas kohalik raadiojaam ?!?)

arne wrote: Ja siis peab selge olema mida me kindlustada tahame - ainult kindlad lennuplatsid (ja millised on tingimused neile), kindlustatute käitumine (Priidu kokkukirjutatav turvajuhend sobib siia hästi - ei lenda purjuspäi, jne).
Purjus ja magamata - nende nõuete peale tulevad kindlustusfirmad ise kah ;)

Eri tasemete kohta kardan, et siingi tuleks vähemalt 2 erinevat taset sisse viia
* registreeritud lennuklubi territoorium - suht eemal erinevatest kahjustuskartlikest objektidest, samuti ilmselt kohalikud harjunud "silmad kuklas ringi käima"
* "Kõikjal" - arvestada tuleb suht suure ohuallikate kontsentratsiooniga. Kunagised, tõsi, teise ala, kogemused näitavad, et eraldatud platsil toimuv huvitav tegevus ajab kohale igatsugu karvaseid ja sulelisi (vaatamata eraldatud territoorjumist ja ka "turva-kandilisest").

Posted: Tue Mar 20, 2007 15:47
by arne
cuprum wrote:
arne wrote:See on esimene asi mida kindlustus küsib. See Ungari õnnetus eelmisel aastal oli selles mõttes väga kahetsusväärne, et rikkus seni küllaltki kena olnud pildi ära.
Sa seda 2 hukkunuga mõtled? Kiire otsing (sorry, ei ole väga palju aega) võrgus mulle küll mulje jättis, et seal piloodile kohe mitte miskit nõuet esitada ei saanud. (Mudel crachis failsafes, kuna kanali kaaperdas kohalik raadiojaam ?!?)
Jah, sedasama. Kindlustuse jaoks pole vahet kes konkreetsel juhul süüdi oli. Nende järeldus on "mudellennukid tapavad inimesi". Samahästi oleks see tüüp süüdi võinud olla ja kindlustus oleks pidanud maksma.

Posted: Tue Mar 20, 2007 23:16
by cuprum
arne wrote:
Jah, sedasama. Kindlustuse jaoks pole vahet kes konkreetsel juhul süüdi oli. Nende järeldus on "mudellennukid tapavad inimesi". Samahästi oleks see tüüp süüdi võinud olla ja kindlustus oleks pidanud maksma.
Kisub OT-ks kätte ära, kuid IMHO kindlustust muu ei huvitagi, kui nende maksmise statistika. Kuna konkreetsel juhtumil kindlustusel ei tulnud miskit maksta, siis statistikas see nende jaoks positiivne oli (kindlustusvõtja maksis)

Aga tegelikult, kas kellelgi on kindlustustes "käppa sees"?

Lisandunud 28 märts:

Krm, selgub, et mu oma kunagine kolleeg ja praegune trennikaaslane istub IF-i juhatuses :shock: Egas midagi, võtame pihile ....

SIL asi

Posted: Mon Apr 16, 2007 19:16
by laurinko
Küsisin eelmisel nädalal Silist kas eesti lenduril oleks võimalik SIL liigmeks saada. Kahjuks ei. Peab olla soomesse sissekirjutatud või soome kodanik.
Meil on ka yks viis kindlustus saada. Kodukindlustusse leppingule punkt sisse saada ,ett vastutab ka lennumudelismi kahjude eest.

Lauri